INI SEBAB PERLU TONTON DRAMA BERSIRI ALL OF US ARE DEAD

2/05/2022 12:15:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

INI SEBAB PERLU TONTON DRAMA BERSIRI ALL OF US ARE DEAD. Tengah trending sekarang korean Drama di Nexflix All of us are dead. Masing masing dok update kat akaun media sosial tentang drama bersiri Nexflix yang satu ni. Nampaknya drama bersiri korea ni memang menjadi tontonan ramai berdasarkan pemerhatian saya la.

Sebenarnya saya bukan la so called 'kdrama fans'. Memang saya tak ikuti sangat korean drama terutama yang ber genre cinta ni. Tapi saya memang die hard fans cerita cerita horror terutama cerita cerita bertemakan zombie. Sebab tu la saya teruja nak menonton drama bersiri korea All of us are dead.

Ia mengisahkan di sebuah sekolah menengah di mana bermulanya berlaku jangkitan virus zombie ni sehingga menyebabkan seluruh bandar terjangkiti. Drama ni sebenar mengisahkan perjalanan Sekumpulan pelajar yang berjaya menyelamatkan diri dari di jangkiti berusaha untuk keluar dari kawasan sekolah mereka dan menyelamatkan diri dan terpaksa menyaksikan orang orang yang mereka sayang mati akibat serangan zonbie dan bertukar menjadi zombie selepas itu. Ada satu babak di mana mereka terpaksa berlawan dengan zombie di mana salah seorang ibu kepada kawan mereka sambil di saksikan sendiri anak kepada zombie tersebut. Apa reaksi seorang anak bila melihat ibunya yang dah bertukar jadi zombie di pukul kawan kawan yang lain, pastinya menyentuh hati.

Episod ke 9 dan seterusnya banyak bermain dengan emosi di mana korang akan turut rasa kecewa, sedih, marah bila menonton. Memang babak babak dalam episod tersebut berjaya la sampai ke hati. Korang kena tengok sendiri la. Kalau saya cerita nanti yang belum menonton akan rasa spoil pulak kan.

Bagi saya dari permulaan episod pertama cerita ni dah buat kita tertarik. Bermakna dia tak meleret leret dengan babak babak yang tak perlu sampai jadi membosankan. Babak babak dalam drama bersiri ni semua terus ke point yang kita nak tengok. Setiap episod akan buat kita jadi tak sabar untuk menonton episod seterusnya.

Watak watak penting dalam drama ni juga berjaya menghidupkan peranan masing masing. Yang jahat kita tengok pun sampai jadi benci. Yang bodoh pun kita rasa macam nak maki. Yang nampak macam psycho pun nampak psycho nya. Jadi keseluruhan watak penting di bawa dengan baik. Tak ada sangat la watak penting dalam drama ni macam tiang sedang baca skrip. 

Plot plot twist dalam drama ni bagi saya tak banyak sangat. Ada babak saya macam boleh ramalkan sebab dah clise sangat benda tu dalam sesebuah drama atau filem. Cuma jalan cerita drama ni masih best di tonton walau tak banyak sangat kelainan yang di tonjolkan.

Kesimpulan yang saya boleh buat bagi peminat korean drama atau cerita bertemakan zombie drama bersiri nexflix All of us are dead ni korang boleh tengok dan peratus menyesal selepas tengok tu memang 10% sahaja. Tu pun kalau korang jenis tak minat cerita cerita bergenre horror & thriller. 

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com