SIBUK NAK BERSEDEKAH SEDANGKAN DIA SENDIRI PUN KENA MINTA SEDEKAH

9/08/2017 10:47:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

SIBUK NAK BERSEDEKAH SEDANGKAN DIA SENDIRI PUN KENA MINTA SEDEKAH. Kasarnya tajuk entri tu kan.. Dasar lekatlekit kalau tak mencerca orang tak sah katanya. Padan muka dia kena saman.


Amboi hangpa sampai lagu tu sekali na.. marah kat kami. Sampai tak bagi peluang dah kami nak explain apa yang kami nak habaq kat hangpa di sebalik tajuk entri tu. Bagi mereka yang dah lama ikuti blog lekatlekit confirm tak judge dari tajuk sebab depa tau style lekatlekit memang tajuk berapi tapi isi kandungan dia ada taman astakona katanya. hehehehe

Sejak kami kena saman ni.. Banyak yang mengubah diri saya secara tak langsung. Sampai kadang kadang tak rasa apa yang saya terima sekarang ni satu musibah tapi rasa macam satu hidayah dari Allah. Biasa la manusia.. Bila di beri nikmat dia lupa diri.. Kadang2 nama sendiri pun dah tak ingat. Tu yang Imah jadi Emy... Jemah jadi Jemmy bagai. Lupa diri sungguh kan hahahaha.. Tapi bila Allah jentik sikit dengan musibah dia baru jumpa sejadah. Kalau sebelum ni sejadah depan mata pun dia tak nampak..

Dulu.. Kita takkan rasa sedekah tu satu harapan kepada yang memerlukan tapi bila kita sendiri kena 'Minta Sedekah' sebab ketidakmampuan kepada sesuatu. Macam saya sekarang.. Perlu stanby lebih kurang RM35K untuk memastikan saya boleh membela diri dengan di wakili peguam di Mahkamah nanti. Nasib baik lawyer bagi kelonggaran boleh bayar dari masa kesemasa. Alhamdulillah untuk permulaan ni dah cukup dana nak bayar.. Tu pun hasil sumbangan dari orang ramai termasuk sumbangan melalui paid review di blog saya. Terima kasih kepada semua yang membantu.

Untuk membayar prosiding seterusnya.. Saya masih tengah kumpul lagi. Insya Allah.. Moga di permudahkan.

Kalau sebelum ni mungkin saya tak rasa apa yang orang lain terutama orang susah yang memerlukan sumbangan untuk meneruskan kelangsungan hidup tapi bila saya sendiri berada dalam situasi memerlukan sumbangan dari orang.. Serius benda tu buat keinginan nak bantu menyumbang untuk orang lain tu lahir dari dalam hati.

Dalam keadaan sekarang memang saya tak mampu nak buat sumbangan yang banyak.. Tapi saya cuba amalkan bersedekah walau hanya RM10. Hanya 10% dari hasil setiap 1 paid review yang saya dapat.

Kami sama sama senasib kena saman sivil sebab penulisan di media sosial. Hamba Allah ni jugak kerana membuat pendedahan untuk masyarakat & dia di saman.. Sama la macam saya. Saya di saman kerana menulis satu pendedahan di blog. Pendedahan untuk di sebarkan kepada masyarakat. Dan akhirnya saya di saman hehehe

Ada yang tanya kenapa awak nak susahkan diri awak menyumbang untuk orang lain sedangkan awak sendiri pun perlukan sumbangan dari orang lain. Saya yakin.. Saya percaya.. Sedekah itu pembuka pintu rezeki. Sedekah takkan buat saya susah atau jatuh miskin. Sedekah yang paling baik adalah ketika kita sendiri memerlukannya. Tak perlu kita jadi kaya raya dulu untuk bersedekah. Tapi untuk jadi kaya.. Amalkan sedekah. Kaya tak semestinya harta.. Kaya banyak cabangnya. Macam rezeki tak semestinya duit.. Ada duit hati tak tenang tak membawa apa apa makna pun. Hati yang tenang juga salah satu bentuk rezeki. Alhamdulillah.. saya rasa tenang jer walau di beban dengan kes saman ni & memerlukan duit banyak banyak untuk membela diri.

Sebab tu la.. walau saya masih mencari sumbangan bagi menampung kos guaman, Saya sedekah la 10% dari paid review saya dapat kalau ada sesapa yang susah memerlukan sumbangan. Tak banyak pun dalam RM10 macam tu je. Sebagai motivasi untuk orang lain bersedekah. Sebab sesetengah orang dia malu nak sedekah dalam amount yang kecil.. Jadi kita tunjukkan kita pun bersedekah dengan nilai yang kecil tapi kalau ramai yang buat benda tu akan jadi banyak. Dah boleh membantu orang orang yang memerlukan. Jangan tunggu kita ada berjuta ringgit dalam account baru nak sedekah.

Satgi ada mai mulut mulut bawang cakap plak.. "sedekah pun nak habaq kat orang. Nak menunjuk baik la tu.." Dak aihhh.. Benda ni nak bagi motivasi kat orang lain yang tak mampu nak sedekah ribu riban boleh je nak buat sedekah. Bila kita habaq kita sedekah RM10 ja.. so depa pun tak dak la segan sangat nak sedekah dalam amount yang kecil sebab ada orang buat benda yang sama. Benda ni nak menggalakkan kita membantu sesama manusia jugak. Jangan la berotak bawang sangat ok.. hehehehe

Hangpa jangan tak tau selama kami melancarkan kempen misi mencari dana untuk kos guaman kami RM1 pun ada yang sumbang tau.. Benda tu bagi saya tetap pertolongan yang besar sebab keinginan orang yang nak bantu saya. Kalau orang tak ada keinginan nak bantu jangankan RM1.. 1 sen pun dia tak hingin nak bagi. So, kita kena berterima kasih tak kira la jumlah tu banyak atau sikit. Sebab orang concern pasal kita.. Nak tolong kita. Tu pun salah satu bentuk rezeki yang Allah bagi jugak.

Jadi kalau ada la yang nak bersedekah pada saya di hari Jumaat penuh keberkatan ni.. Boleh menyumbang melalui account maybank : 
Atau nak bersedekah denga mengambil review di blog saya boleh email : lekatlekitgurl@yahoo. com atau whatsapp : 0172429610
Atau berminat nak ambil servis iklan viral untuk memviralkan produk/servis/jualan anda melalui pakej dari crew viral pun boleh whatsapp di nombor yang sama.

Ataupun nak sedekah doa.. Doakan semoga kes saman saya berjalan lancar di mahkamah, Di permudahkan & Cepat selesai. Doakan Allah memberi saya rezeki melimpah ruah & ketenangan hati untuk hadapi ujian berat ini.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com