SUSU NI SESUAI UNTUK YANG TAK TAHAN MINUM SUSU KAMBING

8/17/2014 03:17:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

Sepanjang bulan puasa lepas aku try susu kambing. Mula2 cuak jugak sebab aku daging kambing pun tak makan sebab tak tahan bau hamis kambing tu, susu kambing apatah lagi kan. Kebanyakkan susu kambing di pasaran memang ada bau hamis kambing yang agak kuat. Nak lepas seteguk kat tekak pun susah apatah lagi secawan.. Tapi apapun kita kena cuba dulu. Jangan menilai semua susu kambing itu berbau hamis sebelum mencuba. Orang yang takut mencuba selalunya akan gagal.. Ok aku cuba la.

Sekadar hiasa. Carian google

Susu kambing Nutri Goat Miracle 8 ni jual dalam bentuk susu tepung dan di bungkus scahet (paket kecik2 dalam 30gram setiap paket). Just masukkan dalam cawan & tambah air suam jer. Lepas tu boleh minum. First time cuba.. Susu sedap, lemak yang best takde bau hamis kambing. Sebab aku ada asben yang mempunya tahap sensitif bau & rasa yang boleh di banggakan.. kena suruh dia cuba. Kalau dia boleh minum bermakna kita yang takde sensitif rasa & bau yang teruk pun boleh minum. Ternyata dia boleh minum & minum lebih dari sekali la. So, kat situ membuktikan.. susu ni memang sesuai untuk orang yang tak tahan bau hamis kambing kerana campuran 8 makanan sunah lain yang terdapat dalam susu ni mungkin dah nyahkan bau hamis kambing tu.

Tengok muka aku minum penuh ghairah membuktikan susu ni sedap Ok! hahaha

Yang best susu ni dia memberi energy tambahan kat kita. Masa aku ambil bulan puasa.. so, boleh buat rutin harian even berpuasa pun tanpa ada rasa letih & lemau sangat.  Takat nak mop lantai time tengahari tu ok jer bagi aku. Yang best minum susu ni buat kita rasa kenyang sesuai jugak yang nak diet sebab boleh control makan. Lain lain khasiat dia.. bagi yang ada masalah sembelit, Insya Allah melawaskan pembuangan korang. Yang ada masalah susah nak tidur malam pun boleh membantu. Sesuai dari umur 6 bulan sampai la bangka. baik untuk kesihatan fizikal & mental jugak. Ada juga aku baca yang migrain boleh kurangkan migrain. Sebab aku takde migrain aku tak tau la sejauh mana keberkesanan dia tapi tak salah korang try dulu.

Entri ni bukan entri berbayar ok. Aku share sebab aku dah cuba & rasa khasiatnya. So.. aku rasa ada baik aku kongsi dengan orang lain sebab ia produk yang bagus. Kalau korang nak order boleh contact dmieliabeauty 0193497868. Sebab setakat ni hanya di pasarkan secara online jer.

2 comments:

  1. macam menarik jer ni...nanti akak cuba beli....

    ReplyDelete
  2. ramainya dah minum... aku ni tak tahu laa... doc kata aku tak boleh minum susu..hukhuk

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com