YANG SUKA AMALKAN UBAT TRADISIONAL SEPERTI JAMU WAJIB BACA. INI BAHAN CAMPURPALSU YANG BAHAYA SELALU DI GUNAKAN

9/24/2017 11:46:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

YANG SUKA AMALKAN UBAT TRADISIONAL SEPERTI JAMU WAJIB BACA. INI BAHAN CAMPURPALSU YANG BAHAYA SELALU DI GUNAKAN. Kat blog lekatlekit selain ada segmen seram serik lekatlekit satu lagi segmen den tambah iatu segmen khidmat masyarakat lekatlekit. Semua kena ada lekatlekit.. Tu trademark yang den guna sejak 8 tahun lalu yer.. Bukan sejak Ogos 2017 ok! Almaklum la lekatlekit ni agak catchy, unik,menarik kau memang da'bomb jadi memang tak pelik ada yang teringin nak tumpang populariti trademark tu.. Takpelah, hidup kena berkongsi kan. Dalam dunia ni tak ada yang milik kita.. semua milik Allah ye dak.


Kalau KKM keluarkan laporan ada produk di campurpalsu.. Jangan ingat produk tu telah di palsukan oleh individu yang cuba ciplak dari brand asal yer. Campurpalsu tu membawa maksud produk yang telah di tambah bahan seperti logam berat. Nanti hangpa boleh baca kat entri ni WAJIB BACA! PRODUK CAMPURPALSU BUKAN 'FAKE PRODUK'

Selain produk kecantikkan.. produk ubat yang bersepah orang jual kat pasaran termasuk jamu, ubat kuat, ubat kurus, ubat montok & macam macam lagi. Pun ada isu kantoi dengan KKM sebab di campurpalsu dengan bahan bahan terlarang ni. Bahaya Limah Ooi.. kau nak laki kau jadi badang dalam selimut. Kau suruh dia ambil ubat kuat. tetiba belum buka selimut laki kau dah kejung.. Tak pepasal menjanda kau Limah.

Jom kita tengok apa bahan yang selalu di campurpalsu dalam produk ubat ni & fungsinya...


Yang kaki kaki jamu, ketat, lentik, melekat lekit bagai tu hati hati la yer. Besederhanalah.. Jangan obses sangat. Berpada pada & berhati hati dalam memilih produk kesihatan dalam dalam bentuk ubat ubatan ni. Den dulu pun bangang juga.. Sekarang mula ambil tahu dah. Manafaat kemudahan hujung jari anda dengan mencari ilmu.

Yang penting hangpa kena tahu walau produk tu macam ada sticker hologram pun kadang kadang hologram palsu. Better semak dia laman wed NPRA  dulu kalau nak lebih kepastian samada berdaftar atau tak dengan KKM. At least kalau ada kesan sampingan dari produk tu.. KKM boleh ambil tindakkan sebab berdaftar walau produk yang berdaftar dengan KKM pun kadang kadang kantoi juga.

Pastikan ubat anda mempunyai ciri ciri berikut sebelum mengambil keputusan untuk menggunakannya. Jangan mudah percaya pada tipu daya testimoni-testimoni dari pengusaha-pengusaha produk kesihatan yang tidak bertanggungjawab.

Moral of the story.. Semua orang nak sihat, cantik, cergas, kuat & hebat tapi jangan la memperjudikan kesihatan anda dengan mengambil produk yang kita tak tahu kat mana dia di ujikaji, kat mana kilang di proses & tidak berdaftar dengan KKM. Sangat bahaya walaupun ada produk homemade tradisional yang tidak mempunyai bahan terlarang cuma sebagai pengguna kita bergantung dengan kelulusan KKM untuk pastikan produk tu selamat atau tidak.

 Sumber : Facebook Cawangan Penguatkuasaan Farmasi Negeri Kelantan 

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com