Aku blogger ! So What ???

12/01/2010 06:10:00 PM suria lekatlekit 9 Comments

Ha.. Napa?? Tak puas hati sebab aku seorang blogger even sentiasa melekat & melekit. Mesti kena melekat lekit kat blog kalau dah namanya blogger. Takkan aku nak melepak kat shopping complex tanpa ada blog then nak canang kat orang aku seorang blogger!! hek.. eleh si melekit mula meroyan lagi. Ini adalah satu segmen Anjuran Abang Ben Ashaari yer.. Bukan tujuan nak cari pasal or nak kerek tak tentu pasal sebab aku ada blog.



Memperkenal diri ku yang tak berapa di kenali ni.. Nama : Korang pun tau. Aku sentiasa bagitau nama penuh aku NURSURIA atau di translate kan dalam bahasa melayu (Ini merujuk kepada bahasa sunskrit yer) Cahaya Matahari (Bukan arab ya sheikh). Cuma Nur itu saja dari bahasa arab.. Suria adalah dari bahasa sunskrit. Dah tau nama & maknanya sekali.. Tahap pendidikan aku tak tinggi mana.. lepas SPM sambung kolej 2 tahun (sijil jor) amik admin pastu keja pun bidang yang sama now jadi surirumahtangga. Taknak selamanya jadi suri nak keja balik pasni.. (Korang ada keja kosong sila inform aku). Lahir, besar & sekolah semua kat kedah.. Berhijrah ke KL ni (actually aku tinggal di kawasan selangor yer) dah hampir 5 tahun. Bertemu Jodoh dengan orang KL then tinggal la disini. Warganegara Malaysia ber Mykad Biru bukan merah atau lain - lain kaler.

Ada empat soklan SPM.. erkk.. Soalan En Ben yang perlu di jawab ;

o Apa pendapat anda mengenai dunia blog ?
Jawapan : Tentu sekali menyeronokkan, penuh infomasi, isu - isu semasa,gosip, dan juga berfungsi sebagai diari moden masakini. Amat berguna jika di gunakan dengan cara yang betul.

o Sepanjang anda menjadi blogger , apakah perkara positif dan negatif yang pernah anda alami ?
Jawapan : Positifnya blog mula di terima & di view ramai blogger lain & dapat kawan - kawan blog, dapat tiket untuk contest Rapunzel.
Negatifnya : Takde lagi kot.. sebab aku hanya akan save benda yang indah - indah jer sebagai memori

o Apakah blog ini hanya untuk mencari nama / glamour ?
Jawapan : Kalau glamour yang di cari, confirm aku masih gagal sebab aku belum glamor. Bermulanya penulisan blog aku ni atas dasar minat menulis.. So, takde istilah nak cari nama atau glamour sebab apa buat blog dengan nawaitu MINAT.

o Banggakah anda menjadi seorang blogger ?
Jawapan : Yup.. Sebab tak semua orang ada bakat mengarang & menulis. Kita harus berbangga dengan kelebihan yang kita ada di samping mensyukuri apa yang Tuhan bagi pada kita.

So selesai sudah syarat - syarat yang di kenakan oleh en Ben bagi menjoinkan diri dalam segmen ni. Hope Blogger - blogger yang akan clik ke blog ni terhibur yer.

9 comments:

  1. sudah tengok tadi Cik Gallus punya entri untuk segmen ni tu yg jeles tu.. kekekekeke

    ReplyDelete
  2. betul jey.. kita kena bangga sebab walau ramai org ada blog tp tak semua orang ada blog.. ramai yang ada blog tapi tak semua org rajin update blog.. so kita kena bangga tau!

    ReplyDelete
  3. yeahh..bagus sekali..
    teruskan berblog...

    ReplyDelete
  4. ermmm... brodband rosak lah tak boleh selalu online. banyak yang miss

    ReplyDelete
  5. yay....proud to be a blogger too...walau baru sebulan...eheh....

    ReplyDelete
  6. I am also proud to b a blogger.. just like you dear..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com