TIPS MEMUDAHKAN KITA BERDIET

10/08/2012 03:10:00 PM suria lekatlekit 9 Comments

Entri lepas cerita pasal diet sang lekit yang cukup2 enjoy & tak menyeksakan langsung. Entri ni pun nak cerita lagi pasal diet sang lekit. Excited kali pertama dalam hidup merasa ber diet bagai ni.

Bila kita mulakan sesi diet.. dalam tempoh yang singkat menampakkan hasil jadi semangat kita untuk terus ber diet pun mesti berkobar2 & berkibar2.. kan?? Yelah.. bayangkan minggu sebelum tu rasa macam sedih je nak keluar.. pakai baju ni tak ok.. pakai baju tu tak ok.. tup tup minggu ni nak keluar.. sarung 1 baju je dah rasa yakin nak pergi jenjalan. Mana tak rasa berbaloi sangat2 bila berdiet.

Tips yang sang lekit amalkan adalah rawat sebelum parah.. kalau ikutkan yang terbaik adalah cegah sebelum terjadi. Tapi almaklum la manusia ni.. selalu terhantuk baru terngadah, kan?? Bila tengok seketul gunung tengah2 perut baru la nak menyesal tak jaga makan minum sebelum ni. Main ikut sedap mulut je melantak. Bila sang lekit rasa masih awal untuk merepair kawasan2 yang makin berbukit bukau tu.. tanpa berlengah lagi sang lekit terus lakukan apa yang sepatutnya. Kalau dok tangguh2 percayalah, makin lama makin kembang makin malas kita nak buat. Sebab susah dah nak sekat selera.. sebab semakin besar badan kita, semakin banyak makanan kita perlu & semakin susah untuk kita mengurangkannya.

Pertama.. search kaedah.. petua @ rawatan untuk ratakan kawasan bukit bukau. Kedua, gunakan apa yang ada dulu dalam rumah. Pada masa tu memang satu2 pilihan yang ada untuk membantu adalah Losyen mustajab pati hali extra hot (walau sekarang dah tukar guna superhot.. memang hot la). Jangan lupa mulakan dengan bismilillah juga...

Kedua.. sokongan orang terdekat juga perlu. Macam kita2 yang dah berkahwin ni, support dari suami la paling penting. Bukan support setakat.. GO.. GO.. je.. macam asben sang lekit bila sang lekit kata kita kena pantang makan nasi seminggu.. dia ok je. Sebab dia pun perlu libatkan diri dalam program diet ni untuk kempis & kurangkan apa yang lebih, kan?? Kan kami sama2 membesar bagai juara.. hahahahahaha. Jadi dia pun tak minta makan nasi.. cuma sekali je hari sabtu dia minta masak nasi tomato. Takpe la seminggu sekali makan nasi. Sebab kalau kita masak nasi.. Percayalah kita juga akan termakan sekali. Salah satu sebab kalau ada makanan tu berlebihan.. Golongan mak2 yang terdedah pada obesiti salah satu punca.. sayang tengok makanan tak abis, jadi dia dengan sukarela jadi tong drum habiskan makanan.(Cakap dari pengalaman sendiri... hehehehe) Sebab tu sokongan orang dalam rumah sangat2 penting.

Suami sang lekit tak boleh berpisah dengan minuman berais @ sejuk.. jadi dia tak boleh nak ikut pantang tu.. Jadi sang lekit kena pantang sorang2 bab minum ais ni. Kena kuatkan semangat.. walau kita kena jugak sediakan minuman berais pada suami tapi jangan terpedaya dengan bisikan syaitan yer yang nak mengugat program diet tu. Teruskan juga.. Telan air liur pun telan la. Tapi sang lekit memang tak tergugat sangat pun..

Paling penting jangan tunggu sampai parah baru nak merawat.. Sebab bila dah parah segalanya jadi susah. Segalanya perlu kita korbankan.. termasuk duit yang banyak. Semakin banyak lemak semakin banyak perlu kita buat & keluarkan untuk kurangkan lemak2 tu. Walau orang tak suka lemak banyak kat badan tapi lemak akan jadi benda yang paling mahal bila dia beraja dalam badan. Kenapa mahal?? sebab lemak la kita perlu berhabis duit yang banyak untuk rasuah dia supaya Nyah dari badan kita, kan?? Jadi.. yang rasa badan dia kecik molek, walau makan banyak sekalipun tak besar2.. jangan bangga sangat macam sang lekit dulu.. sebab tak mustahil kita yang dulu besar kelingking boleh jadi besar tong drum, kan??

Moral Of The story.. Cegah tu lebih baik dari merawati.

P/S : Pakai losyen mustajab ni bukan je berjaya kurangkan bukit bukau kat perut tapi rasa badan pun macam fresh skit. kelebihan dia juga membuang angin2 dalam badan. Kalau tak tahan pakai superhot.. pakai la yang biasa. Yang superhot ni memang agak hot la tapi cepat mujarab

 Ramping menawan macam Nora Danish


9 comments:

  1. kiter pn pakai tpi yg wrna merah...ekeke

    ReplyDelete
  2. gambar tu sekadar hiasan je.. superhot memang warna merah. kita pn pakai yg tu jugak

    ReplyDelete
  3. aku pakai tak pernah habis. beli je pandai. haha

    ReplyDelete
  4. zty pkai y merah ... mmg superhot gila.. ..npa tk kurus lgi xtaw... HAHA

    ReplyDelete
  5. hehe..part yg besar kelingking jd tong drum tu lucu tapi memang betol..hek3..

    saya ni masih lagi dalam proses diet..perot dah susut..tapi paha gebu ni liat beno nak ramping..kih3..

    best kan mummy pakai losyen tu..rasa berangin2 je..hot betol..;o

    ReplyDelete
  6. gd one tq share ye

    ReplyDelete
  7. selalu pakai yang warna hijau tp masih mcm tu jer...almost putus asa...

    ReplyDelete
  8. cma dah habes berdiet.. start bulan pose sehingga awal raya mmg diet sebaik mungkin..alhamdulillah..turun 10kg :)

    sekarang jus kawal pemakanan je... hihih...

    blh la try pati mustajab ni buat buang angin2 & lemak2 dlm dbn :)

    ReplyDelete
  9. sblm pregnant pakai yg superhot, tapi tak panas sgt pun kan.... tapi dh pregnant ni tak pakai, huhuhuhu....

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com