SENTAL MUKA DENGAN SIMPLE FACIAL SCRUB BERAS

2/22/2019 11:21:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

SENTAL MUKA DENGAN SIMPLE FACIAL SCRUB BERAS. Tu dia.. sental muka katanya. Kau umpamakan muka kau macam bontot kuali ke camna sampai kena sental sental ni? Bila tulis sental apa yang kita bayang tonyoh sekuat hati supaya keluar semua kotoran degil yang melekat kan? Macam tu la juga kena juga sental tapi tak la sental macam sental bontot kuali. Gila kau sental muka macam tu.. Mau terkoyak kulit muka kau nanti.


Muka ni normally nak sental.. Kita kena scrub. Sebab selalu kalau sekadar guna cleanser dia tak deep clean sangat. Tak mampu membuang sel sel kulit mati & kotoran degil yang melekat pada kulit. Normally benda tu tak nampak la dengan mata kasar. Kita nampak lepas cuci dengan cleanser muka nampak macam bersih walhal sebenarnya tak bersih sangat.

Kenapa kena scrub muka? Sebabnya scrub salah satu kaedah untuk membuang sel sel kulit mati untuk menghasilkan kulit baru, kotoran yang tersumbat dalam liang pori, bintik hitam, buang kotoran yang melekat pada kulit supaya kulit lebih bersih, sihat & tidak kusam. Tu kepentingan scrub secara ringkasnya.

Sebab den pun tahu keperluan scrub muka ni.. Maka try la Simple Smoothing facial scrub ni. Yang buat tertarik nak cuba sebab pertama katanya ada butiran beras. Saya suka scrub beras dulu selalu buat sendiri kat rumah guna beras sangai yang di blend halus kemudian di campur dengan telur putih. Tempek buat macam mask dah kering boleh cuci sesambil scrub dengan beras blend tu. Memang best feel dia. Muka jadi licin, bersih & cerah je lepas tu. Tapi tu la.. Sekarang ni tak berapa nak rajin so beli je la produk yang ada kat pasaran tu.

Sebab rasa dah lama sangat tak scrub muka ni.. Survey la scrub muka kat watsons haritu. Tu yang terbeli Simple Facial scrub ni. Selain kandungan dia ada beras.. Simple scrub ni dia memang sesuai untuk yang mempunyai kulit sensitif. Orang yang ada masalah kulit sensitif ni memang tak berapa sesuai guna produk yang ada alcohol, pewarna tiruan, & pewangi. So scrub ni menepati keperluan kulit sensitif macam saya. Memang bau & warna dia natural maybe ada yang rasa macam tak best sangat bau dia tapi saya ok sebab dah biasa guna produk produk macam ni. Hidung dah serasi katanya hahahaha


Dah try setakat ni memang tak ada kesan sampingan yang buruk. Tapi rasa not bad.. muka nampak bersih, segar & lebih cerah selepas scrub muka. Yang gelap tu kita sedia maklum kadang2 kulit kita kusam & tona kulit kita tak sekata akibat maybe kotoran yang melekat pada kulit yang tak di cuci dengan bersih. Bila dah bersih semua.. sel sel kulit mati dah tertanggal & tumbuh kulit baru tu yang menghasilkan effect muka kita nampak cerah. Sebab tu kena scrub muka ok!

Untuk kulit saya yang sensitif & mudah berjerawat ni.. Setakat ni nampak sesuai dengan simple smoothing facial scrub with rice granules katanya. Cuma cara nak guna dia bergantung pada jenis kulit & masalah kulit korang la.


Pada label belakang produk tulis.. Untuk normal & kulit kering hanya perlu scrub seminggu sekali & yang ada masalah kulit berminyak scrub seminggu dua kali. Saya jenis kulit kombinasi saya pilih scrub seminggu 2 kali boleh gitu! Setakat ni ok jer saya buat macam tu hahahaha

Cara guna dia sama je macam scrub lain.. Pastikan kulit kering kemudian scrub la muka. Gosok perlahan lahan kemudian bilas dengan air. Settle. Ke ada cara lain orang scrub muka? Tapi direction yang di beri belakang produk macam tu la cara guna dia kan.. Kalau cara lain korang scrub muka berlaku kemudaratan atau kerosakkan pada kulit korang kena tanggung sendiri la yer.

4 STEP UNTUK SCRUB MUKA. TAPI GUNA CONTOH BELAKANG TANGAN SEBAB MUKA TAK CUN HAHAHA. MULA2 LETAK SCRUB PADA MUKA. GOSOK PERLAHAN LAHAN SEHINGGA JADI MACAM GAMBAR NO 3 TU. KEMUDIAN BILAS DENGAN AIR.

Harga Simple Smoothing Facial Scrub With Rice Granules ni RM17.63 masa saya beli di watsons sri damansara. Tu dia complete location tu. Punya la detail. Mungkin harga akan berubah ubah mengikut sale yang ada kan.. So kalau lagi murah kira rezeki hangpa la kan. Tapi rate harga dia macam tu la. Kandungan 1 tiub 75ml. Ok la tu kan.. bukan guna hari hari pun.

Produk ini telah menjalani Dermatologically tested. So Insya Allah selamat di gunakan tapi bergantung pada kesesuaian kulit la. Sebab penerimaan setiap kulit orang ni bukan sama. Produk yang selamat pun belum tentu sesuai dengan semua orang tapi at least kita tahu ia tidak mengandungi bahan terlarang & merbahaya untuk kesihatan kulit & organ dalaman kita. Tu penting ok dalam pemilihan produk. Cantik je pun tak guna kalau perlahan lahan racun yang terdapat dalam produk tu merosakan kesihatan dalaman kita.

Produk simple ni boleh di dapati di drugstore macam farmasi/guardian/watsons. Tempat lain tak sure pulak ada jual ke tidak produk simple ni.


Jadi yang nak mencuba scrub beras dari brand simple ni boleh la beli yer.. Sebab setakat ni tak ada yang offer free lagi hehehe

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com