FILEM & DRAMA NAK REAL UNTUK BABAK RANJANG & ROMANTIK JE

8/20/2015 12:20:00 PM suria lekatlekit 4 Comments

FILEM & DRAMA NAK REAL UNTUK BABAK RANJANG & ROMANTIK JE. Terbaca satu post yang mula menjadi viral kat FB komen tentang adegan adegan dalam filem & drama yang berkaitan kesihatan yang katanya memang tak real langsung & banyak kesilapan yang di buat dalam babak babak tu. Kalau kita golongan yang tak reti sangat pasal medical ni maybe kita tak perasan sangat la kesilapan yang berlaku dalam babak babak macam tu tapi bagi golongan yang dari bidang perubatan ni sekilas tengok pun dia tahu apa yang real & tak real.


Yelah.. Bak kata Penerbit Filem/Drama Melayu.. Adegan romantik yang melampau tu untuk bagi nampak real cerita tu. Kalau laki bini kena la tunjuk aksi2 warm up nak berjimak atas katil, kena peluk2.. Kalau tak cerita tu nampak tak real sangat. Tapi bab adegan kesihatan tak pulak depa buat homework untuk memastikan babak tu nampak real. Maybe babak babak macam tu tak menarik sangat kaki kaki porno untuk menonton & tak membangkitkan keghairahan penonton so depa asal ada je la babak babak macam tu.

Maybe depa fikir golongan yang dalam bidang medical ni tak menonton kot..  Yang tonton makcik2 dok kampung bekas pencen kerja kilang so depa bukan tau sangat babak babak macam tu ada silap ke tidak. Kalau sakit teruk masuk hospital tekup dengan topeng oksigen.. lekat2 wayar kat tangan.. makeup pucat2 sikit dah nampak macam orang sakit tenat.

Clik untu paparan lebih jelas

Pembikin filem zaman sekarang kena tahu zaman info hujung jari... zaman media sosial.. zaman viral.. zaman sesapa saja boleh jadi judges. Dari golongan penoreh getah sampai la golongan profesional. Kalau kau buat babak menoreh pun kau kena bagi nampak real menoreh kalau kau tak nak kena gelak dengan penoreh getah inikan pulak kau buat babak berkaitan perubatan & kesihatan.

Moral of the story... Penerbit,pengarah termasuk pelakon jangan memperbodohkan penonton zaman sekarang kalau korang taknak di perbodohkan balik. Peace Yo!

4 comments:

  1. biasa pembikin drama / filem memang amek mudah jer pasal nie..

    ReplyDelete
  2. depa ingat penonton ni tak tau apa kot...

    ReplyDelete
  3. betul sangat. kadang kadang adengan nak solat pon tak real bila mana... ada bulu mata palsu bagai... tapi kalau bab atas katil keman lagi real...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com