BENARKAH PEMBAYARAN MELALUI SHOPEEPAY SALAH SATU TAKTIK SUPAYA PELANGGAN SENTIASA MEMBELI KERANA TIDAK BOLEH KELUARAN BAKI?

2/24/2021 06:12:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

BENARKAH PEMBAYARAN MELALUI SHOPEEPAY SALAH SATU TAKTIK SUPAYA PELANGGAN SENTIASA MEMBELI KERANA TIDAK BOLEH KELUARAN BAKI? Ni salah satu entri pening untuk saya mencari tajuk yang ringkas, sesuai & di fahami. Nak kena masuk kelas penulisan untuk tingkatkan kemahiran & idea menulis dah lepas ni gamaknya. Makin hari makin tepu pulak. Tak macam dulu..Ada topik je laju je boleh menaip panjang lebar.

Bukan apa terbaca satu komen di group yang bertanyakan kenapa kebanyakan voucher free shipping di shopee hanya untuk pembayaran melalui shopeepay. Terjumpa la komen yang bagi saya spekulasi dia semata mata. Komen dia seperti di bawah.. tak payah la nak taip semula kan. Kita ss sahaja.

Saya rasa pendapat dia salah. Sebab saya antara pembeli tegar di shopee yang menggunakan kaedah pembayaran melalui shopeepay untuk mendapat kelebihan macam free shipping tu la. Biasanya saya akan topup cukup cukup jumlah yang perlu saya bayar je. Jarang sangat la saya nak tambah nilai lebih dari nilai yang perlu saya bayar waktu tu. 

Mungkin ada yang tak tahu cara menambah nilai baki dalam akaun shopeepay tanpa menggunakan auto amount yang di sediakan.macam RM5, RM10, RM50,  RM100 & RM500. Kita boleh masukan jumlah yang kita tetapkan sendiri walaupun ada sen sen di belakang. Cuma perlu masukan jumlah tambah nilai pada ruangan Input Topup Amount. Rujuk gambar di bawah.

Jadi tak ada isu sebenarnya shopee gunakan taktik melalui akaun shopeepay untuk pastikan kita sentiasa membeli untuk habiskan baki kredit sebab perlu tambah nilai jumlah yang lebih dari apa yang perlu kita bayar. Sedangkan masih ada pilihan untuk kita tambah nilai mengikut pilihan kita sendiri.

Selain tu shopeepay ni memudahkan kita untuk buat pembelian bila bila masa sahaja. Contoh kalau kita bayar terus melalui online banking.. Online banking ni selalunya beroperasi sehingga pukul 11 malam sahaja selepas tu dah tak boleh buat sebarang transaksi. Kena tunggu esok pulak. Jadi dengan adanya akaun shopeepay.. kita boleh tambah nilai & membeli belah bila bila masa sahaja di shopee.

Jangan risau jika ada baki dalam akaun shopeepay takkan hangus sekiranya kita tak buat sebarang pembelian selepas itu sebab ia boleh transfer semula ke akaun bank milik kita. Saya ada pengalaman transfer balik duit dari akaun shopeepay ke akaun bank saya dulu.

Kelebihan lain.. macam banyak baucar baucar contoh baucar free shipping. Dan semestinya shopee memberi keutamaan kepada mereka yang membuka akaun shopeepay. 

Jadi pada anda yang baru terjebak dengan shopee ni tak perlu risau untuk buka & bayar melalui akaun shopeepay. Tak ada caj tersembunyi apa apapun. Sama je kalau buat pembayaran menggunakan kaedah lain cuma shopeepay memudahkan sahaja. Terutamanya bila berlangsung sale besar besaran. Biasanya akan berlangsung jam 12 tengahmalam keatas. Kalau tak ada shopeepay susah sikit la kan...

Semoga perkongsian ini memberi manafaat kepada mereka yang membaca blog lekatlekit.com.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com