CARA UNTUK REPORT VIDEO TAK SENONOH DI APLIKASI TIKTOK

10/31/2020 02:08:00 PM suria lekatlekit 3 Comments

 CARA UNTUK REPORT VIDEO TAK SENONOH DI APLIKASI TIKTOK. Tiktok antara aplikasi yang tengah trending sekarang. Tapi beberapa negara dah mula menyekat aplikasi. Yelah.. banyak keburukan dari kebaikan kat Tiktok ni. Silap pilih apa yang anda tonton mungkin boleh mempengaruhi anda melakukan benda tak bermoral. Pun begitu banyak juga benda bermanafaat di kongsikan di Tiktok.. sebab tu den pun ada account tiktok tapi account den setakat ni private. Tidak menerima sebarang permintaan untuk di follow. Saja nak guna aplikasi tu untuk edit video je sebab effect dia best best & mudah nak guna.

Bila kita dah ada benda tu secara tak langsung kita akan tertengok juga video video yang kurang bermoral atau senang cakap tak senonoh. Sebab akan keluar pada FYP even kita tak follow pun. Mana mana video tengah trending tak kira yang kurang bermoral akan keluar juga kat feeds kita. Memang sakit mata juga la kan.. Kau maki pun jenis manusia macam tu dia cuma nak viral. Memang apa dia buat nak mengundang kecaman supaya ramai orang akan viralkan dia so misi tercapai la.

Maki hamun, kecam mengecam sekarang pun bahaya.. Even orang tu memang mengundang tapi kalau dia ambil tindakan undang undang terhadap kita, kena juga kita. Cara paling selamat kita nak mencegah aktiviti tak bermoral yang di buat kat aplikasi TikTok tu adalah report supaya video tu di ban atau di sekat oleh TikTok.

Kalau tak tahu macam mana nak report video di TikTok boleh tengok tutorial bergambar di bawah yer

tab pada tanda yang di bulatkan dengan warna merah tu

tab pada fungsi report (seperti dalam gambar)

Pilih sebab/alasan anda report video tersebut. 

Tab pada submit

Tab pada done


Lagi bagus ajak ramai ramai untuk report so cepat sikit video video macam tu di sekat. Aplikasi TikTok ni bagus jika di gunakan dengan bijak tapi tu la kita tak boleh nafikan kewujudan makhluk Tuhan yang kurang bijak & tak bermoral ni so itulah cara paling selamat sebagai tanda kita tidak menyokong video video yang ada unsur tidak bermoral di media sosial.

Semoga perkongsian kecil ni memberi manafaat kepada semua yang membaca blog lekatlekit.

3 comments:

  1. Tak de acc tiktok. Maisara ada la.

    Sekarang ni macam2 app ada. Tak sempat nak layan semua. Kalau video tiktok yang akak tengok hat yang orang dok share kat twitter dan fb tu je la..

    ReplyDelete
  2. Salam..sapa blh tlg sy band kn tiktok bini sy..aida808470231..sy dh x daya gdoh dgn nya psl tt..sbb sy btlnk jg phbgan umh tngga sy

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com