JANGAN BERANI IKLAN PRODUK PEMUTIHAN DI INSTAGRAM PELAKON NABILA HUDA

2/07/2018 10:33:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

JANGAN BERANI IKLAN PRODUK PEMUTIHAN DI INSTAGRAM PELAKON NABILA HUDA. Nabila Huda antara pelakon yang berbakat walau masa mula2 kemunculan dia di dunia lakonan agak kayu jugak. Tapi boleh nampak improvement dia dari masa ke semasa sehinggalah ke hari ni tak siapa boleh kata Nabila Huda tak pandai berlakon. Bagi apa saja watak, Insya Allah tak mengecewakan langsung.


Semua orang rasanya tahu nabila huda ni anak kepada Penyanyi & Vokalis Otai Search, Amy. Cuma bakat dia tidak dalam bidang nyanyian macam bapak dia.. Dia terarah ke bidang lakonan.

Semalam jadi viral juga satu screenshot di mana pelakon Nabila Huda sekolahkan seorang Agent or maybe seller satu jenama produk kecantikkan untuk putihkan kulit. Nabila Huda ni kulit dia tak macam bapak dia Amy Search, putih. Nabila Huda ni mempunyai kulit yang sawo matang tapi nampaknya Nabila huda tak berminat untuk menjadi 'Orang Putih'. Dia lebih bangga dengan kulit asalnya.. Nabila Huda sejenis manusia yang suka berjemur macam mat saleh. Mustahil la dia suka nak cloroxkan kulit dia sampai jadi putih gebu macam Emma Maembong. Emma Maembong memang gen dia putih melepak..

Tetiba kau datang IG orang menumpang iklan percuma mendapat la. Nabila Huda bukan jer sekolahkan dia tentang bahaya produk pemutihan kulit untuk jangka masa panjang malah bagitau dia kulit orang melayu ni la kulit paling cantik pada pandangan mata orang luar negara.


Orang luar rasa kulit kita cantik.. Dah kenapa pulak orang melayu tetiba nak jadi mat saleh pulak kan. Setiap bangsa & etnik tu ada la identiti dia tersendiri.. Tak perlu sangat la kau nak jadi macam bangsa lain. Berbanggalah kau jadi orang melayu yang kulit sawo matang macam den ni.. Den dulu pun terpengaruh juga sebab yelah.. Mentaliti masa tu fikir putih tu cantik padahal cantik itu bukan di nilai dari warna kulit. Kalau putih je cantik.. Orang negro memang semua hodoh 2 lah yer takde yang cantik.

Lambakkan produk kosmetik terutama produk pemutihan kulit tak kira dalam bentuk skincare untuk di sapu pada kulit atau di ambil sebagai supplement.. Kita sendiri pun kadang2 tak tau mana ok mana yang tidak. Ikut saranan doktor pakar memang kita tak perlu ambil supplement. Amalkan pemakanan & gaya hidup sihat dah cukup. Paling penting minum air putih secukupnya.. Ikut doktor rafidah tak payah nak sukat2 berapa air nak minum.. Asal cukup jer.

Dan sebab banyak sangat produk yang mencurigakan di pasaran walau berdaftar dengan KKM.. den stop sekejab ambil sebarang produk kosmetik & supplement untuk review.. nak declare stop terus tak berani la kan. Tengok juga pada produk macam skincare tu. Kalau produk yang cukup kriteria seperti berdaftar dengan KKM, ada ujian clinical atau lab test terhadap produk tu, ada RND, di keluarkan dari pihak2 yang punya tauliah dalam bidang tersebut minta den review Insya Allah.. Den ambil la review tu tempek kat blog. Kalau setakat produk tengok packaging setakat ada nama produk NOT KKM, alamat pengilang pun takde.. Malas la dulu. NOT KKM tu bukan jaminan selamat pun.. Yang menentukan selamat atau tau adalah ujian clinical atau lab test terhadap produk tersebut. tengok berapa lama depa buat RND pada produk tu sebelum di pasarkan.

Kesimpulannya.. Hapuskan mentaliti putih itu cantik. Kecantikkan adalah dari badan yang sihat & insya Allah kulit pun akan cantik. Kau nak putih sampai mana kalau dah lahir coklat.

Moral of the story.. Saya dulu pun saya tak faham sangat tentang produk ni. Saya dulu ambil review & ikut je apa client minta saya nak. Saya tak faham tentang overclaim apa bagai.. Tapi bila kita dah ada info sikit sikit ni, saya cuba ubah. Yang lepas tu jadikan pengajaran.. Duit ni kalau kita kejar memang sampai bila2 kita akan terus kejar sebab kita takkan pernah puas dengan apa yang kita ada. So, tepuk dada tanya selera.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com