KISAH YANG BUAT ORANG MENANGIS

12/22/2010 12:15:00 PM suria lekatlekit 3 Comments

Sedih ker?? betul ker menyentuh jiwa?? Sungguh ker air mata berbaldi baldi tumpah dek kerana cerpen JANJI SAHABAT tu?? Cerpen hasil tulisan aku yang dah berkurun. Maybe dah dekat 7 - 8 tahun rasanya. Sekarang ni dah takde karang - karang cerpen.. Asyik berblog jer.. Mana nak update entri lagi. Kira mengarang la jugak la ni tapi gaya bahasa & penceritaan yang lain sikit la..

Cik Miela kata dia pernah baca cerpen JANJI SAHABAT tu then touching.. Kalau tak sebab akak dia kacau.. maybe dah banjir umah dia. Ye Ker dik?? Deqdeq pula menyibuk dengan menyiakan semua yang di cakap Cik Miela.. kononnya si Lekit ni memang kreatif. Kembang kempis di buatnya aku dengan adik dua orang ni tau! Rasa aku lak touching.. Macam nak nangis tapi cover2 kang hubby pelik lak. Berkajang lak soalan dia tanya nanti.

Di sebalik penghasilan cerpen JANJI SAHABAT tu adalah di adaptasi dari kisah persahabatan aku juga tapi di olah kepada kisah yang lain dengan menekankan isu pengorbanan seorang sahabat yang tak di hargai.. Haruskah aku berkongsi kisah persahabatan aku kat blog ni?? Aku takut mengaibkan seseorang yang pernah menjadi sahabat kesayangan aku sejak kecik hingga melangkah ke zaman remaja.

Cukup lah aku bagitau disini kasih  seorang sahabat ini sehingga sanggup melutut dan mengikat tali kasut sekolah sahabatnya setiap kali ikatanya terungkai. Cukuplah sekadar aku bagitau ada seorang sahabat yang terlalu bodoh pernah cuba mengorbankan masa depannya demi seorang sahabat yang seakan2 menggunakan dirinya untuk kepentingan sendiri. Amat2 terlalu cukup untuk aku ceritakan apa makna persahabatan jika sahabatnya sendiri di khianati. Zaman cinta monyet.. Aku pernah melalui bagaiman kekasih yang mencurangi aku dan menjalinkan perhubungan dengan sahabat baik aku sendiri.. Bila terbongkar.. hanya kata2 ni jer yang dia gunakan sebagai alasan.. "La.. sorry aku tak tau tu pakwe kau" sedangkan aku dah kenalkan dia pada insan yang kononnya pakwe aku masa tu. Kekekekekekeke.. Aku memaafkan dengan mudah jer.. Sebab takde apa yang lebih aku sayang waktu tu selain sahabat aku. Huhuhuhuhu... Mungkin.. Padanya aku bukan seorang sahabat namun lebih kepada KULI. Takpe la itu kisah yang terlalu lama dalam arkib memori aku. Aku tak mahu ingati lagi!! Tapi JANJI SAHABAT itu terilham dari apa yang aku lalui namun jalan ceritanya sahaja aku ubah. Macam aku cakap tadi cuma ingin membawa satu kisah pengorbanan seorang sahabat yang tak di hargai pun.

Alah.. lupakan jer la! Kisah lama! Biar di bersawang jer.. Nak ingat buat apa lagi, kan???

3 comments:

  1. nice....
    saya sokong 100% kalo cik lekit publish JANJI SAHABAT.
    Baca entry ni pun rase macam best je story ni...keep it up Cik lekit!

    ReplyDelete
  2. hohoho... sayu hatiku.. isk isk isk

    ReplyDelete
  3. Inchik Pipi Pau Panas.. Pegi la skodeng cerpen tu cepat kemudian komen yer.. kekekekeke

    Kisah lama Tweety.. Dah tak rasa apa2 pun srkg ni. Semuanya dh di halalkan & di maafkan dunia & akhirat.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com