SHILA AMZAH DI TUDUH GATAL NAK BERLAKI

7/07/2022 08:15:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

SHILA AMZAH DI TUDUH GATAL NAK BERLAKI. Dalam banyak banyak isu yang sedang hangaf kat media sosial sekarang aku pilih nak tulis pasal Shila Amzah juga yer. Tak nak ke ulas isu sol, sarah, ira tu? Atau isu minah kopek jual air buah? Malas la nak tulis isu depa kat blog. Komen kat page page hiburan & berita kat facebook sudah la kan.. Tapi kenapa Shila Amzah? 

Bukan apa aku kesian bila Shila Amzah menyatakan dia dah bersedia untuk berpasangan semula selepas bercerai. Katanya dia tak boleh hidup sorang sorang. Nak kena ada teman. Jadi dia memang dah bersedia untuk berkahwin lagi. Ramai netizen kecam dia. Cakap dia gatal apa bagai. Sampai aku jadi pelik. Kenapa perlu kecam dia bila dia nyatakan keinginan dia untuk berkahwin lagi? Apa salahnya?

Fitrah manusia kot hidup nak berpasangan. Bagus la dia tak di hantui lagi dengan kekecewaan lalu, dah move on dan bersedia untuk berkahwin sekiranya ada jodoh. Apa yang hangpa harap dia buat sebenarnya? Nak suruh dia meratap sedih dengan kegagalan rumahtangga dia yang lalu ke? Apa yang gatalnya sedangkan kita pun hidup berpasangan dan yang belum berpasangan pun mengharapkan ada pasangan hidup untuk mereka? 

Tak tahu la masyarakat ni.. seolah olah mereka dah tetapkan tempoh untuk seseorang untuk berkahwin semula selepas berpisah. Tak boleh cepat sangat mula la nak cop orang tu gatal bagai. Orang tu dah lama lepas eddah so ikut hukum dia dah boleh mencari pasangan hidup baru kalau dia nak. Islam pun tak merumitkan apa yang mudah kenapa kita nak mencipta adat yang menyusahkan orang lain.

Wei!!! Hidup berpasangan ni pun boleh jadi satu keperluan. Ada orang dia kena ada teman dan ada orang mungkin rasa dia lebih selesa hidup sendiri. Keperluan kita tak sama tak semestinya kau betul dia salah. Kau rasa tempoh berkabung kau mungkin lama tapi tidak dia. Tak kata kau salah tapi dia pun tak salah. Itu hak dia. Siapa kau nak atur hidup dia? Tak rasa malu ke nak manage hidup orang sedangkan beras kat rumah dia bukan kau yang beli.

Bagi aku bagus la.. Shila cepat move on. Tak takut untuk berumah tangga lagi. Lagipun dia masih muda. Takkan nak tunggu dah masuk warga emas baru nak fikir pasal kahwin. Mungkin dia ada perancangan nak menambah zuriat. Jadi dalam usia masih muda la dia perlu buat perancangan kearah tu. Takkan nak tunggu monopos dulu kot. Tak salah pun. Kenapa mesti di tegah sedangkan dia nak buat perkara baik kot. Apa yang gatalnya kalau dia nak kahwin. Dia bukan bawah umur lagi. Dah dewasa pun.

Dah pertengahan tahun 2022 masih ada mentaliti macam tu. Malu la sikit. Kalau kau rasa boleh single sampai tua jangan samakan kau dengan dia. Bebawak la jadi matang & bijak yer.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com