PENDEDAHAN BERANI MATI KENAPA SUPPLEMENT PUTIHKAN KULIT BAHAYA

9/29/2017 09:21:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

PENDEDAHAN BERANI MATI KENAPA SUPPLEMENT PUTIHKAN KULIT BAHAYA. Amboi.. rancak sungguh dia buat pendedahan sekarang ni na..  Sampai tak terupdate kisah seram kat blog ni. Yang ni pun pendedahan yang menyeramkan jugak. Terutama kaki kaki produk yang obses nak putih macam kain kafan tu. Tak boleh terima hakikat di lahirkan dengan kulit sawo matang. Nak juga kulit ala2 retis korea.. Baru la KPOP katanya..

Tak payah nak KPOP sangat ok.. Lepas hangpa baca ni confirm mengecut macam Ice-pop. Kaku membeku.. terkesima, tergamam & tidak terkata. bagaikan melihat pontianak depan mata..

Terbaca kat page Dr Rafidah Abdullah #MedTweetMY ada share thread dari twitter Bunny-Chan tentang pendedahan kandungan bahan yang ada dalam produk supplement pemutihan kulit. Rasa benda ni sangat penting untuk orang lain tahu maka.. Atas keprihatinan lekatlekit, meh kita isi isu ni dalam segmen khidmat masyarakat lekatlekit.  Kat bawah hangpa boleh baca threat yang den dah screenshot..







Betul tak apa dia cakap. Tak kira la ambil supplement atau produk skincare macam krim ke hapa.. Kalau yang ada bahan meragukan mesti putih dia lain macam. Tak nampak natural putih dia tu walau pengeluar produk tu dok iklan produk dia dari extrak semulajadi bagai. Setakat claim tanpa bukti sapapun boleh buat. Try tunjuk buat lab test dari KKM ke atau mana2 lab yang di iktiraf tengok. Takat Makmal sains bakar atas sudu sdn bhd.. Tak layan ok! hehehehe. So jangan terpedaya sangat ok.

Moral of the story.. Kita hidup zaman media sosial ni, rasanya tak perlu jadi jahil sangat la kan. Dan tak perlu obses nak putih macam salji walhal kau tinggal kat negara beriklim khatulistiwa & dari keturunan yang memang majoriti kulit sawo matang. Tak salah nak cantik & jaga kulit.. Yang jadi salah bila kau memaksa kulit kau untuk berubah dari yang asal dengan cara yang merbahaya.

2 comments:

  1. Thanks sharing ...,bagus juga info utk semua org agar lebih berwaspada ...

    ReplyDelete
  2. Memang seram. Baru je nak putihkan kulit.. Cancel la kalau macam ni.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com