THE BLACK DEATH MENGHANTUI TIDUR KU

12/17/2015 10:54:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

THE BLACK DEATH MENGHANTUI TIDUR KU. Tu dia.. Ni baru kena buku dengan ruas katanya. Dulu hang kutuk2 sangat filem seram sekarang celah gigi hang pun tak gigil katanya sekali tengok the black death, filem seram Thailand terus termimpi mimpi. Tu la tak sangka pulak aku sampai terbawa bawa dalam mimpi lepas tengok filem The Black Death ni. Dahsyat sungguh penangan filem ni..


Filem ni berkisahkan sebuah kampung yang di jangkiti dengan wabak Zombie. Macam biasa kisah zombie2 version apa2 pun termasuk Zombie melayu.. Sesiapa sahaja yang di gigit zombie akan bertukar menjadi zombie. Tapi filem the black death ni berlatar belakang zaman silam la. Zaman anak2 dara siam pakai berkemban jer. Starting tu ada la sikit2 adegan yang tak sesuai di tonton kanak kanak & orang yang belum berkahwin. Tapi tak banyak sangat aksi2 mencungkil bijik mata tu.. Cuma perempuan2 dalam filem ni seksi2 sikit la. Kisahnya seorang pahlawan ni pernah terlibat dalam satu peperangan yang melibatkan zombie. Hanya dia seorang je yang terselamat. Mungkin trauma dengan kejadian tu.. balik kampung dia jadi seorang yang tidak banyak bercakap, tidak bergaul & asyik mabuk sorang sorang. Tiba2 sahaja wabak zombie tu menyerang kampung tu..  Semua penduduk kampung di arah berpindah tapi tak sempat berpindah zombie mengganas. Mereka cuba dapat perlindungan di kuil.. pun zombie berjaya serang. Watak2 utama sebagai hero & heroin dapat filem ni cuba menyelamatkan diri termasuk pahlawan perang tersebut di sebuah rumah pelacuran tapi tak sangka semasa mereka berlindung kat tempat tersebut ada seorang zombie menyerang salah seorang dari mereka. Akibat jumlah zombie semakin banyak.. Pintu rumah pelacuran tersebut berjaya di pecahkan zombie.. Mereka terpaksa berlari kearah kapal tapi Malangnya tak semua berjaya. Kapal tu pun sebenarnya dah di takluki zombie. Ending takde nampak sesiapapun terselamat. Last 2 hero teruskan perjuangan melawan zombie2 yang bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan.


Filem ni tak seram sangat bagi aku cuma ngeri effect2 bila di serang Zombie tu. Memang bila tengok aku jadi terpacak depan TV je la. Takde la rasa nak tengok news feed FB ke hapa.. Kira antara filem yang best di tonton. Aksi2 dalam filem ni memang tak membosankan cuma kalau yang tak tahan dengan kesan2 ngeri tu mungkin rasa menakutkan jugak. Almaklum la Filem Thailand ni.. Dia punya effect darah.. anggota badan terkoyak.. tercabut.. putus bagai nampak real. Kalau korang pernah tengok filem Long Khong.. Effect ngeri dia lebih kurang macam tu la.


Lepas tengok filem tu semalam.. Boleh pulak aku termimpi kampung aku di serang Zombie. Macam mana dalam filem tu watak2 utama cuba melarikan diri dari zombie macam tu la aku dengan beberapa orang yang aku kenal dalam mimpi lari dari zombie. Setiap kampung yang aku sampai semua dah tak ada orang. sampai rasa letih la... Yelah sampai terbangun aku asyik lari dari zombie. Hahaha.. Tu dia filem The Black Death betul2 menghantui aku la kali ni.

Klasifikasi 18 Jadi memang tahap ngeri dia untuk tontonan mereka yang berani. acah2 berani tu harap ada teman kalau nak tengok filem ni. Hehehe.. Settle The Black Death

Moral of the story.. Sebab tu kadang2 tak boleh percaya sangat dengan mimpi.. Mimpi kadang2 di pengaruhi apa yang kita tengok atau fikir sebelum tidur bukan membawa maksud2 tertentu pun. Jadi jangan suka2 nak tafsir mimpi. Kaji dulu kenapa kita boleh dapat mimpi2 macam tu sebelum judge ia sebagai petunjuk pada sesuatu.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com