LUAHAN HATI ARTIS VETERAN, BERTAHUN MOHON RUMAH PPR TAK DAPAT

8/07/2017 02:17:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

LUAHAN HATI ARTIS VETERAN, BERTAHUN MOHON RUMAH PPR TAK DAPAT. Kita membayangkan kehidupan seorang artis ni tak kaya pun hidup senang lenang la. Sekali dapat job berlakon, berpuluh ribu income tapi bukan semua artis hidup senang dengan kerjaya sebagai penghibur ni. Nak nak lagi artis lama.. Zaman kegemilangan mereka masa muda dulu bayaran berlakon tidak setinggi pelakon sekarang. Di sebabkan tu kadang2 mereka tak mampu membeli aset macam rumah..


Terbaca luahan hati seorang pelakon veteran yang masih aktif berlakon sampai sekarang iatu Mama Norlia Ghani.. Katanya bertahun tahun mohon rumah PPR tapi tak dapat dapat. Pelik juga dia ada yang memiliki rumah tapi mohon PPR dapat pulak. Lepas tu sewakan.. Yer isu tu bukan isu baru. Ramai yang mohon rumah PPR untuk di jadikan rumah sewa.


Tak rasa bersalah ke ambil hak orang miskin untuk meraih keuntungan macam tu. Malu la sikit.. Biar miskin harta jangan miskin maruah diri. Tak malu sesama manusia, malu la dengan Tuhan beb! Kau tak layak untuk rumah PPR tapi tetap kau gigih nak rampas hak orang miskin mohon celup muka dalam mangkuk jamban sikit.

Tak kira la sesiapun yang mohon, artis ke orang awam.. Asalkan mereka memang layak & berhak untuk rumah PPR.. maka ia menjadi hak mereka yang kerajaan sediakan. Kalau PPR pun orang kaya nak sapu.. Yang miskin tak lama lagi bergelandangan je kat bandar ni.


Hope pihak sepatutnya ambil tindakkan lebih tegas isu rumah PPR yang di jadikan rumah sewa sesetengah pemilik. Pantau sikit kakitangan kot kot ada yang ambil duit kopi bawah meja tu untuk luluskan permohonan rumah PPR. Buat kakitangan awam yang ada buat kerja macam tu mohon Ingat syurga & neraka sikit la. Nak suap anak/bini/laki makan tu biarlah dari rezeki yang halal lagi berkat.

Moral of the story.. Korupsi ni kalau masih ada memang kat mana2 pun akan berlaku penyelewengan. Benda ni atas diri sendiri juga. Manusia mana takut undang2.. Jadi moga kaki makan rasuah mendapat petunjuk & hidayah Allah.

1 comment:

  1. Hi! Sarah singgah sini :)

    https://messarah.blogspot.my/2017/07/day-1-ten-things-you-want-to-say-to-10.html

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com