MUSIM BUNGA PALING SESUAI MELAWAT KOREA, NAK TAHU KENAPA? BACA NI..

2/06/2018 11:00:00 PM suria lekatlekit 3 Comments

MUSIM BUNGA PALING SESUAI MELAWAT KOREA, NAK TAHU KENAPA? BACA NI... Sejak sejak virus Kpop menular ke Malaysia ni, Korea antara pilihan destinasi pelancongan ramai Malaysia yang agak popular sejak dua menjak ni. Masing masing nak merasi jenjalan kat negara retis kpop kesayangan mereka dengan harapan mana tau terserempak dengan retis korea kat sana..


Bagi yang ada perancangan nak ke korea tahun 2018 ni.. Sedang elok lahai hangpa baca entri kat blog lekatlekit.com ni. Bak kata perumpamaan melayu.. Dah mengantuk orang sorongkan bantal busuk pulak kan.. menjadi jadi lenanya.

Sangat rekemen kalau korang nak melancong ke korea pilih la musim bunga, Nak tau kenapa? Musim bunga antara musim paling best untuk korang melancong ke korea. Sebab korang boleh tengok keindahan bunga bunga berkembang mekar termasuk bunga Tulip & cherry Blossom (yang biasanya berkembang mekar pada bulan April.

lagipun cuaca & suhu di musim bunga ni memang sedang elok untuk kita yang biasa hidup di iklim khatulistiwa ni. Sebab suhu dia tak panas sangat & tak sejuk sangat. Cuaca dia cerah so sangat afdal untuk berjalan jalan melawat tempat tempat menarik di sana. Orang kata takde la kena kejutan cuaca bila sampai sana ye dak? Kang sampai sejuk sangat demam pulak.. Almaklum la sejuk2 di Malaysia ni tak sama dengan musim sejuk dia korea sana. hehehehe. Jadi untuk rakyat malaysia.. Kalau nak melancong ke korea pilih la musim bunga selain tak payah sesusah nak beli sweater tebal tebal & mahal mahal.. Sebab boleh pakai je pakaian yang kita biasa pakai untuk beridah semasa di Malaysia. Cuma alas la sweater... Walau tak sesejuk musim sejuk tapi tetap sejuk jugak.

Selain musim bunga kita kena tahu juga kalau ke korea kat mana tempat menarik yang boleh kita lawati. Antara tempat menarik yang boleh di lawati jika anda ke korea adalah kat seoul. Seoul banyak tempat menarik boleh di lawati antaranya..

1. DONGDAEMUN

Kat sini korang boleh melawat & tengok rekaan senibina arkitek terkenal Zaha Hadid iaitu Dongdaemun Design Plaza (DDP). Bangunan ini telah terpilih sebagai salah satu tempat wajib dikunjungi oleh New York Times. Rekaannya yang sofistikated ini ialah merupakan pusat utama bagi acara konvensyen, persembahan, dan pameran. LED rose garden adalah salah satu spot yang paling popular untuk bergambar sama ada waktu siang atau malam.

Dongdaemun juga terkenal dengan pasar malamnya yang santai dengan pelbagai barangan yang dijual serta aneka street food untuk dicuba.

Di Dongdaemun juga ada tempat bagi die hard Fans ikon Kpop seperti Bigbang dan 2NE1. Di K-Live, Dongdaemun Lotte FitIn, anda boleh membeli pelbagai official merchandise daripada artis-artis kesayangan, mengambil gambar secara virtual di photobooth serta konsert hologram bagi yang nak feeling macam pergi konsert kat korea

2. NAMI ISLAND

Pulau Nami adalah lokasi yang patut anda lawati, terutamanya bagi penggemar keindahan alam semulajadi. Terletak lebih kurang 2 jam dari Kota Seoul, anda boleh pergi ke Pulau Nami dengan menaiki tren dan teksi. Di sinilah penggambaran drama terkenal Winter Sonata. Mesti peminat drama penuh airmata taknak lepaskan peluang kesana kan?


Terdapat pelbagai aktiviti yang boleh dilakukan oleh seisi keluarga di pulau ini. Terdapat dua cara untuk masuk ke Pulau Nami iaitu dengan menaiki feri atau melalui zipline bagi yang sukakan cabaran. Di dalam pulau tersebut, anda boleh menaiki basikal, buggy, bot pedal atau melakukan sukan air lasak. Terdapat juga taman permainan dan perpustakaan kanak-kanak yang menarik dan surau bagi pengunjung Muslim.

3 ITAEWON

Itaewon adalah bandar yang terkenal dengan gabungan budaya yang meluas termasuk Islam. Disinilah terletaknya Seoul Central Mosque untuk kemudahan umat Islam. Makanan juga mudah dicari disini kerana populasi penduduk Islamnya yang agak ramai. Pelbagai makanan seperti kebab Turki dan makanan Indonesia dijual di kawasan ini bagi santapan pengunjung.

Di sini juga anda boleh mencuba kafe dan mengambil gambar di Line Friends Store iaitu bangunan 3 tingkat yang berkonsepkan karakter Line yang comel.

4. EVERLAND



Everland Resort adalah sebuah taman hiburan yang besar. Ia menempatkan pelbagai tarikan yang sesuai tanpa mengira peringkat umur, festival yang berbeza termasuk Tulip Festival, Rose Festival, Summer Splash, Halloween dan perayaan-perayaan lain sepanjang tahun. Salah satu tarikan yang paling terkenal di taman ini adalah T-Express, roller coaster kayu pertama Korea yang popular di kalangan pengunjung muda. Juga terdapat Zootopia yang mempamerkan 2,000 haiwan daripada 201 spesies. Lost Valley dibuka pada tahun 2013 dan mempunyai dunia safari ekologi terbesar dan menawarkan lawatan dengan kereta amfibia untuk melihat 150 haiwan daripada 20 spesies.
Mesti hangpa teruja kan? Tu contoh 4 tempat yang best untuk di lawati di Seoul, korea. Sebenarnya banyak lagi tempat menari di Seoul korang boleh lawat.

Yang best lagi Everland sangat popular dengan tulips garden ketika musim bunga. So inilah peluang korang nak tengok berjuta bunga tulips di everland dan bergumbira di spring festival yang diadakan di everland setiap hari sepanjang musim bunga. Amacam best ke tidak??

EVERLAND

Nak jalan ke korea budget tak berapa 5 star sangat.. Jangan risau ada pakej jimat kalau korang nak jenjalan ke seoul. Antaranya pakej murah dari Travelling Buddies Seoul Budget Trip.

Konsep pakej mereka adalah Pakej perjalanan percutian budget, yang menyediakan sepenuhnya pengangkutan, makan 3 kali sehari, guesthouse yang selesa, admission fees, semuanya ditanggung beres! Matlamat mereka adalah korang dapat menghabiskan masa di Seoul, dan memudahkan perjalanan korang dengan budget yang rendah. Tak nak ke boleh bercuti di luar negara tapi dalam bajet yang murah lagi jimat?? Almaklum la matawang kita sekarang dah jadi rendah.. Elok sangat la kalau ada pakej pakej jimat macam ni kan?

Gyeongbokgung Palace

Gangnam & K-Star Road

Antara Pakej yang di tawarkan oleh Travelling Buddies Seoul Badget Trip ni untuk 2018 adalah seperti di bawah..

PAKEJ MURAH SEOUL (5 Hari 4 Malam)
Travelling Buddies Seoul Budget Trip – Spring 2018

Harga pakej:
㉿➛ 5H4M - RM 1799
㉿➛ 5H4M - RM 1899 (Entrance to Theme Park - Everland)

Pakej termasuk:
✓ Airport Pick Up & Drop
✓ Pengangkutan (Subway / Bus / Taxi)
✓ Makan 3x sehari
✓ Entrance Fee
✓ Accommodation
✓ Tour guide melayu, muslim & comel

Pakej tidak termasuk:
✘ Flight Ticket
✘ Personal Expenses

Pakej 5 hari 4 Malam
Tarikh :
➠11-15 April 2018
➠18 -22 April 2017

Deposit:
RM500 (Deposit tidak akan dikembalikan jika ada sebarang pembatalan, dan baki perlu diselesaikan sebulan sebelum tarikh travel)

 ITINERARY RINGKAS / TEMPAT YG BAKAL DILAWATI

HARI PERTAMA
✑ Kuala Lumpur - INCHEON, KOREA
✑ Check-in guesthouse
✑ Cheonggyecheon Stream
✑ Cheonggye Plaza
✑ Dongdaemun
✑ Dotta Mall

HARI KEDUA
✑ The Garden of Morning Calm (아침고요수목원)
✑ Nami Island (남이섬 종합휴양지)
✑ Spring Flower Festival

HARI KETIGA
✑ Changdeokgung Palace
✑ Changgyeonggung Palace
✑Seoul Central Mosque
✑ Itaewon
✑ Namsan Tower (N 서울타워)
✑ Namdaemun (남대문 시장)
✑ Myeongdong

HARI KEEMPAT
✑ Everland

HARI KELIMA
✑ INCHEON, KOREA - Kuala Lumpur

Jika anda memilih pakej tanpa theme park, itinerari akan diubah bagi memenuhi hari
Anda akan dibawa ke flower festival (lokasi dirahsiakan) Jeng jeng jeng
Jika ada masa lebih, akan ada lokasi tambahan yang akan dimasukkan kedalam itinerari
(special deal!)

Untuk Keterangan Lanjut & menempah Pakej Ini Hubungi:
Hidayah : 010-209 8918 
Sally : 018-666 5141


Atau boleh layari social media mereka:

3 comments:

  1. Uhh syoknya kalau dapat bercuti ke luar negara macam kat Korea ni. Ramai dah kawan2 sebaya dah ke sana, saya je belum ada kemampuan lagi.

    ReplyDelete
  2. wahh tahun ni mesti smpi tempat ji

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com