CIKGU PENGKID LARIKAN STUDENT

10/26/2010 03:19:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

Apa nak terkejut zaman sekarang ni kan?? Cikgu.. Dulu profesion ini sangat mulia di mata masyarakat. Cikgu umpama ibu bapa kedua anak - anak.. Tapi cikgu sekarang, kebanyakkan memilih profesion guru sebab sukar mendapat pekerjaaan lain. Ini realiti.. Yang berlaku di sekeliling kita. Atitute guru sekarang banyak di pertikaian hanya kerana golongan yang tidak ikhlas untuk menjadi pendidik. Orang yang camni dalam mind dia fikir.. Janji ada keja, ada gaji sudah.

Kasih seorang ibu ayah.. Sanggup terbang ke kuching cari anak padahal anak dok horey2 dengan pengkid

Guru maknyah... Guru pengkid.. Guru samseng.. macam - macam jenis guru dah wujud kat sekolah ni. Kalau kat sekolah yang membimbing pun ada nyah, ada pengkid & ada samseng yang di bimbing nak jadi apa??? Pun begitu bukan semua cikgu camtu.. tapi segelintir ini umpama nila yang tertitis dalam susu yang putih & suci. Menyelak HM online hari ni.. Alangkah kesiannya tengok sorang student yang cemerlang dalam pelajaran terkulai di pangkuan cikgu pengkid ni. (clik untuk baca artikel : Lari ikut cikgu pengkid ). Sanggup lari meninggalkan keluarga, sekolah.. Ikut cikgu pengkid tu pergi bercuti ke kuching. Cikgu menda kalau camni. Ko dah tau dia student & perlu kesekolah untuk masa depan, yang ko gi bawak lari budak tu napa?? Ko pk ko bleh jadi cikgu kalau tak sekolah dulu??? Macam tu gak budak tu?? Ni la contoh cikgu yang hanya anggap profesion guru hanya sekadar pekerjaan bukan tanggungjawab untuk mendidik anak bangsa untuk berjaya.

Menjadi guru hanya sekadar untuk di bayar gaji

So, apa nak pelik kalau cikgu shida tu terkinja - kinja macam beruk mak yeh kategori pop yeh - yeh & menganggap perbuatan dia normal. Langsung tidak rasa kelakuannya itu sedikit mencalar imej seorang guru dengan statement2 bodoh nya sebelum ini. (sorotan entry yang lepas : Cikgu Shida Oh Teacher Shida ) Di antara spesis2 cikgu yang akan buat student jadi warga lorong, warga clubbing, warga kaki lima.. Inilah dia. Diantara spesis2 cikgu yang bakal di sepak, di herdik & di caci oleh student nya sendiri sebab mereka yang buat martabat seorang guru itu jadi serendah di bawah tapak kaki. Bila pelajar mula rasa hilang hormat.. Mereka akan mengajar balik cikgu tu. Kalau cikgu yang di tegur membalas teguran dengan "teman tak peduli apa orang nak cakap".. Maka jangan terkejut kalau pelajar korang akan cakap balik pada korang "saya peduli apa dengan cakap cikgu".Tak semua cikgu macam tu.. Namun yang sedikit inilah umpama racun, yang meracuni tanggapan masyarakat pada guru. Moga KPM lebih selected di masa akan datang untuk memilih bakal2 guru. Jangan biarkan profesion mulia ini tercemar dengan spesis makhluk perosak macam mereka.

Makhluk perosak harus di musnahkan sebelum dia memusnahkan kita

P/S : aku juga seorang pelajar yang bermasalah dulu tapi tak semestinya aku harus mengheret orang lain untuk menjerumuskan diri ke arah yang pernah aku lalui dulu. At Least aku mengakui perbuatan aku dulu tidak baik & tidak layak menjadi contoh. Tak macam cikgu shida... Dah benda tu terang2 nampak buruk, kenapa nak minta orang lain terima dari sudut positif pula.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com