GADIS NAFI KEJAR KEKASIH SEHINGGA LANGGAR LAMPU ISYARAT DAN MYVI

1/21/2022 07:13:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

GADIS NAFI KEJAR KEKASIH SEHINGGA LANGGAR LAMPU ISYARAT DAN MYVI. Semalam viral satu video yang di rakam menggunakan dashcam kereta seorang pilik myvi di mana seorang penunggang motorsikal dan pembonceng yang melanggar kereta myvi sehingga menyebabkan pembonceng motorsikal tersebut terpelanting ke atas kereta yang di langgar. 

Saya pun ada share video tu di facebook tapi menurut rakan facebook dan netizen mendakwa penunggang motorsikal yang merupakan seorang remaja perempuan berusia 17 tahun bersama seorang pembonceng yang pada mulanya tak tahu siapa tapi dari apa yang saya baca ia merupakan ibu kepada remaja tersebut. Kata netizen dia ternampak kekasihnya di dalam kereta dan mengambil keputusan untuk mengejar sehingga melanggar lampu isyarat seterusnya berlaku kemalangan dengan sebuah kereta perodua Myvi yang dari arah bertentangan.

Hari ni remaja tersebut tampil memberi penjelasan pada media. Katanya dia tak kejar kekasih seperti yang di dakwa tetapi baru pulang membawa ibunya ke klinik kesihatan. Yang pasti tak tahu apa yang di kejar sampai langgar lampu isyarat sehingga berlakunya kemalangan. Memang menyirap juga kita tengok. Yelah.. tak sepatutnya dia langgar lampu merah. Bila berlaku kemalangan macam tu ia melibatkan dua pihak dan dah menyusahkan orang lain. Mujur tak berlaku kecederaan serius atau kematian. Kalau berlaku dah tentu ia akan menjadi masalah besar dan rumit.

Katanya dia tak maafkan orang yang menuduh dia kejar kekasih tu. Habis tu apa yang kau kejar dik? Tak kisah la kau kejar apa atau siapa yang pasti kau dah buat banyak kesalahan kat situ. 

Tengok kesan pelanggaran tu terusk juga. Mak dia sampai terpelanting naik atas myvi tu. Memang yang menonton rasa kering darah juga. Apatah lagi pemandu & penumpang dalam myvi tu. Sedikit sebanyak mesti ada rasa trauma dan fobia. Kalau aku memang trauma juga.

Begitulah bila kita di atas jalan raya. Walau kita dah sedaya upaya cuba patuhi undang undang jalan raya sekalipun jika orang lain cuai tak mustahil kita juga turut terlibat dalam perkara yang tak di ingini. Melibatkan keselamatan jalan raya ni perlu kerjasama dari semua pengguna jalan raya. Kalau sorang je ikut yang lagi sepulah semborono je.. pun tak mampu untuk kurangkan kadar kemalangan.

Apapun pada remaja tersebut semoga jadi pengajaran la. Dia kira bernasib baik tak berlaku kecederaan serius atau kematian. Apakah yang dikejar dalam hidupmu, Berkali ku kata padamu, Kita singgah di dunia yang sementara, Penuh tipu daya.Yang kekal disana, Biarlah kita bersama, Usahlah hanyut, Terus terlena,Kerana dunia. Sorry ternyanyi lagu mawi pulak.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com