BILA VIDEO YOUTUBE DI FILEMKAN..

10/28/2020 03:01:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

BILA VIDEO YOUTUBE DI FILEMKAN.. Kecoh pasal seorang youtuber yang berjaya meraih kutipan yang memberangsangkan untuk filem pertama dia. Actually saya tak tengok filem tu sebab saya tak melanggan astro. Kalau saya langgan astro pun saya tak pasti saya akan beli filem tu untuk menonton. Kat youtube pun saya tak follow drama drama spontan dari video yang di hasilkan bersama 2 pelakon dari golongan istimewa. Tak juga saya memandang rendah pada kemampuan golongan istimewa berlakon sedangkan saya pun ada anak istimewa juga.

Dulu saya banyak buat review filem filem seram yang saya beli sendiri DVD (original) & Tonton. Kalau yang selalu baca review filem di blog saya mesti perasan saya banyak kritik filem metrowealth. Totally memang jenis filem asal siap. Pelaris dia biasa la pelakon cantik & hensem even macam tiang letrik baca dialog pun tak apa. Sebab David Teo ni orang bisnes. So apa di hasilkan semua mesti untuk keuntungan. Berbeza dengan orang seni. Depa hasilkan seni. Contoh macam Arwah Yasmin Ahmad. Kualiti filem dia tak kira la filem pendek sekalipun memang tak pernah mengecewakan. Seni dia cukup halus mampu menusuk ke kalbu ok.

Bagi saya filem adalah filem di mana perlu ada nilai seni nya. Orang menonton bukan sebab support golongan tertentu untuk kelangsungan hidup atau apa.. Nak buat filem siapapun boleh buat kalau ada duit tapi nak menghasilkan satu karya seni tu bukan semua orang ada bakat & kepakaran. Sebab tu ada orang sanggup menghabiskan masa & wang untuk mendalami ilmu seni ni sebab mereka nak hasilkan karya yang mahal. Mahal bukan kata jumlah kutipan hasil tayangan tu banyak.. Tapi sarat dengan nilai seni yang bila mana orang tonton akan terasa bagai ada dalam setiap watak tu. Dan orang boleh menonton lebih dari sekali. Setiap kali tengok orang boleh lagi menjiwai.. Tu baru di namakan filem berkualiti.

Antara filem yang saya rasa mempunyai nilai seni yang tinggi selain filem karya arwah Yasmin Ahmad.. Filem Layar lara, Spinning Gasing, Puteri Impian I & II, Sayangku salmah. Tu antara filem yang saya ingat.. Ada lagi la beberapa filem melayu yang saya rasa berkualiti & layak di panggil Filem. Selebihnya saya suka tengok filem seram je. Filem seram pun saya ada expectation saya sendiri juga. Takat filem seram dari metrowealth memang tak banyak la yang menepati expectation saya. Kebanyakan kalau campak kelaut pun ikan mati meroyan tengok filem tu. kekekekekeke

Pasal Filem youtuber tu macam saya kata saya tak tengok tapi baca review. Ramai kata standard macam video dia buat kat youtube je. Video dia kat youtube pun saya tak follow. Pengarah & penerbit filem tu pun kata sasaran cuma untuk orang orang atau peminat dia yang memang dah dok follow video video pendek dia kat youtube. So hangpa kalau rasa hangpa punya citarasa tinggi tu tak payah la tengok satgi hangpa meroyan pulak. Yang biasa tengok video video dia kat youtube & terhibur mungkin bagi mereka filem tu memang di tunggu tunggu.. So tonton lah.

Cuma tu la bila buat filem asal siap.. buat filem cuma mempertaruhkan populariti dari pelakon.. Atau memang dah ada publisiti kat social media semata mata untuk meraihkan keuntungan ia membunuh industri juga la. Tengok la Indonesia pun boleh masuk pasaran Malaysia tapi karya karya Malaysia takat mana je boleh jual. Indonesia pun tak lepas sangat. Setakat box office dalam Malaysia je la tapi di luar tak sapapun kenal. Nak kembalikan kegemilangan filem filem melayu macam zaman Allahyarham P.Ramlee tu nampak masih jauh. 

Bagi saya.. tetap dengan citarasa saya. Nak tengok filem yang betul betul filem.. Filem dokumentari pun saya tak berapa minat. Saya memang suka tengok filem cereka tapi bukan filem yang maybe macam filem youtuber tu buat la. Setakat layan santai santai kat youtube tu boleh la.. kalau video macam kat youtube di angkat menjadi sebuah filem & konsep pun sama.. Setakat ni bukan citarasa. Tapi tak salah dia nak mencuba.. baca pun kutipan meletap letop bermakan ramai yang tonton la tu. Setakat sorang dua orang macam saya ni tak la menjatuhkan sangat filem tu kan... kekekeke

Apapun ni pendapat peribadi saya sahaja tidak di wakili mana mana pihak. Tak salah kan nak bagi pendapat. Kalau salah juga, saya mohon maaf kerana citarasa saya tak mampu memuaskan hati anda. Peace Yo!

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com