RAHSIA INSTAGRAM YANG MESTI ONLINE SELLER KENA TAHU

8/18/2017 04:10:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

RAHSIA INSTAGRAM YANG MESTI ONLINE SELLER KENA TAHU. Instagram ada salah trend kat media sosial. Tak rock la takde instagram. Baby umur satu hari pun dah ada account Instagram ok.. Apa barang korang yang dah di senja usia tak de instagram katanya. Instagram ni sekarang tak berfungsi sebagai Album gambar je. Fungsi Instagram dah Upgrade memacam. Korang je tak up to date tu yang tak tau.

Selain Facebook, Instagram dah jadi satu lubuk pemasaran bagi online seller.. Mudah nak berjual beli melalui Instagram sekarang. Dah boleh DM (do Mesej) secara private, dah ada Instagram ads yang link dengan facebook.. So, memang menjual produk melalui instagram sekarang memang agak berkesan. Sebab tu ramai Instafamous yang gunakan Instagram untuk buat service2 review. Boleh buat live video lagi tau kat Instagram sekarang.

Tapi semua tu bukan lagi rahsia.. Cuma maybe yang mana baru berjinak jinak dengan Online bisnes ni kena tahu.. Tak payah tumpu kat facebook jer.. Korang kena adakan satu account Instagram untuk pasarkan produk korang. Tak kira la korang founder ke, agent ke atau dropship sekalipun. Tapi yang tak berjual beli pun patut ada account Instagram. Kalau ramai follower korang boleh buat duit dengan buat servis review produk kat IG.

Korang kena tahu sekarang ni..

Terdapat 600 juta pengguna aktif di Instagram. 57% dari pengguna ini akan login setiap hari di Instagram. Secara purata, kadar engagement bagi setiap post di Instagram, adalah 57x lebih tinggi dari Facebook.. dan 120x lebih tinggi dari Twitter. Seramai 2.81% orang akan respon (like, komen, tag) di Instagram berbanding Facebook hanya 0.25% dan Twitter hanya 0.21%.
Ini bermakna… Orang lebih suka like, komen atau tag/share di Instagram 10 kali ganda berbanding di Facebook & Twitter. Kalau di Facebook anda ada 100 fans, anda boleh dapat 2 respon (like, komen atau share). Jika di Instagram anda ada 100 follower, anda boleh dapat 15-20 respon…
Mesti ada yang tak tahu kan pasal tu. Sebab tu la korang kena ambil peluang ni terutama yang berniaga online tu. Tapi kalau follower pun sendu kau tak payah berangan sangat la Puteri Nora binti Mat Jidin Ooi.. kau boleh buat sale kat Instagram. Kau kena naikkan follower kau dulu. Dari follower sendu jadi beribu.. beribu jadi puluh ribu.

Masalah jugak kan kalau nak naikkan follower ni. Ingat senang ke nak suruh orang follow kita. Kadang2 kita jenuh dok follow orang alih2 yang banyak following jer.. Follower nan hado jugak. Tetap sendu di hati ku, pilu di jiwa mu. Tapi jangan risau yer Natasya Ammelia Senroses Binti Abdilah.. Ada cara ok nak naikkan follower. Rahsianya semua ada dalam ni.. >> KENA BACA BARU TAHU RAHSIANYA.. IG KEBABOM <<

Rahsianya semua ada dalam ni..

Kalau setakat cakap mesti orang lain akan kata.. Cakap je takde bukti. Nothing la. Setakat cakap gunung pun boleh runtuh.. cer.. tunjuk testimoni berjaya sikit. 

Yelah.. Yelah.. Markonah Ooi... Tengok la testimoni berjaya kat bawah ni kalau masih ragu ragu.








Dah percayakan.. Testimoni semua dah ada. Tapi macam mana nak dapat buku rahsia tu? Ok.. mai sini cheq nak pecah rahsia kat mana hangpa nak dapat cara nak meraih follower yang ramai di Instagram.. Ia bukan lagi rahsia selepas anda clik banner di bawah ni..


Apapun jalan dah bagi.. cara dah ajar cuma hendak seribu daya. Tak hendak seribu dalih. Tepuk dada tanya selera.. Tapi make sure tepuk dada sendiri. Jangan sesuka hati nak tepuk dada orang pulak... hehehehe. Peace Yo!

P/S : Semua nama nama yang di sebut dalam entri ni tidak merujuk kepada sesiapa & tiada kena mengena dengan yang hidup mahupun mati. hehehee

2 comments:

  1. Woo...best, best! Blh try ni... :D Anak2 akak mmg suka mkn benda2 mcm pasta-pasti ni - ya laa, kalau hari2 mkn nasi ja kesian jg. Skali skala, mau jg tukar selera.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com