MASA HAMIL KORANG BUAT TAK BENDA NI? KENA BUAT OK!

8/12/2017 10:50:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

MASA HAMIL KORANG BUAT TAK BENDA NI? KENA BUAT OK! Disahkan mengandung nak nak lagi anak pertama kadang kadang perasaan excited tu memang melebih lebih. Dia punya perancangan dah buat sampai anak dewasa padahal baru di sahkan mengandung 2 minggu. Tu la kan.. Betapa seorang ibu & ayah tu sangat bahagia bila di sahkan bakal menjadi parents.


Time tu la... Macam - macam tip & petua dia cari supaya kandungan dia  membesar dengan sihat sehingga hari saat di lahirkan. Yelah.. nak pastikan anak yang bakal lahir nanti, sihat, bijak & comel kena la jaga dari awal kandungan kan. Mana2 ibu bapa harap zuriat yang mereka lahir sempurna & sihat mana ada mendoakan anak mereka lagi dalam keadaan kekurangan ye dak. Cuma benda tu kadang kadang bukan pilihan manusia tapi ketentuan Allah.

Selain menjaga pemakan & menjaga diri.. Kita kena jaga juga hubungan dengan anak sejak dari dalam kandungan. Ada orang rasa macam psycho nak bercakap dengan anak dalam kandungan dia sebab dia rasa macam pelik.. Yelah.. jasad yang ada dalam perut tak nampak dengan pandangan mata kasar atau dengar bunyi apa apa.. Mungkin ada ibu ibu & ayah ayah rasa janggal nak bercakap dengan anak dalam kandungan.

Sebenarnya perkara tu perlu ok kita buat.. Salah satu cara untuk eratkan hubungan antara ibu bapa & anak sejak dari dalam kandungan lagi. Bayi dalam kandungan boleh dengar suara ibu & ayah dia.. Kalau hari hari ibu & ayah dia bercakap sesuatu yang baik dengan dia.. Insya Allah ia merangsang sifat & sikap yang baik juga bila anak tu di lahirkan.

Tu salah satu cara untuk eratkan hubungan ibu bapa & anak yang masih dalam kandungan. Sebenarnya banyak lagi perkara yang korang kena buat semasa hamil.. tapi boleh google sendiri lah yer.

Semoga tip ni membantu ibu ibu yang baru bakal melahirkan anak mengeratkan ikatan kasih sayang dengan anak yang masih dalam kandungan.

1 comment:

  1. Uittttt nanti nak kena buat cemni nih. Hahaha. Perghhh eksaited lak kite nak kawen.
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com