INILAH MAKSUD BAHENOL YANG TAK LUCU SANGAT

2/11/2019 09:40:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

INILAH MAKSUD BAHENOL YANG TAK LUCU SANGAT. Tengah trending sekarang nopal anak bahenol tu. Sana sini orang dok update pasal budak nopal anaknya bahenol. Masa mula - mula orang dok sebut saya search juga natang apa nopal ni.. Rupanya nama salah satu watak kartun dari Indonesia. Tak tau la tak berapa catchy di pandangan mata ku ni si nopal bahenol tu.. Rasa pelik & jelik. Jadi den putuskan tak nak expose kat anak den yang memang bab bab menghafal dialog watak kartun & lagu ni.


Sampai hari ni si Nopal anak Bahenol masih menjadi sebutan warga media sosial. Ada yang katanya sampai melekat dalam otak lagu si bahenol tu. Ada yang rasa annoying. Macam saya memang tak rasa apa yang menarik pun tentang kartun Nopal anak bahenol ni. Tapi tu la benda benda annoying ni kadang kadang senang jadi viral & perhatian umum. Kita yang sebenarnya tak rasa menarik pun akan terambil tahu sebab asyik lalu kat news feed FB tu setiap hari.

Bila dah jadi trending.. secara tak langsung kita akan cari info pasal tu. Apa yang saya baca tentang Nopal bin Bahenol ni.. Satu karakter kartun animasi ‘Si Nopal’ dari Indonesia menjadi trending di media sosial dan mula viral di Malaysia. ‘Bahenol’ bapak kepada Nopal & adiknya Dede salah satu watak budak perempuan yang alih suara yang katanya cute yang ada dalam satu babak ketika dalam siri perkhemahan bersama abangnya ‘Si Nopal’. Alih suara si Nopal adalah dari seorang gadis berusia 16 tahun bernama Nadiah ini merupakan anak kelahiran Bogor, Indonesia.

Nadiah. Yang suaranya dalam kartun animasi Nopal menjadi trending

Banyak pengamal media sosial termasuk artis buat parody lagu Si nopal bersama bahenol ni. Tak kurang juga artis yang dok cover lagu Mari berkemah bersama si nopal katanya. Betul betul trending sampai retis malaysia pun berminat nak parody & miming.

Ada yang menyifatkan Bahenol ni kartun yang lucu & aneh. Tapi bagi saya pelik & jelik. Tak tau lawaknya tang mana. Dah la muka adik Nopal anak Bahenol tu macam bontot.. Mata ke hidung takde. Yang ada mulut je terkumat kamit bila bercakap. Hahahahaha


Comel lagi kot watak kartun animasi kat Malaysia ni kalau nak banding dengan Nopal anak Bahenol ni. Pelik bebeno mukanya.

Family si Nopal

Ada yang siap google maksud bahenol tu? Bila tahu maksud bahenol tu.. Bertambah rasa kurang sesuai untuk tontonan kanak kanak.

Bagi yang tak tau maksud bahenol tu.. meh sini nak translate kat hangpa..

Bahenol : Montok & menghairahkan

Tu dia.. Kecik kecik lagi dah montok & menghairahkan katanya. Sebab watak Bahenol kan watak kanak kanak. Ni mengundang pedofilia ni kekekeke.

Sebab Bahenol ni tak sesuai sangat menjadi siulan anak anak kecil.. better elakkan la dari mendedahkan video kartun animasi nopal bersama adiknya Bahenol ni.

Moral of the story.. Bahenol ni kalau di amati wataknya macam kartun dari Jepun Sin Chan. Sin chan ni lawak cuma kadang kadang watak perangai dia tu macam tak sesuai sangat untuk kanak kanak. Selain nakal, gatal & suka buat benda yang senonoh. kekekekeke

2 comments:

  1. ooo ini rupanya yang viral tu.. baru tau asal usulnya.. terima kasih

    ReplyDelete
  2. Hari tu ada tengok salah satu darinya tapi sikitpun tak menarik minat dan lepas tu takde nak ambil tahu langsung.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com