ANAK KALI PERTAMA KE ASRAMA SEDIAKAN BUKU PANDUAN MENCUCI DELOURVA UNTUK MEREKA

2/28/2018 10:00:00 AM Suria Lekatlekit 0 Comments

ANAK KALI PERTAMA KE ASRAMA SEDIAKAN BUKU PANDUAN MENCUCI DELOURVA UNTUK MEREKA. Ingat tak kali pertama kita mula mencuci pakaian sendiri bila? Hahahaha.. seingat saya.. saya mula cuci baju saya sendiri masa umur dalam sekolah rendah lagi. Masa tu tinggal dengan makcik.. even kadang2 makcik cucikan.. Tapi selalunya cuci sendiri jugak. Sorry ok bukan guna washing machine.. Masa tu rumah makcik tak ada washing machine. memberus sampai sado dengan tangan ok.


Kalau zaman dulu kita kadang2 belajar secara semulajadi dari hasil pemerhatian kita tapi zaman sekarang budak budak semua mak bapak tolong buat. Diaorang pun jarang nak memerhati perkara lain selain smartphone sampai masa perlu ke asrama & berdikari semua perkara, masa tu la mula mengelabah tak tau nak buat apa. Selalu mak yang buat semua dari basuh baju sampailan iron baju tapi bila kat asrama memang takde la mak mak nak buat dah. Pepandai la kau urus sendiri.


Selain mak bapak perlu sediakan keperluan untuk anak anak mencuci pakaian sendiri ni.. Bagus juga kalau ada sekali buku panduan untuk mereka rujuk. Contoh macam produk delourva ni.. Bila kita beli produk pencuci pakaian dengan mereka.. memang di sertakan sekali buku panduan untuk menggunakan produk tersebut. Sekaligus memberi tutorial secara bertulis & bergambar yang memudahkan pengguna untuk merujuk.

Dalam buku panduan Delourva ni dia ada bagitahu kegunaan setiap item & cara menggunakannya. Antara Item yang ada dalam rangkaian produk Delourva ni adalah..

1. Serbuk Cuci delourva. Ada 2 iatu
➠Pek Permulaan 1kg Kandungan
➠Pek Isian Semula 2kg Kandungan

➛Berfungsi untuk mencuci pakaian putih & bewarna . Selain menanggalkan kesan kotoran Ia juga berfungsi mengembalikan keserian pada warna fabrik yang kusam.

2. Penghapus kotoran (Stain Remover)
➛Berfungsi untuk menanggalkan kesan kotoran lama & baru

3. Pewangi Fabrik 
➛Untuk memudahkan mengosok (Iron) pakaian & memberi haruman pada pakaian

Dalam buku panduan ni di beri tutorial bergambar bagaimana nak gunakan semua item tersebut mengikut langkah yang betul. Tak kira cara cucian tangan ataupun cucian menggunakan mesin basuh menggunakan rangkaian produk Delourva.

Sebagai contoh fungsi & cara guna untuk produk Delourva untuk mencuci kesan kotoran lama yang melekat pada pakaian atau fabrik. Ada step by step yang perlu kita ikut sebelum mencuci supaya mendapat kesan pembersihan yang kita harapkan menggunakan rangkaian produk delourva. Langkah langkah tersebut adalah seperti di bawah..

1. Guna Penghapus kotoran (Stain Remover) dengan cara menyembur pada kesan kotoran tersebut.

2. Rendam bersama dengan serbuk pencuci delourva mengikut sukatan yang di tetapkan (Sukatan ada di berikan dalam buku panduan tersebut). Untuk pakaian putih perlu di rendam dalam air panas & pakaian berwarna menggunakan air suam

3. Selepas tu sekali lagi sembur Penghapus kotoran (Stain Remover) & gosok (berus) dengan lembut.

4. Akhir sekali cuci macam biasa samada menggunakan mesin basuh atau cucian tangan.


Juga di berikan panduan cara untuk mencuci kasut sekolah. Memang bagus untuk anak anak kita yang baru pertama kali melangkah ke asrama & baru mula belajar berdikari untuk buat semua perkata sendiri.


Bagus juga buku panduan delourva ni.. Selain serbuk pencuci dia memang untuk kegunaan mencuci pakaian & kasut sekolah tak kira yang berwarna putih atau bewarna lain. Di sediakan buku panduan bagi memudahkan anak anak kita yang mungkin kali pertama masuk asrama & berjauhan dengan keluarga. Jadi salah satu benda yang patut ada sebagai persediaan anak masuk asrama adalah rangkaian produk delourva ni. So mak ayah tak perlu risau dah.. Anak boleh ke tak cuci baju sendiri. Dengan rangkaian produk delourva pakaian sekolah anak anak kita pun tak nampak kusam & baju putih tak jadi kekuningan.

Kalau berminat nak dapat produk & buku panduan ni boleh hubungi/layari :

 Facebook : Sabun Basuh baju Sekolah 
 Website : www.delourva.com 
 Call / Whatsapp :  018 989 8686 

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com