MENAKUTKAN! INI RISIKO BILA UPLOAD GAMBAR PENUH ANDA DI MEDIA SOSIAL

11/26/2017 04:36:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

MENAKUTKAN! INI RISIKO BILA UPLOAD GAMBAR PENUH ANDA DI MEDIA SOSIAL. Dua tiga hari ni kecoh dengan seorang Makhluk Tuhan yang menyerang posting mencari dana saya & menuduh saya cuba menipu dengan mengutip sumbangan. Sampai sudah dia nak bukti saya di saman katanya sedang perkara yang dia nak tu, Surat & No Writ Saman adalah benda yang saya di nasihatkan supaya tidak di dedahkan.


Walaupun Admin dari Group Penentang Scammer Anti Ponzi Malaysia & Ponzi Scheme Alert Malaysia.. Cuba menyakinkan dia bahawa saya tidak menipu. Mereka ada bukti kes saya valid sebab saya pernah mohon bantuan dari Group Anti Ponzi untuk mencari sumbangan bagi mengumpul dana untuk membayar kos guaman. Ramai yang yang tahu Group Anti Ponzi.. Menentang scammer. Ramai dah scammer di jatuhkan dengan pembongkaran mereka. Mereka takkan berkrompomi dengan mana2 scammer. Saya nak minta tolong pun perlu buktikan saya bukan scammer.

Tapi pakcik tu sampai hari ni.. Terus menerus membuat provokasi & menghasut orang supaya jangan membantu saya. Katanya account FB saya fake.. Gambar profile saya fake, nama profile FB saya fake. Nampak sangat dia tak pernah siasat pasal saya kan.. Tak pepasal dia dah memfitnah saya. Nanti la saya fikirkan nak maafkan dosa fitnah dia ke tidak. Hangpa boleh tengok pada posting ni >> https://goo.gl/rvQQDK <<



Asal tak tunjuk Full Page photo kat profile FB jer di tuduh fake. Ingat yang tunjuk full face photo tu semua betul sangat ke. Ada banyak sebab orang tak nak tunjuk sangat muka kat media sosial. Media sosial ni macam macam perkara boleh berlaku. Orang boleh manipulasikan gambar hangpa tu jadi macam macam cerita.

Salah satu contoh risiko yang bakal korang hadapi bila terlalu pemurah dok tayang muka kat media sosial.. Ni la salah satu padahnya. Rujuk gambar kat bawah.


Gambar hangpa boleh di letak dalam page2 bukan - bukan, boleh di jual untuk tujuan tak baik & banyak lagi perkara buruk. Ikut nasib je la.. Memang bukan semua orang akan kena tapi orang kata mencegah itu lebih baik dari merawati. Sebelum kena.. hati hati je la. 

Jadi please la.. ubah mentaliti. Tak semua orang yang privacy kan gambar dia, bermakna dia fake. Nak tuduh orang fake tu sila siasat dulu jangan nanti jadi fitnah pulak. Kalau den di katakan fake.. Memang spesis yang semborono je ni. Account FB den tu dah lebih 7 tahun kot..  Dari sebelum kahwin sampai dah ada anak. Kekal dengan FB yang sama.

Moral Of the story.. Biarlah orang nak tuduh fake ke hapa.. Yang penting kita tahu kita tak fake & kebenaran tu akan kekal di tempat benar sampai mereput dalam liang lahat.

2 comments:

  1. Ya Allah.. Bertabahlah dik. Manusia ni macam-macam perangai.

    ReplyDelete
  2. Org tu rasanya saja2 nak susahkan suria..
    Hurm. Tak elok nak susahkan org. Rasanya kes suria ni
    bukan kes terpencil, ramai yg tau kes ni sedang berlangsung.
    Semoga dipermudahkan Allah kes suria ni.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com