11 PERKARA KARUT YANG KITA PERNAH BUAT PADA KERETA

2/16/2016 10:13:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

11 PERKARA KARUT YANG KITA PERNAH BUAT PADA KERETA. Kat Malaysia ni macam macam ragam pemandu. Ada yang terlampau ikut peraturan sampai orang rasa rimas & ada jugak yang langsung tak ikut peraturan sampai orang naik takut. Tapi ada satu perkara yang hampir semua pemandu kat Malaysia ni suka buat walaupun agak mengarut. Tak kira la golongan profesional atau golongan orang biasa. Semua majoriti buat benda mengarut ni. Nak tau apa benda.. Jom baca.


Yelah.. manusia ni kadang2 lebih percaya kepada mitos dari logik. Apa saja orang sampaikan depa percaya bulat2 sampai tak ambil masa untuk mengkaji secara logik. Tu yang kadang2 amalan yang mengarut di pratikkan turun temurun tanpa seorang pun yang mewarisi kepercayaan cuba mengkaji logiknya perkara tersebut.

Tapi kalau 11 perkara mengarut yang kebanyakkan pemandu buat ni aku rasa majoriti dari kita memang buat walau kita tak memandu pun tetap buat benda yang sama juga bila berdepan dengan kereta. Almaklum la dah jadi kebiasaan katanya... Tak buat rasa macam tak siap je.

Kalau korang nak tahu apa 11 perkara karut yang selalu pemandu kereta buat meh baca kat sini >> 11 Perkara Karut Pemandu Pernah Buat Pada Kereta Mereka << Jangan kata hangpa tak pernah buat pun benda benda ni ok. Kalau tak 11 perkara ni semua hangpa buat paling2 ada 3 - 5 perkara yang di sebut mesti ada korang buat jugak.

Takpe.. takpe.. jangan malu. Normal la tu bila dah jadi amalan & kebiasaan memang susah nak ubah  walaupun di kategorikan sebagai perkara mengarut. Ingat senang ke nak ubah kebiasaan tu. Apapun kat malaysia memang tak pelik kalau ada orang buat perkara2 tu jadi.. Tak ada apa nak di malukan sebab kita semua nampak sama & benda tu dah jadi macam rutin. hehehe

2 comments:

  1. Ada yang saya pernah, ada yang tidak tapi bila diingatkan balik, kelakar pun ada.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. Adeh... Ada beberapa yang saya pernah buat. Sampai sekarang masih dibuat. Lebih-lebih lagi untuk cek gear neutral atau tidak.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com