AWAS! IBU AYAH KITA MUNGKIN BAKAL JADI MANGSA GORES & MENANG

10/17/2015 03:15:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

AWAS! IBU AYAH KITA MUNGKIN BAKAL JADI MANGSA GORES & MENANG. Alahai.. walau macam2 penipuan yang di buat oleh syarikat gores & menang ni tapi tetap masih ada yang terpedaya dengan kata2 manis penuh dusta & nista agen mereka. Nak2 lagi makcik2 yang dah tua. Almaklum orang tua la katakan.. Mudah percaya nak2 di gambarkan dengan hadiah2 lumayan macam kereta mewah. Dah lama hidup susah katanya.. Kot2 merasa naik kereta mewah sebelum berumah dalam tanah.

Kesian aku baca kisah seorang makcik ni. Umur dah 65 tahun. Entah mana malaun gores & menang dah tipu dia habis RM250 ribu dalam account. Dia di janjikan semua barangan elektrik yang di beli akan di jual keluar negara dengan harga yang lebih tinggi.. Ceritanya bermula apabila di di datangi 2 orang agen gores & menang ni yang dok ayat dia dengan kereta mewah yang parking kat sebuah pusat membeli belah. Tak tau la makcik ni buat macam mana sampai boleh bagi RM250K kat mangkuk hayun gores & menang ni. Sekarang ni dia pun tak tau nak buat apa dengan 44 kotak barangan elektrik yang berharga ratusan ribu. Lepas buat report polis syarikat gores & menang tu marah dia pulak. Habis korang tipu orang tua.. Ingat kena halalkan macam tu je.

Sumber harian Metro

Tolong yer anak anak.. Pesan & ajar mak bapak kita yang dah tua. Cakap kat depa supaya depa sentiasa ingat. Semua syarikat gores & menang tu adalah penipu. Biar depa jadi fobia. Nampak je agen gores & menang terus takut & tutup pintu rumah rapat2 atau kalau jumpa je kat mana2 supermarket depa dok ayat terus lari jauh sejauh jauhnya. Aku rasa kerajaan kena buat sesuatu pasal syarikat gores & menang ni dari terus menerus memperdaya orang awam lebih2 lagi golongan warga emas ni.

Tak payah nak bagi masa sangat kat depa yang konon suruh ambil barang free. Takde benda free dalam dunia ni walau nak kencing sekalipun tetap kena bayar. Kalau kata free tu ada udang di sebalik batu la. Ahli politik yang terkenal pun boleh tipu penyokong.. Janji minyak tak naik la.. tol tak naik la.. harga barang tak naik la.. Tup tup naik jugak. Inikan pula gores & menang. Takde jalan mudah untuk memiliki sesuatu. Semua kena bersusah payah dulu. Contohi la pakcik polis ni. Dia takde nak percaya gores & menang bagai.. Dia berusaha untuk dapat apa yang dia nak. Boleh tengok kisah polis ni kat sini >> Seorang hero Yang Bukan Sekadar Seorang Anggota polis <<

Moral of the story.. Aku rasa patut haramkan terus perniagaan berbentuk gores & menang. Kemudian iklankan kat media massa,elektronik,media cetak bagai dengan caption "AWAS! Syarikat Gores & Menang Adalah Penipu. Tiada Lesen Di Luluskan & aktiviti mereka telah di haramkan di Malaysia". Mungkin cara tu boleh kurangkan jumlah mangsa yang kena tipu.

2 comments:

  1. Yang terkena memang dah satu hal. Tua pulak tu. Kesian betul.
    Yang menipu tu pula satu hal. Sudah-sudah la buat duit dengan cara ni.
    Tak ke mana pun kalau dapat duit tu. Adoyaiii...

    ReplyDelete
  2. Pernah la juga tertipu satu ketika dulu.. RM250 melayang... Angka tu kira banyak la bagi kami... Sebab mak bapa kerja penoreh je... Huhu..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com