JALAN JALANG CARI PASAL BERSAMA PENGKID

7/22/2010 01:03:00 PM suria lekatlekit 4 Comments

Amboi amboi.. Entry macam nak gaduh je kan?? Mana ada den bergaduh dengan pengkid. Dia pun sekaum gak dengan aku walau sama tapi tak serupa gitiew..

Walaupun kita tak serupa tapi kat mykad kita tetap jantina "Perempuan" kan??
Takde la sambil2 buat keja tadi aku jenguk la sekejab2 kat FB.. tup2 ada pengkid update status yang agak menarik nak aku komen. Korang nak tau baca la post2 yang aku copy dari fb dia kat bawah ni.


Sampai takat tu je aku layan wall dorang.. Pastu malas dah bukan mengaku kalah or rasa diri dah menang. Moral dari kisah dan teladan ni.. Kenapa kita nak mempertikaian benda yang salah kita buat pastu nak compare lak dengan benda salah orang lain buat sedangkan kita tahu kita atau dorang kedua duanya buat benda yang buruk?? Cuba tunding jari tunjuk salah orang tu ini tak boleh nak tutup benda salah yang kita buat dik.. Jangan menidakkan kebenaran & cuba menghalalkan sesuatu yang haram.

Ko angkat sumpah camna pun kalau salah tu tetap salah gak
Macam kata di pengkid tu dia tak lupa hukum hakam Islam.. Tapi Dik ko tak buat jer.. Akak tak cakap akak perfect tau but akak tak berani la nak mempertikaikan hukum. Salah tetap salah la.. Jangan yang salah kita nak suruh orang accept lak. So, Uolls kat sini aku tak menghina atau memperlekehkan mana2 golongan kaum atau spesis just berkata apa yang betul jer.. Lu pikir la sendiri yer.

Sorry Uolls.. I just bagi pendapat I jer k

4 comments:

  1. sometimes, pengkid ni bukan macam diorang nak. diorang mmg ditentukan allah sbb naluri mcm tu. (i mean yg dari kecik mmg mcm tu).. tpi if jd pengkid lepas ptus cinta tu yg dh mmg tak normal dorh.

    ReplyDelete
  2. sometimes, pengkid ni bukan macam diorang nak. diorang mmg ditentukan allah sbb naluri mcm tu. (i mean yg dari kecik mmg mcm tu).. tpi if jd pengkid lepas ptus cinta tu yg dh mmg tak normal dorh.

    ReplyDelete
  3. rasanye salah kowt statement....allah memang menentukan jantina seseorang itu tetapi bab naluri nih sebenarnya datang dari perasaan diri sendiri....sewaktu kita baby kita tak tau sama ada kita penx or nyah.....tp di sebabkan pergaulan dari kecil akan mengubah hala tuju kita....dan ini sebenarnya ujian kepada penx or nyah...supaya mereka tabah menghadapi ujian dariNYA...walau pun di katakan oleh penx kat fb tuh yang dia tidak lupa solat 5 waktu...mengucap dua kalimah syahadah dan lain-ain suruhannya....tapi dia terlupa Qada' dan Qadar......dan jika dia tahu tentang ilmu agama...kenapa mesti dia bercinta dengan orang yang sama jenis denganya sedangkan itu adalah haram....Nabi Muhammad S.A.W bersabda: ‘Tidak ada pembujangan di dalam Islam’ . Nabi juga bersabda “Nikah itu adalah sunnahku maka sesiapa yang tidak suka beramal dengan sunnahku maka tidaklah dia daripada golonganku”
    -adakah penx tuh mahu keuar dari umat Nabi Muhammad??
    -jika benar dia faham akan dosa yang di lakukannya...kenapa dia tidak berubah dari sekarang??
    -ajal maut tidak kita tahu bila...
    -kita manusia selalu melakukan kesilapan...
    -hanya Allah SWT maha pengampun..

    ReplyDelete
  4. kita as manusia, perlu ikot fitrah yang allah swt beri, bukan mwngikut hawa dan nafsu semata2. :)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com