DRAMA SEDIH BILA DATANG UJIBAKAT RANCANGAN REALITI TV

11/02/2018 10:44:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

DRAMA SEDIH BILA DATANG UJIBAKAT RANCANGAN REALITI TV. Dah bermula sesi.. erkk.. dah lepas sesi ujibakat untuk rancangan realiti nyanyi tv Mentor. Ahad lepas ada di tayangkan sesi ujibakat mentor.. Time ni boleh la nak tengok drama slot akasia ke, Maharajalawak ke atau charlie chaplin.. Macam macam jenis dok mai ujibakat.


Tapi yang paling popular drama sedih la.. Tak kira la ujibakat rancangan apapun benda ni mesti ada & kebanyakkan yang dok buat drama sedih tu ni.. menangis depan juri bagai memang tak dapat pun. Kena reject dari sesi ujibakat lagi. Maybe dengan cara macam tu depa ingat boleh meraih simpati juri untuk ambil depa sebagai peserta la kot padahal.. Depa sedia maklum dalam apapun ujibakat rancangan realiti TV tak ada mana2 peserta ujibakat yang berjaya meraih simpati juri kalau dia memang tak cukup kriteria yang juri tu nak. Sia sia ayaq mata hangpa OOi..

Teringat bekas finalist & juara One In a million Ayu damit. Dia pernah gagal dalam ujibakat Malaysian Idol tapi Ayu ni jenis yang tak putus asa & seorang yang sangat kuat semangat. Dia tak ada pulak buat drama drama sedih keluarga dia susah ke hapa.. Even kena reject untuk Malaysian Idol.. Dia try pulak One In a Million. Rezeki dia dalam One in a million.. Bukan setakat terpilih sebagai peserta malah dia berjaya meraih juara dalam pertandingan tersebut.

Ayu ni masa stage tak banyak pun supporter.. Malah boleh nampak tak ada pun sepanduk nama dia di angkat masa dia buat persembahan cuma masa final boleh nampak ramai dah supporter Ayu. Tapi sikit pun benda tu tak buat dia rasa frust atau putus asa. Dia buktikan.. dia mampu terus bertanding hingga ke final sehingga menjadi juara. Dia pun dari keluarga yang susah.. Tinggal kat rumah atas air di sabah.

Rasanya untuk yang berhajat nak dapat ujibakat untuk rancangan realiti TV tu tolong la.. Tak payah buat drama air mata sangat depan juri. Tak membantu pun untuk hangpa terpilih. Just buat persediaan supaya anda cukup berbakat & anda memenuhi kriteria yang di cari sudah. Cerita cerita sedih ni better pi jumpa novelis mana2.. share cerita kot2 menarik dia boleh tulis cerita hangpa dalam novel. Atau belajar karang cerita sendiri.

Saya memang suka tengok ujibakat dari persembahan bila masuk stage sebab seronok tengok ragam peserta ujibakat yang datang. Macam macam ada... Setakat ni untuk mentor tak nampak ada peserta yang menarik untuk tarik saya menonton. Macam last season ada Usop yang jenis lurus bendul secara tak langsung dia nampak kelakar. So benda tu jadi satu perkara yang attractive untuk orang macam saya nak tengok. So saya follow juga la masa usop terpilih untuk mentor dulu.

Moral of the story.. Drama memang akan akan di mana mana. Hidup kita ni pun macam drama juga kan so tak pelik manusia akan berdrama di mana mana saja. hehehe peace yo!

1 comment:

  1. Hahaha.. Byk yg mwncuit hati. Tapi akk tak bleh lupa satu ujibakat dari Indonesian Idol tak silap. . Nak nyanyi lagu barat katanya sekali dia nyanyi lagu wali band 😂😂😂

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com