ABANG VIVA @ AZWAN OMAR TERIMA SIJIL PENGHARGAAN ADIWIRA PRIHATIN MUSIBAH DARI APM

12/29/2021 11:13:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

ABANG VIVA @ AZWAN OMAR TERIMA SIJIL PENGHARGAAN ADIWIRA PRIHATIN MUSIBAH DARI APM. Masih hangat di perkatakan seorang insan berhati mulia yang menjadi viral selepas datang bersama kereta viva membawa bot angin dengan duit poket RM50 untuk membantu mangsa mangsa banjir di shah Alam sebelum ini. Beliau sendiri tidak pernah menjangka akan menjadi perhatian ramai kerana niat asalnya hanya datang membantu. Beliau juga tidak pernah berkongsi aktivitinya di laman sosial tapi pengguna media sosial yang memviralkan kebaikannya.

Dari orang biasa yang tak siapa kenal atau peduli namun sekarang Allah angkat darjatnya sehingga menjadi manusia paling di kagumi masyarakat di atas sikap baik & perikemanusiaan yang tinggi. Sesungguh perbuatan baik itu tidak perlu kita mengharapkan balasan sesama manusia. Allah dah janjikan ganjaran setiap perbuatan yang baik itu untuk kita.

Terkini dari akaun tiktok abangvivaofficial berkongsi satu khabar gembira di mana abang viva @ Azwan omar menerima Anugerah sijil Adiwira prihatin musibah. Sijil penghargaan tersebut adalah di sampaikan oleh Ketua Pesuruhanjaya Angkatan Pertahan Awam kepada abang viva @ Azwan Omar.

Tahniah dan Alhamdulillah. Sememangnya beliau layak menerima penghargaan tersebut. Semoga apa yang di lakukan beliau menjadi inspirasi buat kita semua. 

Sedikit info berkaitan abang viva

Nama sebenar beliau Azwan omar. Berusia 29 tahun, masih bujang dan ada menjaga dua orang anak buah (anak kakak sulung yang dah meninggal dunia) dan masih tinggal bersama keluarga di Melaka. Beliau bekerja sebagai operator mesin di sebuah syarikat. 

Apa yang menarik, dalam misi bantuanya kereta viva yang di gunakan adalah milik keluarganya yang di berikan oleh salah seorang kakak kepada Ayahnya untuk kegunaan keluarga. Di pinjam untuk datang ke Selangor bagi membantu mangsa banjir. Dia cuma memilik bot angin dan enjin bot di pinjamkan dari seorang kawan. Berbekalkan duit poket RM50 waktu itu kerana katanya belum menerima gaji dia tawakal dengan niatnya datang membantu mangsa banjir.

Tawakalnya setinggi langit. Dalam diri sendiri pun serba kekurangan dari segi harta benda tapi hatinya sangat besar. Sikap perikemanusiaannya sangat tinggi. Jadi tak perlu pertikai jika selepas ini lebih banyak penghargaan di beri pada beliau.

Apapun Tahniah dan terima kasih bukan sahaja kepad Azwan omar malah kepada semua yang terlibat dalam membantu mangsa mangsa banjir. Anda adalah wira dan wirawati rakyat Malaysia. Bukan model waterjet semata mata.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com