MENTERI HAL EHWAL AGAMA TELAH PULIH SEPENUHNYA DARI JANGKITAN VIRUS COVID

10/15/2020 02:16:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

 MENTERI HAL EHWAL AGAMA TELAH PULIH SEPENUHNYA DARI JANGKITAN VIRUS COVID. Baru baru semua sedia maklum ramai ahli ahli politik & menteri yang pergi ke kawasan berisiko (Sabah) & kemudian pulang ke negeri masing masing. Ada yang di sahkan positif termasuk Menteri Hal Ehwal Agama merangkap Mufti Wilayah persekutuan Datuk Dr Zulkifli Bin Mohamad Al Bakri. Beliau telah di sahkan positif kemudian & kuarantin & sekarang khabarnya sudah sembuh sepenuhnya dari virus covid.



Alhamdulillah.. Semua orang berharap yang mana positif sembuh tak ada orang harap berita kematian akibat jangkitan. Tapi ada juga sekoq dua yang tanya dah mati ke belum? Suka nau dia kalau orang mati kena covid kan? Sebabnya tak kena kat ahli keluarga, sahabat handal, rakan taulan & teman seperjuangan dia. Kena pulak kat orang dia tak suka.. Memang la dia harap orang tu mati. Kalau dah benci.. Gitulah kan?

Dalam keadaan sekarang yang paling pelik masih ada yang tak percaya dengan kewujudan virus covid ni. Katanya semua ni agenda nak jual ubat.. jual vaksi, agenda BigPharma bla.. bla.. dot com dot mai.. Punyalah serius jangkitan yang berlaku sampai banyak negara yang terjejas lagi di sifatkan sebagai dongeng. Dah menyaksikan bukan sedikit yang di jangkiti & bukan angka yang sedikit meninggal dunia akibat jangkitan tapi masih ada yang rasa benda ni satu agenda untuk menguntungkan sesuatu pihak. Memang logik akal den yang tidak la bijak bistari susah nak terima sangat pendapat macam ni. Terlalu di luar kotak sampai terkeluar dari otak dah ni.

Ada yang mempertikai tentang golongan atasan yang melanggar SOP.. tidak kuarantin bila pulang dari tempat berisiko tinggi. Ye apa sedang berlaku kita dah nampak betapa pentingnya untuk follow SOP tak kira kau rakyat marhaen atau menteri. Covid tak kenal kau siapa ok! Kita tak boleh membetulkan benda yang salah.. Apa yang berlaku pada gelombang ketiga adalah kerana tidak patuh pada SOP sehingga terpaksa di laksanakan PKPB. Tu pun ada yang tak faham kenapa di laksanakan PKPB. Bukan nak suruh hangpa bercuti balik kampung bagai. Orang suruh duduk kat rumah. Jangan keluar dari kawasan yang terlibat dengan kes jangkitan yang tinggi bagi memastikan tidak menularkan jangkitan kepada orang di luar kawasan. Sebab covid ni ada yang tak ada simptom. Satgi tak paham pulak.. Orang positif covid ni kadang kadang nampak sihat. Tak demam tak selsema & tak ada sakit apapun.. dia sendiri tak tau dia dah di jangkiti tapi bila dia menjangkiti orang yang imun rendah seperti bayi, kanak kanak, pesakit kronik & warga emas.. Golongan ni berisiko tinggi untuk mendapat kesan yang serius akibat jangkitan.

Bila statistik kes naik.. PKP terpaksa di laksanakan banyak kesan pada semua hidupan. Even ikan di air.. asam di darat pun merasa kesannya ok! Selain ekonomi terjejas.. Kesihatan mental & fizikal pun akan terjejas juga ok sebab dah la terkurung lepas tu pendapatan terjejas atau ada orang hilang terus sumber pendapatan.. emosi terganggu.. anak anak mula stress jadi berlaku la macam macam keburukan.

Jadi bersamalah kita follow apa yang di sarankan MKN untuk memutuskan rantaian jangkitan & sama sama kita berdoa semoga virus covid hilang dari mukabumi.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com