JOM BELAJAR PERKATAAN MENCARUT KAT SINI

10/23/2014 12:07:00 PM suria lekatlekit 8 Comments

Punya maju teknologi manusia pun turut jadi alien jugak tapi bukan la alien dari planet di angkasaraya sana tapi Planet Rimbaraya.. Planet dalam belantara gitu. Bila muncul alien2 ni maka muncul la jugak perkataan perkataan baru yang depa bawa untuk meng alien kan anak anak muda mahupun anak2 yang tak berapa muda sangat.

Sumber google

Dengar macam Up to date, stylo,catchy,urban & open minded sangat la konon.. Padahal dalam pada masa yang sama nampak murahan sangat para alien2 jadian tak kira alien lelaki atau alien perempuan bila mereka mula memasukkan perkataan2 ni dalam perbualan seharian mereka tak kira di laman sosial atau sembang kat restoran mamak mahupun cyber cafe juga kat tangga2 shopping complex.

Nampaknya budak2 sekarang tak janggal menyebut perkataan2 lucah yang telah di alienkan ejaannya.. tak kira lelaki perempuan.. yang seksi atau bertudung. Yang nampak gud2 mahupun yang nampak noty2. Sampai tanpa segan silu menjadikan perkataan2 mencarut tu sebagai seni kreatif untuk perniagaan.

Adik adik sekalian.. Mungkin ada adik2 yang masih tak tahu apa maksud perkataan Ale Uto, Lanjio & nokharom yang mungkin adik2 ter.. sebut masa sembang santai dengan kawan2. Sebagai akak yang ada blog dengan penuh prihatin maka akak dengan muka yang agak tebal tanpa berbedak ni akak akan jelaskan maksud perkataan2 yang memang popular di gunakan sekarang ni..

Ale Uto Maksudnya kemaluan lelaki iatu kepala B*T*H (Sensor jugak ejaan lucah sangat hahaha)
Lanjio Maksudnya Lanciau iatu dari perkataan bahasa cina yang bermaksud kemaluan lelaki jugak
Nokharom Maksudnya Anak haram

Tiga perkataan ni memang sangat popular sekarang. Sebab ada yang tanya akak.. maka akak buat la entri ni. Moga adik2 yang dah tahu jangan sebut2 lagi yer.. Yang anak dara jangan biasakan diri dok sebut2 kang ter..sebut depan bakal keluarga mertua terus tak jadi berlaki pulak. Selamat belajar yer adik adik.

8 comments:

  1. terima kasih kak atas pencerahan ini... ale u.. tak tak gurau je huhu

    ReplyDelete
  2. yang first tu saya memang baru tahu, tapi tak guna pun =)
    cuma saya rasa bebudak suka nyebut tanpa paham maksud yang diorang sebut tu
    macam trend katanya

    ReplyDelete
  3. ida pun xthu mknanya.bgus ngk akk dh explain. hehe

    ReplyDelete
  4. zaman2 aku dibesarkan arwah opah dulu, aku memang selalu kena perkataan macam "pale butoh hang" "anak haram"... biasalah orang tua... tapi takde laa plak terbawak ayat2 tu kat mulut aku... apa lagi nak beli baju yang ada word cenggitu :)

    ReplyDelete
  5. Kesian kesian..Nak up to date tapi fail teruk. Kesian kesian..

    ReplyDelete
  6. Ish..zaman skang ni bnyak bda yg menyesatkan manusia tanpa kita sedari..hmm

    ReplyDelete
  7. entah nya..anak2 dara tu sampai tak de segan silu ke..selalu la akak nampak kat page2 yang majoritinya kaum lelaki ,yang lelaki sembang benda dalam seluar dia pun nak nyampuk sama..aih..pelik betul la.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com