KISAH ROH JAHAT YANG MERASUK GADIS YANG DAH MATI

11/26/2015 03:05:00 PM suria lekatlekit 3 Comments

KISAH ROH JAHAT YANG MERASUK GADIS YANG DAH MATI. Kalau barat selalu menggelarkan roh jahat tapi kalau ikut kepercayaan kita orang2 Islam ni.. Roh jahat yang mereka maksudkan adalah dari golongan Jin. Kisah ni adalah tentang satu Jin yang sangat Tua & mempunyai kekuatan & kuasa yang luar biasa & kuat. Dia menjadikan jasad seorang gadis untuk mencapai impian dia untuk menguasi kehidupan manusia.


Seorang gadis yang terlibat dalam kemalangan & koma. Terpaksa menggunakan alat bantuan hayat dan akhirnya meninggal dunia setelah alat bantuan hayat di hentikan. Setelah di sahkan meninggal tiba2 dia hidup kembali . Sebaik dia sedar dari koma & hidup kembali setelah mati.. Jasad dia di kuasi oleh satu roh jahat yang terlalu tua & berkuasa, membuatkan dia menjadi seorang yang sangat bahaya & akan mencederakan dan membunuh orang di sekelilingnya. Seorang paderi menyedari akan kepelikkan yang berlaku pada gadis tu cuba meminta bantuan dari seorang yang di gelar Vatikan untuk menghalau roh jahat tu dari tubuh gadis tu. Malangnya percubaan mereka gagal.. vatikan yang cuba melawan kuasa roh jahat tu akhirnya mati & seorang paderi yang terselamat. Roh tersebut terus menguasi jasad gadis yang sebenarnya dah mati sehingga ending cerita.

Pendek sungguh review aku kali ni... Sebabnya filem ni pun bagi aku simple sangat. Seram pun tak sangat. Almaklum la filem The Vatican Tapes ni klasifikasi P13 jer.. Belum menetapi piawaian seram aku la. Boleh layan tapi bukan taste aku sangat filem2 macam ni. Tapi takde la rasa bodoh sangat tonton filem ni. Aku layan filem ni lepas habis tengok filem Badi. Sebab malam tu bola takde rancangan best kat TV.. maraton la dua filem berturut.

Dah selesai!

Dah tak banyak filem seram yang best .. Filem seram Thailand yang baru pun tak nampak ada. So, episod minggu depan kita buru je la apa2 filem yang selama ni tak selera nak beli sangat. Manalah tau yang tajuk tak menaikkan nafsu tu cerita dia best kan? Ok la tu.. Dari takde koleksi baru.

Aku nak tengok wayang tak boleh sebab anak aku tak boleh nak duduk lama2 tengok movie yang bukan taste dia jadi aku beli dvd je la. Penting tengok trailer dulu sebelum beli tiket wayang. At Least kita dapat la bayangkan cerita tu macam mana nanti walau selalunya trailer ni tunjuk part yang best best jer.

3 comments:

  1. saya tak minat citer seram..huhu..takut :p

    ReplyDelete
  2. penah tengok juga ni
    memang tak seram sangat pun
    ok jugalah untuk orang kategori penakut cam saya

    ReplyDelete
  3. Memang pun trailer ni bukan boleh percaya sangat. Samalah macam testimoni produk jualan. Yang indah-indah aje dikhabarkan!

    Akak dah tengok The Vatican Tapes ni tapi takdalah seram sangat sampai menggelupur nak tutup muka guna bantal peluk anak! Bolehlah tonton sekadar nak buat marathon movie kat rumah kalau tak keluar ke mana-mana!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com