BLOGGER BAJET SESUAI REVIEW PRODUK SAMPAH JE

4/01/2019 10:17:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

BLOGGER BAJET SESUAI REVIEW PRODUK SAMPAH JE. Sapa kat sini kategori blogger bajet lagi? Alah.. tak paham pulak blogger bajet tu apa. Blogger yang ada buat servis penulisan review di blog dengan kadar harga yang masih bajet & rendah macam den ni la. Eeven blog dah masuk tahun ke 10 hidup di arena blog ni tapi harga masih belum level level tel aviv.


Alhamdulillah.. even harga servis review dalam kategori bajet tu.. rezeki dari blog tu masih ada walau tak la banyak. Boleh la buat tampung tampung beli keperluan sendiri kan? Dari tulis blog apa pun tak masyuk katanya.

Semua orang tahu sekarang saya sedang mencari dana untuk meneruskan bicara tafsiran bagi kes saman yang di kenakan kepada saya oleh Founder Tati. Kalau yang masih tak tahu tu.. Boleh la rujuk pada posting di bawah. (Bagi yang ada account Facebook la).

MISI MENCARI DANA (Saman sivil Founder Tati Vs Blogger Lekatlekit) 
Saya masih buka slot review di blog saya lekatlekit.com untuk sesiapa yang ingin membantu saya mengumpul dana bagi membayar kos guaman bagi bicara tafsiran.
Selain mengambil Slot review anda juga boleh menyumbang melalui 
Maybank acc
514392522914
Nursuria 
Sedikit info berkaitan kes saman yang di kenakan pada saya
Seperti semua sedia maklum tentang keputusan kes saman yang di failkan oleh founder produk kepada saya. 
Dari 11 pertuduhan fitnah, mahkamah memutuskan 3 posting/artikel saya di sifatkan sebagai fitnah iatu.. 
Antara statement yang saya kalah adalah. 
1. Menulis produk tati sebagai timbang kilo 
2. Menulis statement ""hope pengasas produk ni please hentikan jualan.. jangan makan hasil merosakkan kulit orang lepas tu pi mekah buat umrah. tak baik ok! " 
Boleh merujuk kepada posting ni untuk keputusan mahkamah : https://www.facebook.com/suria.lekatlekit/posts/2726154484065163 
Untuk melihat Quatation kos guaman bagi bicara tafsiran boleh rujuk pada posting ini : https://goo.gl/QMtFvB 


Bila dah kita mula collect sumbangan ni.. akan datang la langau langau buat provokasi dengan acah acah prihatin nak membantu tapi sebenarnya cuma nak membuntu je.

Alkisahnya seorang ponder sabun detox slimming hapa ntah datang komen kat posting den nak cari dana ni.. Kononnya mula mula dia berniat la jugak nak bantu dengan mengambil slot review dengan saya tapi bila tengok cara supporter den berkomen tak jadi dia nak bantu. Tapi yang sebenarnya dia kalah berdebat dengan Khairul Yoi isu berkiatan produk datang nak lepas geram je.

Saya cakap la kalau produk dia nak saya review pun saya perlukan kriteria bagi menyokong bukti produk tu selamat. Contoh kalau produk yang claim slimming, kurus, bakar lemak macam sabun dia jual tu perlu berdaftar dengan MAL KKM sebab dia bukan lagi di bawah produk kosmetik kalau ada tuntutan macam tu so tak boleh hanya bernotifikasi (NOT KKM). Dia juga kena tunjukkan dokumen yang menyatakan produk dia dah melalui RnD untuk membuktikan produk dia ada khasiat seperti dia claim tapi kalau dah ada MAL KKM tu boleh la skip yang tu. Atau paling kurang labtest bagi membuktikan produk dia bebas bahan merbahaya & terlarang.

Dengan angkuh dia jawab.. Kalau produk dia ada kriteria macam tu dia pun takkan upah blogger bajet macam saya untuk review produk dia. Maksudnya blogger bajet macam saya ni hanya layak review produk produk overclaim yang tak ada kriteria macam tu je la yer cik kak ooi! Apa hang ingat blogger macam den ni hadap sangat ka duit dari hasil jual produk overclaim hang yang tak tau sejauh mana selamat atau berkesan tu. Dengan KKM pun tak berdaftar.. tak payah nak membongak sangat.

Kenapa perlu semua lampiran dokumen semua tu? Untuk memastikan produk tu selamat, tak overclaim & menipu pengguna. Serius.. saya dah tak nak bersubahat dengan produk produk macam tu. Kalau dulu tak tahu.. sekarang saya dah tahu so saya takkan buat lagi review untuk produk produk macam tu. Sabun untuk kuruskan badan?? Secara logiknya.. tak semudah kau mandi sabun sabun badan kau kemudian kurus. Tak ada jalan mudah sebenarnya untuk kurus kecuali rajin mengalamalkan pemakan sihat & seimbang, bersenam & gaya hidup positif.

So pada founder/Agent/Seller produk jangan nak pandang hina atau pandang rendah sangat pada blogger bajet macam saya ni. Hangpa ingat mulia sangat je jual produk overclaim & menipu orang tu? Mulia lagi peminta sedekah dari jual produk produk macam tu tau! At least peminta sedekah tak merisikokan kesihatan orang. dia minta je sedekah.. yang memberi tu kita tahu dah ada ganjaran pahala & yang menerima tu dapat manafaatnya. Dari jual produk kategori sampah macam tu.. Dah la merisikokan orang.. kalau yang guna dapat kemudaratan dah satu hal kos rawatan nak kena keluar sendiri. Hangpa best la dah dapat untung dari menipu orang.

So pada pengguna.. Sebelum membeli apa apa produk kecantikkan atau kesihatan ni ambil la masa fikir secara waras sikit. Sesuatu claim pada produk perlu di buktikan dengan kajian bukan testimoni semata mata. Kalau produk tu claim kuruskan badan tanya yang jual.. apa bukti Ingredient dalam produk tu boleh kuruskan badan? Berapa lama produk tu melalui proses RnD untuk membuktikan keberkesanannya? Apa bukti produk tu dah menjalani prose RnD sebelum di pasarkan? Apa bukti produk tu selamat? Apa nombor pendaftaran KKM dia? Untuk elakkan anda tertipu & mendapat kesan buruk selepas consume sesuatu produk tu.

Moral of the story.. Jadilah pengguna bijak bukan pengguna senang kena pijak.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com