KEDAI REPAIR LAPTOP MURAH AREA KL

10/05/2018 02:09:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

KEDAI REPAIR LAPTOP MURAH AREA KL. Walaupun zaman sekarang ramai yang dah beralih arah kepada telefon pintar @ smartphone tapi penggunakan laptop masih di gunakan. Sebab dia jenis mobile kan.. So boleh bawa kesana sini. Ada certain perkara memang tak berapa sesuai nak buat kerja dengan smartphone je perlukan laptop jugak. Sebab tu di pasaran Laptop masih mendapat permintaan tinggi & teknologi dia sentiasa upgrade jugak.


Bila dah guna gadget elektronik.. lebih lebih lagi yang memang guna secara rutin ni.. Ada hari dia meragam jugak kan? Manusia pun kalau bekerja hari hari sekali sekali jatuh sakit apatah lagi gadget buatan manusia. Mana ada laptop yang kita beli & guna takkan pernah rosak. Paling2 kena virus.. Mesti ada punya yang memerlukan kita mencari pakar dia untuk membaiki tak kira la kerosakkan tu dari segi software atau hardware. Bukan semua orang ada kepakaran nak repair sendiri kerosakkan yang berlaku. Majoriti pandai guna je.. Tapi kat mana nak cari kedai repair laptop murah KL ni?

Tapi tu la kalau tinggal area lembah klang @ KL ni.. Kalau nak gerak je semuanya kos. Tak termasuk kos tenaga, kos nak hadap jam & macam kos lagi. Nak mencari kedai repair laptop murah KL pun satu hal jugak. Yelah kat bandar kat semua mahal. Bagi yang ada transport sendiri maybe ok sikit tapi yang tak ada transport sendiri nak pergi hantar laptop repair kadang2 jadi satu masalah juga even ada perkhidmatan grab bagai sekarang.

Bagi orang tak pandai drive macam saya ni.. Saya lebih suka perkhidmatan yang jenis ada menyediakan runner untuk datang ambil & hantar laptop. Memudahkan kerja saya. Saya tak perlu keluar, tak perlu cari kedai repair. Yang saya tahu area KL.. Ada satu kedai repair laptop murah KL ni. Nama kedai dia FR Servis Laptop. Mereka ada sediakan khidmat runner area puchong & KL untuk datang ambil laptop korang lepas repair dorang akan hantar balik pada korang. Tapi yang tinggal area KL nak walk in je ke kedai mereka pun boleh takde masalah.


FR Laptop yang memang buat Servis membaiki laptop yang sangat dikenali dan diyakini ramai sebab salah satu kedai repair laptop murah KL. Selain servis laptop mereka sangat berpengalaman dan pakar dalam bidang IT serta telah lama ditubuhkan bagi membantu menyelesaikan masalah laptop yang anda hadapi. Bukan itu sahaja, anda juga boleh dignosiskan laptop anda di sini bagi menyemak apakah masalah laptop anda hadapi selama ini.


Bukan je laptop korang boleh hantar untuk repair tapi  komputer, macbook yang mempunyai pelbagai jenis versi sistem, window dan sebagainya. Mereka juga membaiki laptop secara menyeluruh dari skrin. software sehinggalah hardware, motherboard dan sebagainya.


Kalau nak upgrade laptop @ komputer pun boleh. Contoh nak tambah RAM, HDD, SSD & apa jenis upgrade yang korang nak buat termasuk upgrade software macam windows semua tu mereka juga buat. Mana nak cari kedai repair laptop murah KL yang boleh buat semua kat satu tempat kan? Ada yang kadang2 repair software jer.. ada yang repair hardware jer.. Tapi kedai repair laptop murah KL semua dia boleh buat.

Kat FR Latop service yang terkenal dengan kedai repair laptop murah KL juga menerima & membuat servis untuk Apple & Mac. Mac Pro, iMac, MacBook Pro, Mac Mini yang berasaskan sistem pengendali versi OSX. Oleh itu, mudah bagi semua pengguna Mac dan Apple untuk membaiki laptop anda. So tak payah risau nak cari tempat servis & baiki kat mana lagi. Boleh guna perkhidmatan yang di sediakan oleh FR Laptop Servis je.


Selain perkhidmatan membaiki laptop, kedai repair laptop murah KL ni juga menyediakan servis membersih dalaman laptop atau di kenali sebagai clean dust bagi menghilangkan segala kekotoran yang tersumbat. Atau kalau laptop korang menghadapi masalah cepat panas & selalu hang.. Mereka juga ada buat servis Thermal paste bagi memastikan pengaliran haba laptop korang berfungsi dengan baik & efektik. Boleh siap dalam masa 24jam & boleh di bawa pulang selepas tu.


Kalau laptop korang kotor & berhabuk even tak rosak pun. Nak hantar untuk bersih pun boleh. Yelah.. habuk habuk yang melekat & terkumpul kalau tidak di bersihkan & servis benda tu pun boleh menyebabkan kerosakan lain pada laptop korang juga ok. Contoh habuk habuk terkumpul boleh menyebabkan kerosakkan pada motherboard. Kalau Motherboard rosak.. memang kos nak ganti bukan murah ok!


Kalau skrin retak, pecah atau rosak pun boleh hantar pada FR Laptop service ok! Pendek kata apa je masalah laptop atau komputer korang hantar je la pada mereka. Tahu la dorang nak buat apa nanti. Kita yang tak ada kepakaran ni nak cerita lebih lebih pun macam tak reti kan? So serahkan kepada pakar yang menguruskannya.

Penduduk sekitar Puchong memang ramai suka menggunakan khidmat dari FR Laptop servis ni selain salah satu kedai repair laptop murah KL, harga perkhidmatan yang di kenakan berpatutan & kualiti servis yang baik. Selain tu pekerja mereka yang mengendalikan semua masalah laptop atau komputer yang di hantar adalah di kalangan mereka yang terlatih & berpegalaman dalam bidang IT. Memang kemahiran mereka membaiki tak boleh di pertikaikan lagi.


Selain mempunyai pekerja di kalangan mereka yang terlatih & berpengalaman.. Mereka juga sangat profesional & mesra pelanggan. So, kita nak berurusan pun rasa selesa sikit kan. Biasa la pelanggan kadang2 dia sendiri tak tahu apa masalah yang berlaku pada laptop atau komputer dia.. Saya sendiri jenis seorang yang suka bertanya. Ada jenis peniaga ni yang tak berapa mesra memang rasa tak best & janggal untuk berurusan sebab kita banyak perkara nak tanya tapi kalau layan tak layan so sebagai pengguna mesti ada rasa tak puas hati jugak kan. So di FR Laptop Servis ni.. Insya Allah.. mereka mesra pelanggan.


Nak tahu sesuatu servis tu baik atau tak.. Boleh di nilai dari segi pelanggan. Kalau mereka ramai pelanggan tetap bermakna servis mereka memang bagus & berkualiti. Sama macam FR Laptop servis memang mereka mempunyai ramai pelanggan tetap yang setia memilih mereka untuk mendapatkan perkhidmatan berkaitan servis laptop ni.

Lagipun mereka menyediakan pelbagai servis seperti repair laptop, komputer, format laptop, membaiki skrin, adapter, bateri laptop dan sebagainya. Peralatan dan sparepart yang rosak juga boleh dibaiki dan diganti baru. Apa sahaja masalah laptop yang anda hadapi, FR Laptop Servis mampu membantu dan memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda. Jadi tak pelik la ramai pelanggan memilih perkhidmatan mereka. Semua semua servis ada. A To Z. lengkap!


Yang paling orang suka sebenarnya ada servis mereka cepat. Saya pernah hantar PC untuk di baiki kat satu kedai ni.. Paling cepat seminggu siap.. Tapi dengan FR Servis Laptop dalam masa 24 jam dah boleh siap. So, kalau urgent nak guna.. Memang FR Laptop la menjadi pilihan sebab tak payah tunggu sampai seminggu untuk ambil balik laptop atau komputer yang kita hantar untuk repair.

Fr Laptop Service ni pemiliknya ada orang melayu. Memang 100% milik bumiputera ok! Mereka bermula dari sekecil kecil kedai sehinggalah nama mereka gah di sekitar KL. Walaupun dah di kenali & semakin maju mereka masih menjadi kedai repair laptop murah KL yang tetap menawarkan servis terbaik, mesra pelanggan & harga berpatutan.

Bagi yang nak dapatkan servis dari FR Laptop Service ni boleh hubungi mereka di


Telefon / WhatsApp : +60172882349 | Link WhatsApp
Facebook : @FRLaptopService

Alamat : 
 508 Jalan Kanan 1 Kampung Pandan 55100 KL 

Waktu Operasi : 9.00 Pagi – 9.00 Malam

Buka Waze di Mobile : FR Laptop Service
Buka Google Maps di Mobile : FR Laptop Service

1 comment:

  1. Jauh pulak lokasinya tapi mungkin satu hari nanti saya akan sampai ke sana..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com