NANO WHITE FRESH MATTIFYING MOISTURISER, PELEMBAB UNTUK KULIT BERMINYAK

8/06/2018 11:09:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

NANO WHITE FRESH MATTIFYING MOISTURISER, PELEMBAB UNTUK KULIT BERMINYAK. Ada orang kata kalau kulit kering baru pakai pelembab sebab nak lembabkan kulit. Kalau kulit berminyak pakai pelembab lagi la berminyak. Minyak tu katanya dah melemababkan kulit. Itu mitos yer anak anak.


Sebenarnya kulit berminyak pun memerlukan kita pakai pelembab adalah sebab :

Kulit yang berminyak bukan bermakna kulit kita dah terlebih lembab. Lagi-lagi kalau yang jenis buat cuci muka kerap dalam masa sehari. Kelenjar pengeluaran minyak akan fikir yang kulit kekeringan disebabkan kerap mencuci muka, menjadikan pengeluaran minyak berlebihan terjadi.
Kena balancekan pengeluaran minyak kat kulit muka dengan sapuan pelembap yang konsisten. So, kelenjar minyak akan lebih perlahan atau berada dalam keadaan ‘berehat’ sebab kita dah ‘trick’ dia yg kulit kita dah cukup lembap.
Jadi hapuskan mitos kulit berminyak tak perlukan pelembab kerana dah cukup lembab. Tapi nak pakai pelembab untuk kulit berminyak ni bukan semua jenis pelembab sesuai. Kena pilih juga untuk memastikan memenuhi keperluan kulit kita & menyelesaikan masalah kulit kita yang berminyak ni.

Bagi yang kulit berminyak tak tahu nak cari pelembab yang macam mana boleh try Nano White Fresh Mattifying Moisturiser. Memang pelembab ni di formulasi untuk kulit berminyak. 

Apa yang best pasal pelembab ni.. pertama packaging dia. Selain design yang sangat buat diri ini rasa remaja.. comel walaupun simple... dia di datangkan dalam bentuk tube. Bermakna bila kita nak guna picit dia keluar. So dari segi hygiene tu agak baik dari packaging yang jenis bekas yang kita buka & kena calit untuk sapu ke muka. Lebih terdedah dengan maybe bakteria ke hapa. Berbanding jenis dalam tube. Kita cuma sentuh apa yang kita nak pakai.. Baki masih bersih di dalam tube tu tak tersentuh. Sebab tu kalau nak beli prelove kosmetik terutama jenis krim2 ni.. pilih yang dalam tube bukan botol yang jenis terdedah bila nak guna.


Testur dia sangat lembut & ringan. Bila sapu pada kulit muka cepat meresap.. dia tak meninggal kesan atau rasa berminyak atau rasa seolah olah kita sapu apa2 krim. Dia kering di kulit sekaligus memberi kesan kulit kita rasa licin & segar. memang tak rasa macam kita tempek apa2 krim. Ringan sangat.


Bau dia sedap... Ada bau wangi yang tak kuat sangat. Tiada warna. So takde masalah nak apply sebelum mengenakan makeup. Memang takkan buat jadi 'pecah minyak' even terdedah dalam cuaca panas. Sebab dia dah formulasi untuk kulit berminyak.. harus la kan dia takkan menyebabkan kulit kita jadi semakin berminyak.

Cara penggunaan dia macam moisturiser lain juga
Sapu selepas membersihkan wajah. Sapu seluruh wajah & leher. Guna 2 kali sehari pagi & malam.

Harga dia bergantung pada tempat. Boleh dapat kat drugstore dengan harga tak lebih dari RM20. Ada yang saya tengok jual RM17.00++ gitu. Pandai pandai survey.

Pengalaman guna..
Saya suka la Mattifying Moisturiser ni sebab kulit saya jenis kombinasi kadang2 jadi berminyak & kadang2 jadi kering. Kering tu biasanya sekarang sebab alergik. Kalau di serang alergik lepas tu kulit akan jadi kering & bekas tempat yang terkesan dengan alergik tu jadi kasar & mengelupas. So far guna Mosituriser nano white ni membantu juga untuk masalah tu dari masa ke semasa.

Yer.. saya juga apply sebelum makeup. Untuk protect skin yang tak berapa cantik sangat ni. Walaupun tak cantik kena la sayangi kan. hehehehe

Saya beli di guardian dengan harga RM20 Untuk 50ml (ada sen sen belakang tu saya lupa dah berapa). Tak susah nak cari produk ni. Sebab banyak pasaraya atau drugstore (farmasi) jual. Kalau kedai2 atau booth2 jamu tu tak sure la ada ke tak. Normally dorang tak jual produk drugstore hehehehe


Bagi yang ada masalah kulit berminyak tahap boleh goreng telur mata atas muka sendiri.. Boleh cuba Nano White Fresh Mattifying Moisturiser ni. Antara bahan utama produk ni Tea Tree Oil. Sea Alogae & Vitamin c.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com