KESINAMBUNGAN KISAH

12/04/2009 03:37:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

Selamat pagi buta Uolls.. Apsal ni tak tidoq2 lagi?? Ada masalah Talesemia ka.. Ops!! Anemia.. Ops lagi!! Insomnia.. (Itulah yang kita cari). Aku bukan tak tido tapi terbangun dari tido Uolls.. Balik dinner mempakejkan skali breakfast & lunch dalam satu hidangan (Sarapan & lunch tak makan Uolls) sampai je umah terlopok atas tilam terus Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....


  Tak ingat dunia konsepnya Uolls.. Letihhhhhhhh

Tapi tak bestnya kol 1.30am terbangun & tak tido2 sampai la sekarang. Nikmat tido tu terbantut.. Biasa la kalau usia di pinggir kubur (Huhuhuhu.. warga emas la katakan) ni banyak benda di fikirkan so tido pun kadang2 terganggu.


Sory Uolls.. I saudagar emas bukan warga emas... Op's!!


Tidak syak lagi.. I la orang yang di cari.. Rock Bebeh!

Okies Uolls berbalik kepada cerita ceriti... Sebelum tu amik posisi masing2 k. Sebentar lagi kita akan memulakan sesi mengumpat sambil belajar.


 Tu dia.. Buruk perangai dalam masjid pun posse ngumpat (sekadar hiasan)

Entry lepas bertajuk Kekurangan Ajaran aku ada cerita tentang sebijik manusia yang tak tau berbudi bahasa kan.. Lepas je kejadian tu aku malas lagi nak bertegur dengan dia kat opis. Kalau Uolls kat tempat aku pun akan rasa sakit hati bila terngiang - ngiang ayat "Soalan kau macam minta tapak kasut aku jer.." sedangkan Uolls cuma bertanyakan khabar dengan cara yang sopan.


Kalau di praktikan dari muda biadap.. dah tua sok camni la jadinya

Tapi si insan itu aku perasan cuba juga mencipta komunikasi dengan aku tapi aku cuma diam & berwajah biasa macam takde apa2 berlaku. Kalau perlu saja aku bercakap tu pun boleh kira patah perkataan yang kuar dari mulut aku ni.


Better la aku diam dari bercakap kan??? setuju tak Uolls??

Dah hari ke 5 aku tengok dia camtu.. So, hari ni aku rasa cukup la sesi aku memboikot dia. Rasanya dia sedar kot salah dia dan aku mula berbual balik la. Aku ni pemaaf tapi kalau pasni muka dia pucat macam mayat skalipun harus la aku buat bodo jer.. Tak hingin dah aku di hambur ayat - ayat puaka dia tu.


Orang camtu harus la kita berkonsepkan Jangan Tegur kan??

Sebagai manusia tak salah kita memaafkan sesama sendiri tapi apa yang jadi haruslah di jadikan peringatan. Dari sakit hati biar la aku buat hati batu kan. Ko nak terbongkang depan aku pun.. lantak la nyah!! (op's nyah lak). Ko ada laki.. So, biar laki ko je amik tau.


Nyah mana la ni tak tau..

Moral dari cerita tu adik adik.. Semua orang pun tak baik & kadang - kadang dalam sedar or tak sedar kita terkurang ajar. Kadang - kadang situasi yang memaksa kita berkurang ajar tapi biar la kena pada tempatnya. Takkan la tanya khabar pun kita nak sembur ngan ayat bisa kan?? Waras ke tak Uolls??? Aku dulu pun suka meloyar burukkan jawapan bila orang tanya khabar tapi biarlah berkonsepkan jenaka bodo dari biadap yang bodo, kan?? So, orang pun tak kecik hati...


Biar la lawak bodo dari jadi orang bodo sombong

Sekian je cerita ceriti untuk entry kali ni... lenkali cerita lagi... Dan masanya untuk....................


Tidoq la Uolls.. apa lagi!

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com