ANNONA VITAMIN C SERUM SALAH SATU LOCAL PRODUK YANG SELAMAT DI GUNAKAN

12/12/2018 11:17:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

ANNONA VITAMIN C SERUM SALAH SATU LOCAL PRODUK YANG SELAMAT DI GUNAKAN. Allahu.. Lama rasa tak story mory pasal produk skincare ni kan. Maafkan saya penunggu blog.. Almaklum la macam macam kejadian berlaku so nak update blog pun on off jer. Dan rasa lama juga tak cerita pasal skincare ni kan? Ke memang dah tak pakai skincare apa2.. ambil wudhuk je katanya muka berseri macam ahli sorga? Dak aihh.. still masih guna skincare. Tak mau la membongak sangat.. air wudhuk je.


Sekarang lambakkan produk skincare di pasaran & banyak isu isu produk beracun ramai yang mula memandang serong kepada produk tempatan atau kita biasa sebut local produk. Almaklum la orang melayu ni kan.. kadang2 dia tak paham bahasa melayu. Dia paham istilah english je. Kesian kan local produk yang masih selamat di gunakan pun kena tempias juga sebab terlalu banyak local brand product yang beracun di pasaran. Kita tak boleh nak buat apa dengan sikap pukul rata dari sesetengah orang.. Mungkin trauma pernah menjadi mangsa local produk beracun ke sapa tahu. So dia memang serik untuk guna apa2 local produk.

Masih ada yang selamat di gunakan & kesan kecantikkan tu not bad yang tidak di pasarkan melalui drugstore contoh macam produk Anonna. Saya tak cuba 1 set produk Anonna tapi saya pernah cuba Vitamin C serum Anonna ni. walaupun produk tempatan yang selamat tapi kesan dia tak kurang hebat jugak. Pakai kat muka je la.. takde pakai kat tapak kaki ke kat mana.


Nak nampak kesan tu sekurang kurangnya 1 - 2 minggu tapi bukan la dari muka kau penuh tumbuh tumbuhan J tetiba selepas seminggu licin gebu macam lantai mar mar. Mustahil la.. Kalau muka korang breakouts teruk memang makan masa untuk pulih tapi kalau masalah jerawat sikit2.. kusam.. tona kulit tak sekata tu memang boleh nampak kesan 1 - 2 minggu.

Macam saya guna Vitamin C serum ni Selepas seminggu tu.. nampak sedikit cerah & muka nampak bersih & segar. Tapi kau jangan expect lepas seminggu tetiba kau bertukar jadi snow white putih berseri pulak. Cuma dia sekatakan tona kulit & membantu masalah kulit kusam tu sebab kulit kita nampak macam sedikit cerah. Kulit kusam tu sebenarnya buat nampak kulit kita kotor & gelap. Tapi memang serum ni dia tak mengubah warna kulit asal korang macam hangpa ambil produk beracun bermekuri tu. Dari arang terus jadi jadi salji. Mustahil sangat ok!

Kalau ada masalah macam jerawat pasir yang halus macam ruam tu.. bila kita pegang kulit rasa kasar.. Vitamin C serum ni pun membantu juga masalah tu. Cuma kena guna secara consistent la. Kalau pengalaman saya sendiri guna memang sesuai dengan saya & memberi kesan positif pada kulit saya. Sebab tu saya review. Saya dah try sendiri tenyeh kat muka saya so senang sikit nak cerita katanya. Sebab sebelum ni saya ada masalah kulit naik jerawat pasir macam ruam, kulit jadi kusam & pori terbuka. Memang Vitamin C serum ni membantu mengatasi masalah tu.

Testur serum ni jangan risau.. Tidak melekit. Cepat meresap bila di sapu pada kulit. So kita takde la rasa kulit berminyak atau berlengas. Memang rasa ringan sangat serum ni bila apply. Lagi satu tak ada sebarang bau.. Saya memang tak suka suka sangat pakai skincare yang ada bau bau perfume sebab saya tak suka bau wangi & kulit saya agak sensitif pada skincare yang ada perfume ni.

Vitamin C Serum dia memang pekat.. Tapi masih senang nak blend pada kulit la. Cuma ada la cara dia. Takde la sampai nak kena baca mentera semerah pada nak pakai.. Alah baca bismillah.. selawat macam biasa kita nak mulakan apa2 perkara pun dah ok! Tak payah la kau gigih nak asapkan atas kemenyan bagai jemah Ooi.. Apa kau fikir nak pasang susuk ke? Nak pakai serum je kot.

Vitamin C Serum ni diformulasikan daripada beberapa ekstrak tumbuhan yang digunakan di dalam dunia kecantikan seperti daun saxifrage, akar pokok peony,akar pokok skullcap dan buah delima

Selain tu untuk penggunaan yang consistent & berterusan dapat membantu untuk masalah

➠Parut
➠Pori Terbuka
➠Mengatasi masalah Jeragat


P/S : Jika anda mempunyai jerawat yang serius seperti jerawat bernanah & besar besar di nasihatkan rawat dulu jerawat sebelum menggunakan Vitamin C serum ni. Tidak di galakkan sangat menggunakan serum semasa jerawat masih aktif takut membiakkan lagi jerawat.

Cara penggunaan dia kalau nak jimat sebab serum ni pekat.. Seperti di bawah yer

⧭ Apply masa kulit lembab. Maknanya lepas cuci muka tu jangan lap kering biar lembab2 sikit kemudian sapu serum tu. So kita tak perlu guna banyak sangat & senang nak blend pada kulit. Alah kita nak apply apa2 skincare memang akan cuci muka dulu kan. So benda tu rutin biasa je tak ada la rumit sangat. Guna 2 kali sehari pagi & malam. Boleh apply sebelum makeup juga.

Bagi yang ada masalah seperti saya sangat rekemen untuk try Vitamin C serum ni. Tapi Please la kalau baru guna seminggu dua.. sebulan dua dah harap result kebabom.. Kulit licin macam telur di kupas selepas muka kau breakouts tahap nirrojim. Memang makan masa beb! Sebab tu apapun produk skincare kena di gunakan secara berterusan untuk mendapat hasil kulit yang sihat & cantik. kalau baca dari pengalaman mangsa produk beracun kebanyakkan mereka ambil masa bertahun untuk pulihkan balik muka yang rosak selepas bertukar kepada produk yang selamat. Sebab kesan racun yang dah meresap dalam kulit kita tu bukan mudah nak hilang ok! Sebab tu.. ada orang mengalami masalah jerawat sampai bertahun. Selagi ada racun tu dalam kulit selagi tu kulit kita akan terus bermasalah. Memang tak ada jalan singkat untuk memperbaiki kulit yang rosak. Itu hakikat. Kenyataan memang pahit!

Jadi elakkan la dari menggunakan produk produk yang berisiko & tidak selamat. Tip dia mudah.. produk yang memang dah ada reputasi buruk.. pernah kena banned dengan KKM.. atau mempunyai ciri2 produk beracun seperti warna warni.. warna yang terang.. berkilat.. testur krim yang berlengas bila pakai.. Tu semua ciri2 produk beracun yang banyak di jual di pasaran & banyak juga berdaftar dengan KKM. Sebab tu penting untuk kita tahu.. sebelum beli produk pastikan produk tu samada dah di R&D atau dah ada buat labtest untuk memastikan produk tersebut selamat & bebas bahan terlarang.

Produk Annona sememangnya tiada masalah dengan isu produk beracun ke apa.. Dah melalui ujian makmal & terbukti bebas dari mengandungi bahan terlarang yang merbahayakan kesihatan & keselamatan pengguna. Di proses di kilang yang berstatus GMP (Good Manufacturing Practice) dan IMP (Islamic Manufacturing Practice).


Produk Annona juga berdaftar secara sah dengan KKM & bernotifikasi. Boleh semak di website NPRA yer kalau was was.


Sebagai info tentang produk ni Vitamin C Serum diformulasikan oleh Pn. Ony Nurhusni, seorang ahli farmasi bertauliah yang sering di jemput memberikan 'talk' berkaitan bidang Cosmeceutical &  Nutraceutical Industries di pelbagai institusi dan universiti awam dan swasta.

Jangan lupa Produk Anonna juga ada membuat sale sempena tarikh 12.12 ni. Sapa nak dapatkan sedang elok beli sekarang. Harga promosi memang terbaik punya.


Nak dapatkan Vitamin C serum ni.. Boleh dapatkan dari pengedar sah Anonna..

☏Tel/Whatsapp ☛ 6019-4095526 
( www.wasap.my/60194095526 )
☻Instagram ☛ @lovely.skinz
✎FB Page ☛ The LovelyMe
✍Personal FB ☛ Nana Liyana

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com