YANG SUKA UPLOAD GAMBAR SCAN BAYI DALAM PERUT, BACA PENJELASAN MUFTI NI

8/22/2017 02:27:00 PM suria lekatlekit 4 Comments

YANG SUKA UPLOAD GAMBAR SCAN BAYI DALAM PERUT, BACA PENJELASAN MUFTI NI.  Orang perempuan ni memang ada satu perangai yang dia tak boleh control bila dia terlalu beremosi tak kira la emosi dia tu terlalu suka atau terlalu duka. Bila dia tak boleh control mula la dia akan express emosi dia tu dengan macam macam cara. Zaman media sosial sekarang memang banyak yang akan tunjukkan emosi depa melalui media sosial la kan..


Nak nak lagi ibu ibu yang baru di sahkan hamil.. Kira sepanjang kehamilan dia tu dia akan cerita perjalanan termasuklah dia share gambar gambar scan progress baby dalam perut tu. Kami dulu 2 kali je scan.. masa kandungan 4 bulan & masih dah trimister akhir. Tu pun doktor kat klinik masa check up yang scan nak tengok keadaan baby tu. Memang takde pergi mana2 private clinic untuk nak buat scan tak tentu pasal. Apatah lagi nak buat 3D scan nak tengok anak hidung mancung ke muncung. Tak bermakna cheq tak kisah dengan anak dalam kandungan masa tu cuma yelah.. Apa yang tak perlu, kami tak buat. Jimat bajet hehehehe

Tak salah kita nak rasa excited lebih lebih bila kita tahu kita bakal melahirkan zuriat. Tu anugerah yang memang kita patut rasa gembira & syukur cuma tu la kadang - kadang terlebih syukur sangat kita terbabas dalam perbuatan kita. Tanpa sedar mungkin perkara tu tidak di galakkan di lakukan & di tayang secara umum.


Terbaca kat page Ibu hamil berkaitan isu tayang gambar hasil scan janin/bayi dalam perut. Tak nak la buat ulasan sendiri so kami screenshot & share ja kat sini bagi hangpa baca na.. Satgi kami dok mengulas dengan ayat sendiri.. Konar baring jadi salah faham pulak.  So hangpa baca la sendiri na.. kat bawah tu.


Apa yang baik kita ikut yang rasa boleh mengundang kemudaratan tu elakkan la. Tak ada apa pun sebenarnya hangpa nak tunjuk sangat gambar scan dalam perut tu. Dah la akhir zaman ni nafsu manusia ni kadang kadang tak masuk akal. Tengok perut orang mengandung pun dia boleh naik nafsu syahwat.. Tak mustahil bila dia tengok gambar scan perut hangpa tetiba dia terimagine perut hangpa yang boyot & seksi bagi dia. Jadi cegah itu lebih baik dari merawati.

Moral of the story.. Apa yang di tegah tu untuk kebaikkan jadi tak perlu la kita pertikaikan. Apapun scan ni bukan satu keperluan kalau kandungan tu tak ada masalah. Dari habis duit dok buat 3D scan bagai baik la spent tu duit untuk beli keperluan baby yang bakal lahir. Kalau nak beli keperluan bayi elok beli kat sini >> Lebih 100 Produk Keperluan Bayi Tersedia Di Sudut Istimewa Bila Shopping Di Sini. Mudah Kan? <<

4 comments:

  1. Tak suprises la kalau scan2 ni..lagi best tgu 9 bulan dari scan awal2 dh tahu jantina..kecuali hal mustahak mcm nk detect something wrong pregnan tu harus..

    ReplyDelete
  2. Trend dah kot. La ni scan 4d pun dah ada. Lagilah...

    ReplyDelete
  3. Stkt ni x pernah tayang..simpan sendiri2 je..^_^

    ReplyDelete
  4. Tnjuk2 scan buat apa..cri populariti sggup tgokkkan apa y x sptutnya..🤦🤦private tu,,memalukan kaum hawa ja gara2 da y mnta puji..tmbah lgi ble jdi fitnah dsb..adui..sadis..apa dah jdi skrg ni..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com