NAK TAHU KENAPA OKTOBER BULAN PALING BAIK MELAWAT JEPUN?

8/14/2018 09:23:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

NAK TAHU KENAPA OKTOBER BULAN PALING BAIK MELAWAT JEPUN? Wah.. lekatlekit merancang bercuti ke jepun ke tu? Amboi banyak duit awak?

Amboi.. Kalau tulis entri percutian je wajib pergi ke? I kan blogger so I memang suka membaca & apa yang best I baca.. I share la kat blog I. Bukan bermakna I baca & share tu I ada perancangan untuk pergi kesana dalam masa terdekat. Impian nak jenjalan ke negara orang seperti jepun tu memang ada.. Cuma belum ada rezeki.. So, kita berjalan jalan secara maya je dulu. Manatau esok lusa rezeki turun dari langit dapat pergi kesana, At least kita dah tahu serba sedikit tempat yang kita bakal lawati kan. Salah ke? Tak kan?

Bagi yang ada perancangan nak melawat Jepun perkara utama kita perlu tahu sebelum ke sesuatu tempat tu ada cuaca. yelah.. Takkan kita nak pergi bercuti pada masa cuaca yang tak berapa baik & menyukarkan perjalanan kita ye dak.

Kalau korang nak ke Jepun.. Oktober adalah bulan paling baik untuk di kunjungi. Nak tau sebab apa? sebab cuaca pada bulan oktober ni tak panas & tak sejuk. Time ni pokok pokok semua mula berubah pada warna kekuningan. Normally kat daerah utara & dataran tinggi contoh di Hokkaido.

Selain cucaca yang memang sangat sesuai untuk berjalan jalan kat Hokkaido, Hokkaido juga pulau kedua terbesar di Jepun dan merupakan wilayah yang terletak di bahagian paling utara Jepun. Di tengah-tengah pulau Hokkaidō terdapat beberapa gunung serta gunung berapi di atas dataran tanah tinggi, dan beberapa kawasan pantai. Hokkaidō terkenal dengan musim luruhnya yang sejuk dan musim salji. Hokkaidō biasanya tidak hujan semasa musim hujan antara bulan Jun - Julai dan juga kadar kelembapan yang sedikit serta agak panas (tidak terlalu panas), yang menjadikan Hokkaidō  pilihan kepada pengunjung luar kerana cuacanya yang berbeza daripada daerahn Jepun yang lain.

Antara tempat menarik di Hokkaido 

Taman Odori (Odori Park)

Terletak di Sapporo. di sini terdapat lebih 4.700 batang pokok terdiri daripada 92 jenis, termasuk lilac dan elm, yang terletak di tengah kawasan bandar. walaupun di namakan sebagai taman sebenarnya Odori ni dia cuma satu kawasan di tengah bandar yang mempunyai banyak pokok yang cantik. Taman Odori sering di jadikan tempat untuk di adakan pelbagai acara tahunan terkenal di Hokkaido mengikut musim. Pada musim bunga Festival Lilac akan diadakan, musim panas Soran Yosakoi dan Festival Taman Bir diadakan, manakala Festival Autumn diadakan pada musim luruh, dimana pengungjung dapat menikmati pelbagai makanan Hokkaido, dan di musim sejuk terdapat Festival Salji.


Taman Buah Jozankei

Taman buah ini terletak di Sapporo di mana anda boleh membuat aktiviti memancing dan memetik pelbagai buah seperti strawberi, ceri dan banyak lagi.
Taman Buah Jozankei (dahulunya dikenali sebagai Taman Buah Sasaki), taman buah yang terletak berhampiran dengan Waduk Hoheikyo di Sapporo. Pengunjung boleh melakukan aktiviti memetik buah bermusim sehingga awal November.

Di taman buah ini terdapat juga kolam ikan yang merupakan tempat kegemaran kanak-kanak untuk memancing dan bergaul dengan penduduk Sapporo dari semua peringkat umur. Jalan-jalan di dalam taman buah ini sangat luas dan berturap, jadi pengunjung yang kerusi roda atau membawa baby stroller pun dapat menikmati aktiviti memetik buah dengan selesa & mudah. Disini juga anda boleh minum air dari mata air bawah tanah yang mengalir dari lembah sungai Muine Mountain. Taman ini juga menyediakan makanan, seperti Jozankei Burger dan genghis khan yang popular di kalangan pelancong.


Tu antara dua tempat menarik di Hokkaido.. Sebenarnya banyak lagi tempat yang menarik boleh di kungjungi bila melancong ke Hokkaido Jepun ni


Kalau ada yang tengah survey pakej pelancongan ke Jepun ni.. korang boleh juga intai intai dengan Japan Budget Trip. Antara keistimewaan JBT (Japan Budget Trip) ni.. Satu di uruskan oleh orang tempatan berbangsa Melayu.. pakej dia memang pakej bajet ok! Dengan bajet ciput korang boleh jenjalan kat Jepun dengan selesa & selamat bersama Japan Budget Trip.. amatlah berbaloi.


Antara Pakej yang terkini dari JBT adalah

Pakej Himawari Hokkaido Autumn Trip 2018 (HHAT2018)

Maklumat Trip :

☯Tarikh : 24 – 28 Okotober 2018
☯Jangkamasa trip : 5 hari 4 malam (5D4N)
☯Hotel atau Guesthouse
☯Deposit RM200 seorang
☯Pengangkutan : MPV/Van
☯Harga : RM3,890 seorang (Harga Early Bird = RM3,490 )

Early Bird Promo

☯Diskaun sebanyak RM400 seorang.
☯Minima pendaftaran utk tawaran diskaun ini adalah 2 orang.
☯Tawaran hanya untuk 4 peserta yang mendaftar paling awal.
☯Selepas 4 peserta awal, pendaftaran secara otomatik akan menjadi harga pakej biasa.
✺ Pendaftaran dikira selesai selepas pembayaran deposit dan pendaftaran secara online di buat di Daftar JBT.



Harga Termasuk :

✓Penginapan
✓Pengangkutan (MPV/Van)
✓Insuran perjalanan
✓Caj entri ke mana2 tempat lawatan (seperti itinerari)
✓Jurupandu

Harga TIDAK Termasuk :

✘Tiket penerbangan pergi-balik ke Jepun
✘Makan dan minum
✘Perbelanjaan selain dari itinerari

Cadangan Itinerari :

❖Hari o : Bertolak dengan penerbangan Air Asia pada sebelah malam.
❖Hari 1 : Tiba di New Chitose Airport pada sebelah pagi. Otaru (Shukutsu Panorama Deck, Otaru ❖Canal & Sakaimachi)
❖Hari 2 : Bie (SBlue Pond & Shirahige Fall) dan Furano (Tomita Farm & Ningle Terrace)
❖Hari 3 : Hokkaido University Ginkgo, Odori Park & Tanukikoji Shopping Street
❖Hari 4 : Lake Toya, Sobetsu Fruit Village & Noboribetsu Hell Valley
❖Hari 5 : Bertolak ke New Chitose Airport untuk penerbangan sebelah pagi


Nota :

☛Trip bermula dan berakhir di New Chitose Airport

☛Sila ke Daftar Trip JBT untuk urusan penempahan trip.

☛Sebarang perubahan akan dimaklumkan kepada peserta yang mendaftar dan peserta boleh memilih untuk meneruskan trip atau wang akan dikembalikan. (min-4-to-go)

☛Tambahan RM500 untuk bilik seorang (single room)

☛Sebarang pembatalan dari pihak peserta selepas membuat pembayaran adalah tertakluk kepada Terma & Syarat semasa mengisi borang online.

✺ Untuk sebarang maklumat lanjut, sila Hubungi JBT.


Layari laman sosial Japan Budget Trip untuk pakej dan maklumat-maklumat terkini yang lain.

 Whatsapp : http://japanbudgettrip.com.my/0137287178 
 emel :  japanbudgettrip@gmail.com 

Layari facebook :
  Japan Budget Trip 
untuk pakej dan maklumat-maklumat terkini yang lain.

Atau boleh ikuti JBT di social media
 Twitter : Japan Budget Trip 
 Instagram : japanbudgettrip 
Blog : Japan Budget Trip

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com