PILIHAN YANG TIADA PILIHAN

5/24/2010 10:05:00 PM suria lekatlekit 0 Comments


Napa lak tu?? Apa kes lak Pilihan yang Tiada Pilihan ni?? Jangan panik.. itu adalah tema teater yang aku tengok malam semalam.. GELOJAK. apa menda gelojak tu aku tak paham tapi aku faham apa yang nak di sampaikan dalam teater tu.

Ni la stage untuk GELOJAK

Tu dia mukadimah cerita ceriti kita hari ni. Malam semalam aku & my hubby gi tengok teater Gelojak kat Taman Budaya. Alah.. tempat yang banyak nyamuk tu. Well.. still banyak nyamuk lagi. Takde apa yang berubah walau silih berganti teater yang di tayangkan kat situ

Taman Budaya.. Tolong Kurangkan drakula ni yer.. abis darah den di sedut

Okies jom kita kupas kupis skit tentang teater yang aku tengok.

Bukan kopek kelapa la tambi.. Den nak kupas kupis story den jer

Ceritanya berkisar tentang banduan yang bakal di jatuhkan hukuman mati. Mereka di beri pilihan untuk memilih cara bagaimana untuk mati. Ada 4 orang banduan dalam cerita tu. 2 orang perempuan & 2 orang lelaki. Yang sorang minah tu di hukum atas kesalahan membunuh pembunuh suaminya. Yang sorang minah lagi ni pun atas kesalahan membunuh. Ala2 pembunuh bersiri la tapi dia hanya membunuh lelaki akibat dendam yang aku tak pasti dendam sebab apa. Yang sorang mamat ni atas kesalahan merogol. Yang sorang lagi atas kesalah mencuri telur.. (Agak kelakar tapi itu la watak dia dalam teater tu)

Ni la antara babak2 yang ada dalam cerita tu.. (Babak ni warden suruh dorang pilih cara bagaimana dorang nak mati)

Setelah lap ta li lap tam lom maka salah sorang daripada mereka iatu pesalah yang mencuri telur di beri kuasa untuk menentukan cara mereka mati keesokkan harinya. Dia pilih mati di gantung sebab dia mahu mayat dia didalam keadaan sempurna. Sebelum ada yang bagi cadangan mati di tembak, mati di pancung, mati minum racun & yang paling kelakar dia nak mati di seksa tak makan.

Ni lak babak dimana dorang sedang bertengkar memilih cara untuk mati

Keseluruhan cerita ni cuma * (bintang) je aku bagi sebab aku tengok ada sorang makcik ternganga lena sepanjang cerita tu. So, faham2 la makcik bosan. Mungkin jalan cerita tak menarik walaupun isinya bagi aku tetap bermesej.

Yang ni babak setelah dorang dah ada pilihan cara untuk mati. Sebelum mati masing2 cuba meninggalkan kesan darah dorang kat dinding penjara.

Apa yang dapat aku sinopsiskan dari cerita ni adalah adakala kita di beri pilihan tapi pilihan yang tiada pilihan sebenarnya. Macam dalam cerita walau mereka di beri pilihan untuk memilih cara mati tapi sebenarnya mereka tiada pilihan lain melainkan mati. Korang paham tak?? Aku paham.. so korang cuba paham2 kan yer..

Ni antara babak2 akhir..

Apapun tahniah pada semua pelakon2 GELOJAK.. anda tetap berjaya dalam watak masing2 walau teater tu bagi aku kurang menarik. So Uolls kalau korang teringin nak tengok teater2 free ni rajin2 la pantau aktiviti teater kat Taman Budaya or Panggung Teater DBKL.

Ni antara tarian yang di persembahkan dalam babak2 akhir.. Muka sorang2 cukup mengambarkan kesedihan.

Tu je cerita ceriti aku minggu ni.. Korang takde cerita best ker weekend lepas?? Apapun hope weekend korang tetap happy yer.. Sekian jer. Bubye.

Ni la wajah2 pelakon bersama mereka2 yang di belakang tabir untuk teater Gelojak. Apapun Tahniah

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com