SAYA PERLU JADI ATTENTION SEEKER JADI TOLONG VIRALKAN SAYA

11/20/2017 06:27:00 PM suria lekatlekit 4 Comments

SAYA PERLU JADI ATTENTION SEEKER JADI TOLONG VIRALKAN SAYA. Semua tahu saya sedang menghadapi satu kes saman sivil dengan tuntutan saman RM3juta.. Bila dah kena saman ni salah ke tak salah ke tetap kena membela diri kat mahkamah. Untuk bela diri perlukan peguam. Tak ada peguam memang susah la bagi orang2 yang macam saya yang memang 0 basic law ni. Walaupun kena saman banyak perkara tentang mahkamah saya tahu. Jadi saya perlukan lawyer untuk guide & wakili saya di mahkamah.


Disebabkan saya di kenakan Injuksi & saya tak cukup duit nak membantah injuksi yang di kenakan.. Banyak perkara saya di halang untuk bercakap secara terbuka & banyak perkara berkaitan kes saman saya tak boleh dedahkan. Bagi menghormati perintah mahkamah & tidak meletakkan diri saya dalam situasi yang boleh menyebabkan saya di kenakan perintah komital (penjara) saya terpaksa berhadapan dengan macam macam pertikaian netizen di media sosial bila membaca posting tentang mencari dana yang saya buat.

Ada yang tuduh saya membuat kutipan liar atau maksudnya saya sedang menipu untuk cari duit. Ada yang minta salinan writ saman.. ada yang minta no saman.. Yang memang dah di nasihatkan peguam untuk saya tidak dedahkan secara umum. Ramai yang tahu saya tak menipu tapi segelintir yang mungkin tak pernah follow saya dari awal yang tak tahu tentang kewujudan kes ni sebelum ni.. Yang tu la selalunya mencetuskan provokasi di komen posting saya.

Benda tu normal bagi sesiapa saja yang menggunakan media sosial untuk cari sumbangan.. Pasti ada yang mempertikaikan. Betul ke tidak kita tetap kena hadap. takpe saya masih kuat menghadapinya.

Dan ramai yang suggest saya untuk merujuk kepada salah satu NGO yang terkenal & berpengaruh kat Malaysia ni.. Saya tahu niat anda baik & anda sangat yakin NGO tersebut pasti boleh bantu. Tapi malangnya saya terlebih dahulu merujuk kepada NGO tersebut sebelum saya mencari dana di media sosial.. Mereka tidak dapat membantu dari segi kos.. Kalau saya tak ada duit sama je saya takkan ada peguam. Saya tetap kena cari sendiri dana dengan apa cara sekalipun. Saya kena usaha sendiri bukan di bantu oleh mana2 NGO. Dan sebab tu saya mencuba nasib menggunakan media sosial.

Kalau hangpa harap saya di bantu oleh NGO NGO yang ada kat malaysia ni.. Satu cara je. Tolong popularkan saya & viralkan saya. Dengan adanya publisiti, Ramai orang akan nampak kesusahan saya. Insya Allah ramai yang akan tampil untuk membantu termasuk NGO tersebut. Kalau masih ingat Kes seorang gadis yang di dapati bersalah menjalankan aktiviti menjual & memasang fake braces.. Sebab tidak mampu membayar denda yang terpaksa di penjara. Sebab kes dia ada publisti media & menjadi viral.. Ada juga NGO tampil untuk menghulurkan bantuan. Dalam tempoh seminggu berjaya mereka kumpul RM70K dengan bantuan beberapa pihak. Alhamdulillah rezeki dia.

Jadi kalau saya juga menjadi viral.. Tak mustahil RM44K untuk membayar kos guaman dapat di kumpulkan. Hampir 5 bulan saya cuba mencari sumbangan & membuat kerja kerja penulisan di blog bagi mencukupkan dana untuk kos guaman tapi sampai sekarang masih belum cukup.

Saya berharap sudilah anda mempopularkan saya & memviral kat posting ni di facebook masing masing

Boleh rujuk posting ni >> https://goo.gl/rvQQDK

Kalau harap ada NGO atau mana2 individu berpengaruh membantu just viralkan. Mungkin selama ni orang tak tahu saya memerlukan bantuan 

Boleh ke korang semua membantu saya? Just ramai ramai share posting ni di facebook masing masing. tak perlu buat apa2 caption provokasi.. Just share. Insya Allah.. mana tahu dengan cara tu Allah bantu permudahkan segalanya.

JADI TOLONG VIRALKAN SAYA SUPAYA SAYA JADI POPULAR & RAMAI YANG BOLEH BANTU SAYA KELUAR DARI MASALAH SAYA SEKARANG.

Apapun dengan bantuan Anda.. Saya ucapkan ribuan terima kasih. Semoga Allah membalas dengan kebaikkan dunia & akhirat.

4 comments:

  1. Assalamualaikum,
    ini sahajalah cara yang boleh saya bantu suadari, share di FB.

    ReplyDelete
  2. ini sahaja cara saya dpt bantu cik suria dgn viralkan entry ni...

    ReplyDelete
  3. Semoga dipermudahkan. Sy akan bantu viralkan.

    ReplyDelete
  4. semoga urusan su dipermudahkan.. in shaa Allah..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com