PEST KILLA SENJATA UNTUK ORANG YANG TAKUT LIPAS

7.3.18 Suria Lekatlekit 1 Comments

PEST KILLA SENJATA UNTUK ORANG YANG TAKUT LIPAS. Lipas ni tak payah berlagak la bukan je perempuan je terjerit jerit kalau nampak, lelaki pun ramai yang takut lipas. Tapi den takde la takut lipas tapi tak sampai la nak peluk cium dengan lipas. Setakat nak main kejar kejar dengan dengan penyapu tu takde hal.. Selalu dah buat kat rumah ni. Kira hero melawan lipas dalam rumah ni, saya la.


Disebabkan ramai spesis takut & geli dengan serangga seperti lipas & cicak, sedang elok la saya memperkenalkan satu senjata yang sangat berkesan untuk menghalau makhluk penceroboh ni dalam rumah kita atau kawasan kawasan kita. tak kira la di opis ke, restoran ke atau mana saja kau berada. Senjata ni takde la macam senapang atau parang.. Ia sejenis semburan penghalau serangga jer. Bunyi macam remeh tapi mempunya kuasa boboiboy juga tau walau idea asal produk ni dari orang asli.

Orang asli kita sedia maklum cara hidup mereka banyak menggunakan hasil alam. Sehingga kini masih ada orang asli yang hidup di kawasan hutan & mengamalkan hidup dengan cara yang di warisi nenek moyang mereka. Tetap hidup juga walau tertinggal dari arus kemodenan & hanya menggunakan bahan bahan semulajadi di sekeliling mereka.

Jangan pandang rendah pada orang asli ok.. Ada idea mereka di ambil sebagai ilham untuk menghasilkan produk. Contoh macam produk PEST KILLA ni. PEST KILLA ni salah satu produk racun serangga yang di cipta oleh para penyelidik dari Universiti Malaysia Pahang (UMP). 2 Tahun penyelidik melakukan kajian untuk mengenalpasti akar pokok tuba yang di gunakan kaum orang asli untuk di jadikan cara menghalau serangga. Bukan 2 bulan yer.. 2 Tahun mereka buat kajian ok! Kalau 2 bulan nak buat produk tu kena pergi kilang OEM. Boleh jadi Instant founder. kekekkee


Para Penyelidik UMP memulakan kajian pada 2013 dan mendapati pokok tuba mempunyai potensi sebagai agen untuk menghalau serangga. Namun jika digunakan secara langsung, ia akan memberi kesan sampingan pada pengguna. Maksudnya kalau terus guna pokok tuba tu akan memberi kesan mudarat jugak la. Jadi berhati hati yer.. So, Para penyelidik cuba menghasilkan satu produk racun serangga yang mesra pengguna berbentuk cecair semburan, berbau wangi & tidak menganggu pernafasan.


laporan akhbar BH ONLINE

Kajian bukan sahaja membabitkan ujian terhadap lipas, semut, lalat dan cicak sahaja tetapi produk berkenaan boleh digunakan untuk menghalau pelbagai jenis serangga, termasuk nyamuk serta lipan. Secara logiknya orang Asli yang tinggal dalam hutan memang terdedah dengan seranggan seperti nyamuk & lipan ni. Jika akar pokok Tuba berkesan menghalau spesis serangga tu.. So, takde la pelik mana Pest Killa yang berasaskan bahan utamanya Akar Pokok Tuba ni mampu membantu menghalau spesis serangga tersebut jugak kan. Cuma di formulasikan dalam bentuk produk yang memudahkan pengguna & selamat di gunakan.

Bukan je boleh di gunakan untuk kediaman atau premis perniagaan.. Boleh je nak sembur pada pokok yang di ancam serangga perosak macam ulat semua tu. habis berlubang kan dedaunan pokok kita kalau di serang ulat jadi penyelesaiannya Gunalah Pest Killa untuk menghalau serangga yang menodai pokok anda. Tak payah risau kalau pada pokok sayuran.. boleh jer sembur. Malah Pest killa selamat untuk kanak kanak & bayi kalau di sembur di dalam rumah. Almaklum la kan.. yang bekeluarga ni ada anak kecil bagai.. Kalau produk beracun ni akan effect kesihatan anak anak kita yang masih kecil & antibodi pun belum kuat. So, lebih afdal guna pest killa ni.. Tapi dah orang kata selamat jangan ada bagi anak minum atau sembur kat badan pulak konon nak elak gigitan nyamuk. Tu kategori melampau tahap minta di kaki kan. kekekkee.


 Pest Killa Untuk Menghalau Serangga Seperti  
☠ Lipas
☠ Semut
☠ Lalat
☠ Cicak
☠ Nyamuk
☠ Lipan

Pest Killa turut meraih Anugerah Produk Paling Inovatif, Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (MATRADE) Peringkat Antarabangsa (Negara ASEAN) 2016.

 Kelebihan Pest Killa 

Mesra alam.
Mudah digunakan.
Murah dan mampu milik
Membantu memelihara ekosistem kerana menggunakan bahan semula jadi.
Sangat menjimatkan kerana sebotol boleh digunakan antara tiga hingga empat bulan.

Kandungan sebotol Pest Killa ni adalah 500Liter dengan harga RM23 sahaja. Berbaloi la dengan harga. Kalau kita guna racun serangga yang ada di pasaran berbau keras & kuat kadang2 ganggu juga pernafasan kan? Alih alih.. Nyamuk pun tak lari. Siap macam mengejek lagi kat telinga. Ni pengalaman sendiri guna semburan racun serangga yang biasa ada kat pasaran tu. Nak2 yang jenis mesra alam bau lemon bagai. Sembur lipas pun lipas senyum je. Tak ke Haromjadahei.. Lipas pun menganjing balik. hehehehe

Jadi sebab tu korang kena cuba racun serangga yang berasaskan akar pokok tuba yang di gunakan secara tradisional oleh orang asli untuk menghalau serangga sebagai langkah penyelesaian masalah serangga pembawa penyakit di rumah anda. Sedang elok la sekarang ni denggi berleluasa. So, afdal ada 1 botol di setiap rumah produk Pest Killa ni. Nak nak lagi yang spesis fobia & trauma dengan lipas. Ni la senjata korang untuk melawan musuh negara seperti lipas katanya. So, korang tak perlu babikan lipas lagi lepas ni.. Korang cuma perlu sembur ke kat kawasan jajahan korang supaya lipas tak menceroboh. kekekeke


Suruh orang simpan kat rumah tapi tak bagitau ada jual kat mana? Ni rasa nak tukar jadi mak kau hijau ni!! Sabaq na.. Alah apa susah kalau rasa nak beli boleh jer order kat cik akak kita sorang ni. Salah seorang pengedar produk Pest Killa.. Contact number dia kat bawah ni.. Jangan lupa save tau!!

 ☏ Call/Whatsapp 012-2852409 (Elvee Sara) 
 ⚑ Fb Page  Dudukshopping House 


Semoga Hidup Anda Tidak di selebungi lipassssssssssssss

1 comment:

  1. hahaha. kalau nampak je lipas, mesti teringat kat sorang kawan ni. memang jenis penakut yang amatttt dengan lipas. alkisahnya dia pernah termakan lipas. hahaha. itu yang sampai sekarang fobiaa yang amattttt

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com