KES PENDERAAN ANAK DI SWEDEN! PUKUL SEKALI JER, ANAK YANG LEBIH2 BUAT CERITA KATA SI IBU

3/05/2014 10:04:00 PM suria lekatlekit 7 Comments

Ni berita terkini yang aku baca dari news astroawani tentang kes penderaan anak di sweden.Kalau entri sebelum ni pasal statement si ayah yang katanya hanya pukul dua tiga kali jer setahun tu pun bukan semasa berada di sweden tapi semasa bertugas di Afrika & semasa berada di Malaysia.

Sumber google

Kali ni Mak depa pulak bagi statement katanya masa kat sweden dia pukul anak lelaki dia yang bernama Ammar hanya sekali di bahu tu pun pasal dia mengamuk bergaduh dengan kakak dia Aisyah sampai hilang kawalan. Katanya pukul sekadar nak meleraikan pergaduhan tu jer. Budak tu pun masa tu reaksi dia cuma terkejut bukan sakit pun. Mak dia kata dia jer besar2 kan cerita konon kena dera la sangat.


 Sumber astroawani

Tapi paling hati ku yang melekat lekit ni tersentuh bilamana si ibu menitiskan airmata ketika bercakap tentang anak2 dia di mahkamah. Mungkin terkilan dengan apa yang berlaku & mungkin jugak rindu. Yelah.. busuk ke jahat ke.. huduh ke.. tetap la di hati seorang ibu ni takkan mampu membenci. Itulah hakikatnya. Sebab mak aku pun macam tu.. aku yakin mak2 orang lain pun Insya Allah macam tu jugak.

Apa yang kami mampu hanya doakan semoga kes ni cepat di selesaikan & pasangan malaysia yang di tahan tu di bebaskan tanpa di sabitkan kesalahan. Semoga keluarga ni kembali bersatu.

7 comments:

  1. Kes ini memang bikin confuse. Hanya mereka saja yang tahu apa sebenarnya yang berlaku. Tapi statement anak2 sume x boleh blah. Nanti dah besar memang nyesal punyalah.

    ReplyDelete
  2. salam mami lala..


    huuh..apepun semoga semuanya selesai dgn cepat..

    ReplyDelete
  3. terkejut jugak bila baca statement anak dia aisyah.. mesti sedih jadi mak dia..anak sendiri mengaku lagi rapat dengan makcik berbanding parents sendiri.. kat mana silapnya agaknya tu..

    ReplyDelete
  4. hanya Allah sahaja yg mengetahui...mcm2 versi dari anak2 ke parents punya cerita...

    ReplyDelete
  5. kadang kita rasa kita da sehabis baik dgn anak2... dah curah sepenuh perhatian pada anak2... tp hakikatnya kita lupa bahawa yg kita beri tu adalah mengikut kehendak kita, tanpa mempedulikan kehendak dan kemahuan anak2... contoh mudah; kita berpeluh2 masak kat dapur.. hidang macam2 lauk atas meja dgn rasa bangga dan puas hati dan sediakan macam2 makanan.... tp hakikatnya makanan semua tu ikut selera kita.... anak makan sikit sebab menu tak menepati citarasa mereka...

    ReplyDelete
  6. memula nampak macam kerajaan sweden yang mendakwa pasangan ni.tapi makin lama nampak macam anak2 sebenarnya yang nak dakwa mak ayah depa.kesian nya..ni la kesan nya bila salah mendidik.

    ReplyDelete
  7. Apabila budak yg baru nak mumaiyiz diberi hak..Akan berlakulah pelbagai kerosakan...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com