ISTIMEWANYA MADU HALIA BENTONG YANG PERLU ANDA TAHU

12/09/2017 10:37:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

ISTIMEWANYA MADU HALIA BENTONG YANG PERLU ANDA TAHU. Halia & Madu sekarang memang banyak di gunakan dalam produk2 kesihatan & makanan tambahan. Sebab halia & Madu ni memang mempunyai khasiatnya yang tersendiri & di gunakan sejak turun temurun sejak dulu kala. Tapi zaman dulu orang guna direct terus dari herba semulajadi tak di formulasikan dalam bentuk produk yang siap ambil berbanding zaman sekarang.. Banyak telah di formulasikan dalam bentuk produk yang mudah di ambil.


Sedikit pengenalan tentang khasiat Madu & halia Bentong ni..

Halia Bentong ni kalau nama Saintifiknya di panggil Zingiber ooficinale yang hanya boleh di dapati di kawasan tanah tinggi bentong, Janda Baik & Bukit tinggi sebab katanya dia hanya boleh tumbuh subur di kawasan tersebut. Bermakna dia tak sama la macam halia halia biasa yang maybe kita guna dalam masakan seharian kita.

Di sebabkan Halia Bentong ni mempunyai kandungan serat yang tinggi yang tak sama dengan halia biasa secara tak langsung penghasilan Jus dari halia ni lebih banyak

Apapun nak mendapat khasiat dari bahan herba tersebut perlulah mengamalkannya dalam jangka masa yang panjang & paling penting pastikan tiada masalah kesihatan yang boleh memberi tindak balas yang tidak baik untuk mengambil apa2 herba semulajadi sebagai supplement.

Madu pulak semua orang sedia maklum khasiat yang terkandung di dalamnya & madu adalah salah satu makanan sunnah. Madu.. bukan produk madu yer yang menjadi sunnah. Yang dah jadi produk tak sunnah sangat la kan.. Cuma menggunakan bahan bahan dari makanan sunnah sahaja. Yang tu jangan keliru ok & penjual pun jangan mengelirukan pengguna pulak. Yang sunnah madu bukan produk berasaskan madu.

Gabungan Halia Bentong & Madu.. Maka terhasilah satu produk bernama Madu Halia Bentong untuk menampung khasiat dalam keperluan kita seharian. Dia bukan ubat yang menyembuhkan penyakit apa apa yer.. Cuma membantu untuk memberi kita antobodi yang kuat & buat kita rasa lebih sihat bila mengamalkannya. Sebab khasiat dari bahan yang di gunakan tu sedikit sebanyak membantu kita yang mungkin ada masalah masalah kecil dalaman.


Produk ni di bawah produk makanan Bukan ubat atau kosmetik. Jadi Ia bukan untuk menyembuhkan apa apa penyakit. Di keluarkan oleh Syarikat Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd. 

Kandungan sebotol Madu Halia Bentong ni adalah 300ml. Harga yang di tawarkan adalah RM59 sahaja. Produk ni telah menjalani ujian makmal untuk ketulenan Madu Halia Bentong mengikut kriteria yang di tetap oleh Department of Standard Malaysia.

Sekiranya berminat nak cuba produk ni atau ingin menjadi stokis boleh hubungi :


1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com