DIARI BLOGGER KENA SAMAN.. DAH SETAHUN!

4/16/2018 11:05:00 AM Suria Lekatlekit 3 Comments

DIARI BLOGGER KENA SAMAN.. DAH SETAHUN! Pejam celik pejam celik dah setahun saya struggle untuk selesaikan kes saman keatas saya ni. Setahun beb.. penuh tekanan fizikal & mental. Dalam masa mencari dana macam macam benda terpaksa hadap. Allahu.. Kalau tak ada kekuatan ada juga yang gantung diri kat pokok taugeh ni..


Jangan tanya la dari mana dapat kekuatan untuk hadap benda ni. Dengan tekanan yang datang dari pelbagai sudut yang ada orang nampak kat social media & ada yang orang tak tahu pun. yelah bukan semua benda kita boleh cerita dengan orang nak nak lagi melibatkan hal peribadi.. Tapi serius! Sungguh sungguh Allah uji kali ni.. Terumbang ambing juga iman nak terus sabar & bersangka baik dengan Allah. Kadang2 tergelincir juga kata kata dalam hati bila terasa terlalu terbeban dengan semua yang berlaku. Yelah.. saya cuma manusia biasa macam hangpa jugak. Kami tak dak apa pun yang special..

Cuma yang selalu saya bagitau bila orang tanya macam mana saya boleh kuat & tidak putus asa.. Saya cuma boleh jawab saya tak ada pilihan dari terus usaha, hadap & letakkan pergantungan dengan Allah. Bila kita dalam keadaan tak ada banyak pilihan dan kita nak terus berusaha, Insya Allah akan datang bersamanya kekuatan yang kita sendiri tak sedar.

Tahun lepas terima writ saman sehari sebelum puasa.. Saya sangat berharap puasa tahun ni semuanya dah selesai tapi setakat ni tak nampak apa apa lagi. Cuma dah ada tarikh perbicaraan yang tak berapa hari je lagi.

Biarpun dana yang di perlukan untuk menampung kos guaman belum cukup.. Tapi Alhamdulillah separuh dari kos dah berjaya di jelaskan. Cuma tengah fikir apa nak buat lagi untuk tambah dana. At least selesai perbicaraan boleh settle semua kos guaman yang perlu saya bayar. Sekarang ni memang tawakal tahap tertinggi dah di samping terus berusaha macam biasa.

Moga ada keajaiban yang berlaku.. Semoga kes ni cepat habis & saya boleh hidup tenang & bahagia. Semoga apa yang berlaku jadi pengajaran pada orang lain. Semoga keputusan mahkamah nanti adalah sesuatu yang memberi pembelaan & kebaikkan pada semua pihak terutama pengguna. Saya sangat berharap selepas saya.. Tiada lagi sesiapa yang akan di saman. Saya tak sanggup bayangkan orang lain berada di tempat saya sekarang.. Kecuali orang tu memang kaya raya. takpe la.. maybe setakat saman macam ni bukan satu masalah besar bagi mereka tapi kalau orang2 macam saya.. Bukan sesuatu yang mudah nak kena hadap.

Disini saya membawa harapan ramai orang.. Mengharap ada pembelaan buat mereka. Saya bukan hero.. saya cuma Allah pilih sebagai wakil mereka mungkin. Saya tak hebat & tak kuat seperti korang nampak sebenarnya.. Saya pun menangis bila dalam keadaan tertekan sangat. Cuma saya menangis tapi saya teruskan apa yang dah bermula. Saya seolah olah pikul satu tanggungjawab yang berat sangat sekarang ni. Semoga Allah permudahkan & ada pelangi di hujung derita.

Saya tak harap lebih dari terus sokong & bantu saya. Tu dah cukup meringankan beban saya.. Apapun berlaku kekuatan saya adalah anda juga. tanpa anda semua yang terus memberi moral support & material support pada saya.. Mungkin saya juga tak mampu. Dan paling saya harap doa dari anda. Manatau.. Allah angkat doa doa anda menjadi doa termakbul. Mohon terus selitkan nama saya dalam doa doa anda yer.

Apapapun.. misi mencari dana masih saya teruskan. Bagi yang nak menyumbang boleh rujuk pada posting di bawah.. Tapi posting dari facebook..

MISI MENCARI DANA MENCUKUPKAN KOS UNTUK MEMBAYAR GUAMAN BAGI KES SAMAN SIVIL KE ATAS SAYA.

Rasanya ramai dah tahu
Saya di saman dengan jumlah tuntutan saman rm3juta kerana menulis tentang 1 produk yang di sahkan pihak berkuasa mengandungi bahan terlarang.
Namun ulasan saya di jadikan sebab saya di saman.

Untuk membela diri saya perlukan kos bagi membayar kos guaman yang sekarang menjadi semakin tinggi kerana di bicarakan di mahkamah kota bahru sedangkan saya di selangor & peguam mewakili saya juga disini.

Sejak setahun lalu saya dah mula mencari sumbangan tapi masih belum mencukupi.

Dengan rendah diri saya memohon bantuan semua untuk sama sama membantu saya mencukupkan kos yang di perlukan selama kes ini berlangsung di mahkamah.

Hope sudi menyumbang. Tak perlu banyak cuma RM10 seorang.

Sumbangan boleh di salurkan ke

Maybank no acc 514 392 522 914 (Nursuria)

MOHON LIKE & SHARE POSTING INI. SEMOGA ADA RAMAI TAMPIL MEMBANTU

Terima kasih kerana membantu. Moga Allah membalas kebaikkan anda dengan rezeki yang berganda ganda. Amin

3 comments:

  1. Assalam ..
    Moga dipermudahkan semua urusan Suria . Dan akan ada sinar cahaya yang lebih bersinar yang Allah sediakan untuk Suria ..
    Allah Ada bersama orang-orang yang sabar Suria..insyaAllah ..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com