ADA YANG AMBIL KESEMPATAN SELEPAS ELYANA DEDAHKAN MENGIDAP KANSER TAHAP 4

11/28/2017 04:10:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

ADA YANG AMBIL KESEMPATAN SELEPAS ELYANA DEDAHKAN MENGIDAP KANSER TAHAP 4. Den takde esteruk so masa Elyana buat pengakuan dia mengidap kanser Limfoma stage 4 memang den tak tengok la.. Yelah.. nak tonton celah mana kalau tak langgan esteruk kan. Tapi takpe apa2 informasi semua hujung jari jer. Tak sampai 24jam kalau isu2 hangat macam ni cepat je tersebar.


Takde apa nak komen pasal Elyana tu.. Hope Elyana teruskan rawatan & kuatkan semangat. Kadang2 semangat tu jadi penawar pada semua penyakit. Kalau tak ada kekuatan dalam memang susah nak lawan penyakit. Tapi nampak Elyana seorang yang kuat kerana mampu survive kanser selama 7 tahun. Memang perlukan kekuatan mental & fizkal.

Cuma yang tak best bila ada yang mengambil kesempatan mempromosikan produk yang katanya mampu membantu pesakit kanser stage 4 selepas Elyana membuat pengumuman di GV bahawa dia sedang menghidap Kanser Limfoma tahap 4... Allahu.. Orang tu sakit jangan la gunakan dia untuk jual produk & claim seolah olah produk tu mampu membantu menyembuhkan kanser. Jangan la bagi harapan tinggi sangat pada pesakit kanser dengan apa2 produk. Kalau supplement sehebat tu mampu kurangkan sel kanser dari stage 4 ke stage 2.. Patut hospital gunakan salah satu alternatif merawat penyakit kanser ni. Apa ingat hospital di bina untuk membunuh orang ke? Hospital fungsinya merawat orang sakit.. Jadi apa benda yang terbukti boleh membantu merawat pesakit kalau terbukti keberkesanannya & terbukti selamat.. Kenapa tak di gunakan dalam rawatan di hospital.. ye dak??

Ini yang aktivis medic dok berjuang.. Overclaim dari penjual produk yang nak meraih keuntungan dari mereka2 yang mungkin terdesak nak sihat.. nak sembuh dari penyakit bahaya macam kanser ni. Tapi aktivis medic pulak di tuduh & di fitnah bukan bukan. Ada yang di ugut dengan macam macam jenayah.. Ingat senang ke nak bagi kesedaran & pendedahan pada masyarakat ni. Risiko macam macam.. Setakat saman tu tak extreme sangat. Ada yang lebih extreme aktivis media sosial kena tapi mereka yang di takdirkan menjadi aktivis ni maybe ada satu kekuatan yang luar biasa kot. Keberanian mereka memang kadang2 kita pun rasa nak tabik spring!

Kanser antara penyakit yang tidak boleh di jadikan iklan untuk apa2 produk. Jadi menjadi satu kesalahan mengiklankan apa2 produk yang boleh menyembuhkan kanser. Jangan la bagi harapan macam tu pada pesakit kronik.. Sapa tak nak sihat.. Sapa tak nak bebas dari penyakit kronik macam kanser. Sebab tu ada yang sanggup berhabis duit ambil macam2 produk dengan harapan dapat sembuh & sihat.


Den bukan anti local produk.. Tapi sebagai blogger yang dah insaf katanya.. tu dia statement dah insaf macam sebelum ni jahat sangat la kan.. Den tak jahat. Den tak memfitnah.. cuma outspoken jer. adalah menjadi tanggungjawab menyampai info untuk orang lain. Anda pengeluar & penjual produk kena bertanggungjawab keatas produk yang anda jual.

Hope Elyana tidak mengambil apa2 produk tanpa nasihat doktor. Apapun sama sama kita doakan Elyana di beri kesihatan yang baik, di beri kekuatan untuk melawan kanser & di beri kebahagian dunia & akhirat.

Moral of the story.. Allah dah kata setiap penyakit ada ubat kecuali mati. Berusaha je la cari penawar tapi jangan semborono nak ambil apa2 produk atau ubat tanpa nasihat pakar.. Memang la ia salah satu ikhtiar tapi biarlah mendapat nasihat pakar. Kita sedia maklum lambakkan produk di pasaran ada berdaftar.. ada tak berdaftar & ada yang bahaya. Kita yang takde konowledge ni kadang2 bukan tahu ingredient produk tu bahaya ke tak.. Penjual kata selamat.. kita pun ambik je. Last2 kena bungkus macam tu jer.

1 comment:

  1. Elyana pun tak minum lah bat camtu .. mesti dia ada cara dia 7 thn tu bukan main2 .. lama tu

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com