YANG MENARIK DI WILAYAH KANSAI, BOLEH TENGOK ANAK MUDA TEMPATAN BERPAKAIAN TRADISIONAL (KIMONO)

11/29/2017 11:23:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

YANG MENARIK DI WILAYAH KANSAI, BOLEH TENGOK ANAK MUDA TEMPATAN BERPAKAIAN TRADISIONAL (KIMONO). Cuti sekolah dah mula.. Yang mana ada bajet lebih maybe ada perancangan nak bawa anak anak bercuti di luar negara tapi tak tahu negara mana yang sesuai untuk di bawa anak anak supaya dapat meransang & membentuk anak anak pada pengaruh yang baik bila melihat cara hidup & budaya masyarakat luar negara.


Kita sedia maklum.. Jepun antara negara yang boleh nampak budaya & cara hidup dia agak baik. Orang jepun sangat di kenali sebagai pembersih, rajin, sopan & menghormati. So cara hidup macam ni secara tak langsung mungkin boleh mempengaruhi anak anak kita bila kita bawa melawat ke negara tersebut jadi rasanya Kalau nak bawa keluarga bercuti.. Negara jepun salah satu negara yang agak baik darisegi budaya & cara hidup selain banyak juga tempat menarik boleh di lawati.

Untuk hujung tahun ni.. Kalau nak melancong ke jepun, Best juga kalau ada yang nak ke Wilayah Kansai. Sebab Wilayah Kansai merupakan salah satu wilayah yang maju.. di mana terdapat 7 negeri iatu Osaka, Kyoto, Hyogo, Nara, Wakayama, Mie dan Shiga. Kat situ memang banyak sangat tempat menarik boleh di lawati antaranya..

〄 Osaka Castle
Merupakan Satu Ikon Yang Menjadi Tarikan Utama Pelancong Ke Bandar Osaka. Bangunan Asal Istana Telah Dibina Pada Tahun 1583 Sewaktu Pemerintahan Toyotomi Hideyoshi. Osaka Castle Telah Beberapa Kali Musnah Akibat Peperangan Dan Kebakaran. Osaka Castle Akhirnya Telah Dibina Semula Pada Tahun 1928 Mengikut Pelan Dan Seni Bina Asal Seperti Di Zaman Toyotomi Hideyoshi. Istana Yang Berketinggian 8 Tingkat Ini Memiliki Balkoni Di Tingkat Teratas. Pemandangan Bandar Osaka Dan Taman-Taman Di Sekeliling Istana Boleh Dilihat Dari Balkoni Ini. Pemandangan Pada Musim Bunga Sakura Sudah Tentunya Akan Memukau Sesiapa Sahaja Yang Melihatnya. Bahagian Dalam Istana Telah DIjadikan Musium Yang Mempamerkan Sejarah-Sejarah Silam Jepun Dan Osaka.

〄 Osaka Bay Area

Sebuah Pulau Buatan Yang Terletak Di Perairan Barat Osaka. Dibina Untuk Menampung Penambahan Populasi Di Osaka. Ia Telah Dijadikan Sebagai Tempat Pelancongan Utama Di Osaka Dengan Pembinaan Beberapa Tarikan Pelancong : Diantaranya Ialah Tempozan Ferris Wheel; Antara Ferris Wheel Yang Tertinggi Dan Terbesar Didunia Dengan Ketinggian Lebih 112 meter. Anda Dapat Melihat Pemandangan Bandar Osaka & Gunung Ganang Di Sekeliling Wilayah Kansai Daripada Atas Puncak Roda Ini. Di Sini Juga Terdapat Kaiyukan Akuarium; Yang Merupakan Akuarium Tertutup Terbesar Di Dunia Yang Memiliki Kepelbagaian Spesies Ikan Dan Haiwan Laut.

〄 Santa Maria Ship, Osaka
salah satu perjalanan yang paling menyeronokkan di Osaka adalah untuk pergi dengan bot. Kapal yang digunakan adalah serupa dengan yang digunakan oleh Columbus, penemu Amerika, dua kali ganda saiz kapal. Di tengah-tengah kapal berdiri patung Columbus, yang membuat saya tidak berhenti membayangkan perjalanan yang dibuat Columbus semasa menaiki kapal ini.
Kapal itu, bernama Santa Maria, berlayar ke Osaka Bay dari Tempozan Harbour Village

Santa Maria Ship

〄 Namba, Osaka
Terletak Di Bahagian Selatan Osaka; Namba Juga Dikenali Sebagai Minami Yang Bermaksud Selatan. Ia Merupakan Salah Satu Pusat Bandar Osaka. Ia Merupakan Kawasan Hiburan Dan Membeli-Belah Yang Paling Sibuk Dan Terkenal Di Osaka. Antara Lokasi Membeli Belah Utama Di Namba Ialah : Namba Park, Dotonbori, Shinsaibashi, dan Den Den Town.

〄 Nara Machi
Terletak Di Pusat Bandar Nara. Nara Machi Merupakan Sebuah Pusat Perniagaan Yang Terkenal Pada Kurun Ke 15. Tapak Asal Nara Machi Merupakan Kawasan Kuil Gangoji Ketika Nara Menjadi Ibu Negara Jepun Pada Tahun 710 - 780. Terdapat Beberapa Tapak Warisan Dunia UNESCO di Nara Machi Yang Boleh Dilawati : Antaranya Ialah Kuil Gangoji, Dewan Daibutsuden Di Kuil Todai-Ji ; Yang Merupakan Bangunan Kayu Terbesar Di Dunia Dan Beberapa Lagi Bangunan Dari Era Nara. Disini Juga Terdapat Satu Taman Paling Unik Di Dunia Iaitu Taman Nara (Nara Park). Di Sekitar Taman Ini Terdapat Ratusan Rusa Liar Yang Berkeliaran Tanpa Pemantauan Dan Halangan. Pelancong-Pelancong Bebas Untuk Mendekati Rusa-Rusa Liar Yang Jinak Ini.

〄 Arashiyama Bamboo Grove, Kyoto
Ia Terletak Di Pinggir Barat Kyoto. Merupakan Satu Daerah yang Terkenal Dengan Warna-Warni Bunga Sakura Semasa Musim Bunga Dan Dedaun Kuning Di Musim Luruh. Mercu Tanda Utama Di Arashiyama Ialah Bamboo Groves Yang Merupakan Hutan Buluh Paling Terkenal Di Dunia. Walaupun anda telah melihat dusun buluh di kuil-kuil yang berbeza di Jepun, tetapi tidak ada yang sebesar yang terletak di Arashiyama. Tiket masuk ke Arashiyama ini adalah percuma. 

Arashiyama Bamboo Groove

〄 Arashiyama District
Disini terdapat satu jambatan yang terkenal iatu jambatan Tokugetsu. Jambatan Asalnya Telah Dibina Semasa Era Heian (Tahun 794-1185). Jambatan Ini Telah Dibina Semula Pada Tahun 1930-an. Ia menjadi terkenal kerana kecantikkannya bila tiba musum luruh & bunga. Kat sini juga katanya anda boleh nampak di mana mana sahaja penduduk tempatan yang mengenakan pakaian tradisional mereka seperti kimono. Yang menarik lagi ia di pakai di kalangan orang muda yang cantik & kacak. Kalau kesini jangan lepaskan peluang bergambar dengan orang tempatan yang berpakaian tradisional mereka.

Higashiyama Kyoto

〄 Himeji Castle, Hyogo
Istana ini di bina pada tahun 1333, berlokasi di puncak bukit Himeji di wilayah Hyogo Jepun. Istana ini dianggap sebagai contoh terbaik seni bina istana Jepun

Nak melancong keluar negara ni elok la kalau rasa memang tak pandai nak berjalan secara backpacking ambil pakej dengan travel Agent. Salah satu pakej bajet adalah dengan mengambil  dengan Bajet Japan Trip (JBT). JBT ni bukan ada sahaja ada full pakej sekali dengan penerbangan malah kalau ada yang dah tempah tiket penerbangan cuma perlukan travel guide je kat sana.. Pun boleh ambil pakej JBT. Insya Allah travel Agent yang boleh di percayai & dah lama menguruskan perjalanan pelancong dari Malaysi ke Jepun.

Untuk bulan disember 2017 & Januari 2018.. Japan BudgetTrip (JBT) dah sediakan satu pakej khas untuk pengunjung yang dah buat tempahan tiket penerbangan serta penginapan cuma perlu travel guide di sana jer untuk melawat tempat tempat menarik sekitar kansai. Tempat tempat tersebut adalah kawasan yang terdapat di Osaka, Kyoto, Hyogo, Nara dan Wakayama sahaja.

Trip bermula di Osaka (hotel sekitar Osaka)

A – 3 hari : 1 hari Osaka & 2 hari luar Osaka (Kyoto, Kobe, Nara)

B – 4 Hari : 2 hari Osaka, 2 Hari luar Osaka (Kyoto, Kobe, Nara)
Trip bermula dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai

C- 5 hari : 1-2 hari Osaka (bergantung kpd waktu penerbangan). 3 hari luar Osaka (Kyoto, Kobe, Nara)

D -5 hari (Shinkansen) : 1-2 hari Osaka (bergantung kpd waktu penerbangan). 3 hari luar Osaka (Kyoto, Kobe, Nara)

E -6 Hari (Shinkansen) : 1-2 hari Osaka (bergantung kpd waktu penerbangan). 4 hari luar Osaka (Kyoto, Kobe, Nara, Himeji)
* harga termasuk kos pengangkutan. Itinerari secara detail tempat lawatan juga boleh dibincangkan selepas pakej pemilihan dibuat.

Sebarang pertanyaan lanjut atau penempahan pakej, boleh hubungi

 Whatsapp : japanbudgettrip.com.my/0133417178 
 emel :  japanbudgettrip@gmail.com 

Korang boleh ikuti Japan Budget Trip di Media Sosial
Facebook : Japan Budget Trip - JBT
Twitter : Japan Budget Trip
Instagram : japanbudgettrip

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com