MENIPU

7/23/2010 12:29:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

Jalan2 kat FB time takde keja kadang best bila jumpa status yang best untuk berkomen kan?? Hari ni satu lagi status yang terpilih untuk bersegmen kat blog aku yang melekat lekit ni. Sebelum aku mengupas ngupis, mengulas pulas sal topik ni.. apa kata Uolls baca dulu hasil perbebelan aku dan rakan2 sejantina ku di wall FB Cik Nad ni..


Tu la hasil mesyuarat dinding kitorang kan?? Jom kita skodeng2 moral dari topik di atas.. Betul tu. Kadang2 keadaan memaksa kita untuk tidak memberitahu kebenaran atas sebab sebab untuk kebaikan & kadang kadang susah untuk menceritakan kebenaran berbanding menipu. Bagi orang biasa menipu memang sonang jo dia nak create story menipu ni. Tapi jangan mengamalkan budaya menipu sebab bila dah sebati dengan diri kita akan terbiasa. Bahaya nya sebab kita akan jadi seorang yang asyik menipu jer walau dalam situasi yang tak memerlukan kita menipu.

Siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong lama2 jadi pencuri
 
Nak tipu pun tengok la apa benda yang nak di tipu.. Kalau tipu kecik2 tu kantoi pun orang bleh accept tapi kalau benda tu boleh mengundang padah.. timbang2.. kaji2.. & renungkanlah. Apakah anda sanggup mengambil risiko sedangkan anda masih mempunyai pilihan untuk tidak melakukannya??

Pilihan di tangan korang!!
 
Kepercayaan yang di nodai.. akan semakin terhakis bila penipuan terbongkar. Biarpun sesetengah orang boleh accept & memaafkan tapi percaya atau tak peratus kepercayaan dia kepada korang tak sebanyak sebelum dia tau korang tipu dia. Malah benda tu akan jadi satu masalah lain lak.. seperti dia akan sentiasa mencurigai korang. Tidakkah itu merumitkan rutin harian?? So, fikir2kan lah sebelum menipu.

Suka menipu sumpah jadi pinochio.. tipu je idung panjang.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com