VIRAL! SIHIR 7 KETURUNAN PATAH BALIK PADA PENGHANTAR

8/05/2021 08:47:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

VIRAL! SIHIR 7 KETURUNAN PATAH BALIK PADA PENGHANTAR. Sejak semalam di Tiktok viral tentang kisah satu keluarga di sihir. Sebenarnya kisah anak anak seorang wanita ni di sihir dah lama juga viral kat tiktok. Sebulan ke dua bulan lepas aku tak berapa ingat tapi ada la tengok. Cuma cerita sebelah pihak kononnnya ia di sihir oleh saudara kandung sendiri.

              Gambar sekadar hiasan

Dari pembacaan aku, Versi mula kisah sihir ni memang katanya anak anak dia di sihir. Jadi si sipolan ni viralkan dengan tujuan untuk meminta bantuan. Bila dah viral tu.. Ada la hamba Allah sudi membantu untuk merawat sihir yang terkena pada keluarga ni. Disitulah bermulanya plot twist yang tidak di sangka sangka.

Apa yang aku baca.. sipolan ni pada mulanya katanya terkena sihir tapi tidak la seserius mana meminta bantuan seorang ustaz pelesu untuk membantu. Si ustaz pelesu ni pulak menuduh konon adik kandung sipolan itu sendiri yang menghantar sihir. Mungkin marah mereka menghantar sihir 7 keturunan kepada si adik tu tadi.. malangnya sihir tersebut berpatah balik terkena pada anak anak si sipolan tadi.

Bila keadaan bertambah teruk.. sipolan ini viralkan dengan tujuan untuk mohon pertolongan. Ada seorang perawat yang sudi membantu datang kerumah mereka untuk melakukan ritual rawatan membuang sihir tu.
 
Dengan kuasa Allah.. mereka terjumpa satu beg berisi gambar gambar yang di cucuk dengan jarum. Bila di di siasat baru tahu gambar tersebut adalah gambar keluarga adik sipolan. Maka terbongkar lah apa yang berlaku sebenarnya. Ustaz pelesu yang menuduh adik perempuan sipolan ini menyihir keluarga  sipolan yang menghantar sihir tu tapi malangnya sihir tu buat uturn pulak. 

Tu dari apa yang di viralkan la. Bukan aku kata tapi depa yang bagitau macam tu.

Sekarang mereka dalam proses rawatan. Semoga di beri kesembuhan buat mereka & di beri hidayah kepada semua pelaku yang terlibat dalam perkara syirik & khurafat tu. 

Dan khabar ustaz pelesu @ bomoh khurafat tu sudah pun di tahan pihak berkuasa untuk siasatan. Semoga ada hukuman dari tindakan undang undang untuk dia. 

Kisah ni buat aku teringat perkara yang lebih kurang sama pernah berlaku kepada saudara mara aku juga. Dimana someone ni terlalu mempercayai bomoh, asal sakit sikit cari bomoh. Bomoh ni kalau hangpa nak kesan samada bomoh khurafat atau perawat cara Islam.. Yang jenis main petik nama orang untuk di tuduh menghantar sihir. Ketahuilah samada dia bomoh penipu atau dia bomoh yang menggunakan perantaraan jin. Kalau perawat menggunakan rawatan Islam..mereka hanya focus merawat. Mereka tak akan bagitahu siapa yang menghantar sihir.

Berbalik kepada kisah saudara aku ni.. akibat si bomoh main petik konon si ipar dia yang bomohkan, perkara tu buat mereka bergaduh dan tidak bertegur sapa bertahun tahun lamanya. 

Ada kes.. sampai anak sanggup derhaka pada ibunya kerana percaya mak dia ada saka. Sehingga si ibu tu meninggal dunia pun si anak macam nak tak nak datang ziarah ibu buat kali terakhir.

Apa yang kita boleh belajar dari peristiwa macam ni.. hangpa jangan sesekali terjebak dengan perkara perkara syirik dan khurafat. Iblis dan syaitan ni memang kerja dia menyesatkan manusia. Tak ada satu perkara baik pun jika terjebak dengan benda benda macam ni. 

Ada sedara aku sendiri sampai fikir.. jika melibatkan gangguan jin maka kena berubat guna perantaraan jin juga. Punya terpesong la akidah dia bila terlalu percaya dengan bomoh bomoh ni. Dia lebih percaya kata kata bomoh dari mereka yang merawat menggunakan rawatan Islam.

Tapi yang paling kelakar pernah berlaku dalam hidup aku adalah aku di tuduh menyihir orang. Dah lama kisah ni masa aku masih bujang. Kononnya masa aku ambil cuti balik kampung, sipolan ni mengadu pada sipolan sorang lagi dia tak sedap badan. Disitulah bermula spekulasi konon mungkin aku bomohkan sipolan masa di kampung sebab aku ada simpan gambar depa. Aku simpan gambar depa sebab ada gambar aku je.

Yang tu memang aku rasa kelakar. Dalam hidup aku memang aku tak pernah guna khidmat mana mana bomoh.. selepas aku kawen dan anak.. masa tu anak aku kena gangguan. Dua tempat je aku pergi. Tak darussyifa kat bangi, pernah sekali darussyifa kat shah alam atau pusat rawatan Islam swasta Al Qayyum. Setakat ni rawatan dia tak nampak la pakai kain kuning ke.. perasap kemenyan ke.. bacaan ayat ayat Al Quran pun kita boleh dengar dengan jelas.

Semoden & Semaju mana pun manusia.. Amalan khurafat & sihir menyihir masih di amalkan sehingga hari ini. Sebab kalau kau membunuh secara terus kau mungkin akan di kenakan hukuman mengikut undang undang tapi kalau kau membunuh melalui sihir.. perkara tu tak dapat di buktikan dengan fakta biarpun berlaku. Sebab tu masih ada manusia terus mensyirikan dengan melakukan perkara macam tu sehingga hari ini.

Moral of the story.. Ketahuilah sesuatu sihir tu berlaku pun dengan Izin Allah sebagai ujian buat manusia. Jadi jika kita di aniaya mohonlah pertolongan dari Allah bukan jin dan syaitan. Sebab jin & syaitan tak ada kuasa apapun. Yang berkuasa adalah Allah SWT.

1 comment:

  1. Melayu dan sihir ni susah nk dipisahkn yer, semoga kita semua dilindungi Allah dri segla sihir2 n tipu dya syaitan..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com